Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Projekt robota omijającego przeszkody

Kuba Kadłubaj 14 Aug 2016 19:17 1893 1
    Kuba Kadłubaj
    Level 4  
    Witam
    Ostatnio zakupiłem zestaw startowy Arduino ze sklepu BOTLAND i przerobiłem cały kurs on-line umieszczony na stronie Forbot.pl . Teraz jednak chciałbym zrobić coś więcej . Ale do rzeczy .
    Mam zamiar zrobić robota omijającego przeszkody a w przyszłości przerobić go na jeżdżący odkurzacz (domowy Irobot :) ) . Będę wzorował się na projekcie ze strony Grylewicz http://grylewicz.pl/robot-arduino-samojezdna-platforma/ . Ale pojawiły się problemy części.
    1.Podwozie
    W projekcie wspomniano o zakupie podwozia dwukołowego nazwą Motor Smart Robot Car Chasis ale nie jestem pewien czy takie podwozie nada się do przyszłych ulepszeń. Jakie podwozie wy byście mi polecili?
    2.Sterownik
    W tej kwestii jestem całkowicie zielony. W projekcie jest mowa o płytce Motor Shield L298D ale czy w przypadku podwozia 4 kołowego ta płytka też się sprawdzi?
    3.Program
    Na stronie był też podany prosty program. Działał on tak:
    Robot jedzie do przodu , gdy wykryje przeszkodę czujnikiem ultradźwiękowym cofa i skręca w prawo , i tu tkwi problem. Jeżeli robot cały czas skręca w prawo to może jeździć cały czas po tej samej trasie. A ja chciałbym żeby skręcał raz w prawo a raz w lewo , albo wybierał kierunek losowo . Jak to zrobić?
    Resztę części czyli Arduino UNO R3 i czujnik Ultradźwiękowy mam już gotowe.
    Ale co z resztą?
    Z góry dziękuje za odpowiedź!

[/syntax]
    Do you have a problem with Arduino? Ask question. Visit our forum Arduino.
    szymon122
    Level 38  
    Kuba Kadłubaj wrote:
    czy takie podwozie nada się do przyszłych ulepszeń

Nie
    Kuba Kadłubaj wrote:
    Jakie podwozie wy byście mi polecili?

Popatrz na forum forbota i poszukaj czegoś, ja za ciebie rysować nie będę.
    Kuba Kadłubaj wrote: