Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

opel meriva 2005, 100KM - Smar do EPS

Warlok18 14 Aug 2016 22:35 7566 23
  • #1
    Warlok18
    Level 16  
    Witam.

    Ostatnimi czasy w moim aucie pojawiły się drobne zgrzyty za zegarami w czasie jazdy po nierównej powierzchni. Poczytałem trochę na internecie i dowiedziałem się, że może to być spowodowane brakiem smaru na wieloklinie EPS. Zanim będę się zabierać za rozbieranie auta chciałbym się dowiedzieć, czy możliwe jest kupienie tańszego smaru od Oplowskiego za prawie 150 zł? Oczywiście prosiłbym o jakieś propozycje. Byłem już w kilku sklepach z tego typu wyposażeniem, ale pierwsze słyszą o jakimkolwiek smarowaniu EPS.

    Mile widziane linki do punktów sprzedaży tych smarów.

    Dziękuję i pozdrawiam.

    Moderated By tzok:

    Poprawiłem ESP (Electronic Stability Program - elektroniczna stabilizacja toru jazdy) -> EPS (Electric Power Steering - elektryczne wspomaganie kierownicy)

  • #2
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    ESP to Kolega raczej nie nasmaruje, co innego z EPS i wieloklinem ;) Zdecydowanie zalecam smar fabryczny.
  • #3
    Warlok18
    Level 16  
    Dzwonię dziś do serwisu opla i pytam tam się o ten smar do EPS, a ten Pan mi mówi, że nie ma czegoś takiego. Proszę zastosować zwykły smar do łożysk.

    Nie chcę mi się w to wierzyć, dlatego poszukam tego smaru gdzieś na internecie, tylko jaki numer katalogowy ma ten smar. Jeśli ktoś posiada takie info to byłbym wdzięczny.

    Czy to jest ten smar: http://sklep.dixi-car.pl/smar-specjalny-przekladni-kierowniczej-p-881.html ?
  • #4
    Doktorr
    Level 35  
    Nr katalogowy oryginalnego smaru 93165321.
    Lub
    Smar do elektrycznych przekładni kierowniczych dostępny w sieci dilerskiej Hyundai Kia pod nazwą MDPS GREASE nr katalogowy YSBB091105FFF za znacznie mniejsze pieniążki.
  • #5
    Warlok18
    Level 16  
    Smar zakupiony. Wieloklin nasmarowany(weszło około 2ml smaru). Jazda próbna i jestem niemile zaskoczony. Stuki/drgania za zegarami na powierzchni pokrytej kamieniami nie ustpily. Ja osobiście słyszę je po lewej stronie kierownicy niż za zegarami. Możliwe z za mało włożyłem smaru?
  • #6
    tomtcz
    Level 1  
    Witam,
    również szukałem taniego zamiennika do smarowania EPS i wyszło na to , że jest to smar silikonowy taki jak do smarowania ekspresów do kawy i generalnie AGD. Smar bardzo gęsty ciężko wycisnąć go z tuby zwie się CX80 nasz polski tani około 15pln na Allegro. Pozdrawiam wszystkich powodzonka w naprawie. tomtcz :D :idea:
    opel meriva 2005, 100KM - Smar do EPS: :idea: :D
  • #7
    mail4skwarka
    Level 19  
    A może mcperson się odzywa ?
  • #8
    Warlok18
    Level 16  
    mail4skwarka wrote:
    A może mcperson się odzywa ?


    Ma Pan na myśli amortyzator albo jego mocowanie? Ogólnie elementy zawieszenia(przeguby, stabilizatory, sworznie) zostały wymienione.
  • #9
    mail4skwarka
    Level 19  
    Łożysko mcpersona - proszę poszukać np. na znanym portalu aukcyjnym
  • #10
    Warlok18
    Level 16  
    Uda mi się je wyjąć nie odkrecajac całej kolumny, a jedynie mocno sciskajac sprężynę?
  • #11
    milejow
    Level 43  
    Warlok18 wrote:
    Uda mi się je wyjąć nie odkrecajac całej kolumny

    Nie uda.
  • #12
    jjkz
    Level 14  
    Warlok18 wrote:
    Uda mi się je wyjąć nie odkrecajac całej kolumny, a jedynie mocno sciskajac sprężynę?

    Niestety musisz zdemontować kolumnę.
    Zobacz jak wygląda operacja wymiany amortyzatorów w Opel Corsa https://youtu.be/mKXnlrdJSI8
  • #13
    Warlok18
    Level 16  
    Jeżeli wymieniam łożysko to robić to od razu z drugiej strony oraz czy wymienić też tą "grubą" gumę?
  • #14
    jjkz
    Level 14  
    Powinno się wymienić komplet dla obu amortyzatorów.
    A może amortyzatory są odkręcone https://www.youtube.com/watch?v=_pQovOfPZIM
    Przed wymianą czegokolwiek najlepiej wjechać na kanał i zdiagnozować stan przedniego zawieszenia.
    Można to zrobić samemu lub podjechać do diagnosty.
  • #15
    mail4skwarka
    Level 19  
    Łożyska najlepiej osłuchać - auto na biegu neutralnym, jeden kręci kierownicą a druga osoba ucho+ ręka na kielichu i nasłuchuje i ręka można wyczuć 'strzelanie' w kielichu (jak będzie bardzo mocne).

    Ale 100% pewność da wymiana kompletu łożysko + guma - obie strony.
  • #16
    Warlok18
    Level 16  
    Sprawdziłem na postoju jak zachowuje się kolumna przy skręcaniu. Zdarzają się sytuacje, że sprężyna zostaje w miejscu i po chwili dopiero z impetem przestawia się. Podczas jazdy i mocnego skrętu czasem słychać jak sprężyna "odbija", "przeskakuje".
  • #17
    mail4skwarka
    Level 19  
    W tym przypadku do wymiany łożysko do wymiany i również sprężyny do weryfikacji(pęknięcie zwojów)
  • #18
    Warlok18
    Level 16  
    Wymieniłem łożyska oraz poduszki. Podczas demontażu amortyzatora zauważyłem ze mocowanie stabilizatora jest nadpęknięte tzn. Pęknięcie biegnie od otworu w kierunku przciwnym do amortyzatora. Konieczna jest wymiana całego amora? Czy zaspawanie i wypolerowanie wystarczy? Amory były wymieniane ponad 2 lata temu(przejechaly około 20 tyś km). Niestety gwarancja już minęła.
  • #19
    andrzej20001
    Level 43  
    Na spawanym będziesz dzieci woził?
  • #20
    Warlok18
    Level 16  
    No to wypadałoby od razu kupić na drugą stronę+ sprężyny?
  • #21
    mail4skwarka
    Level 19  
    Nie napisałeś czy odgłosy zniknęły po wymianie.

    Jeżeli i możesz to wklej zdjęcie uszkodzenia.

    Być może jest to do naprawy.

    A w jakim stanie są amortyzatory - Jaką mają sprawność?

    Zawsze najlepiej i najpewniej to do wymiany komplet.
  • #22
    Warlok18
    Level 16  
    Pojezdzilem kilka dni i stwierdzam, że oglosy nie ustały. Dodatkowo pojawiły się nowe(płukanie talie jakby suche). Łożyska zamontowalem poprawnie tzn według filmu czyli dziubek wzdłuż mocowania przewodów i ten gumowy dziubek pomiędzy mocowaniami do piasty. Dokrecone na siłę ile można bylo zarówno przed montażem jak i po montażu.
  • #23
    Reim
    Level 1  
    jest tak jak pisze kolega wcześniej o tym smarze silikonowym.Zastosowałem go i efekt taki,że "świerszcz" został ubity a w kabinie cisza.A ostatnio coraz głośniej "świerszczył" i to czym szybciej jechałem tym głośniej się odzywał.Zobaczymy na jaki okres bo może okazać się,że jednak nie jest to smar odpowiedni ale z drugiej strony jak mam zapłacić 10 razy więcej za smar "zalecany" to wolę w niedzielne przedpołudnie z piwkiem poświęcić 15 minut i wcisnąć znowu "silikonowego",który konsystencją jest podobny.Operacja skomplikowana nie jest i trwa naprawdę chwilkę.Pzdrw jeźdźców Merivy !!!
  • #24
    Warlok18
    Level 16  
    Dobra, już mnie denerwuje to "walenie" podczas jazdy. Poczytałem trochę i powie mi ktoś czy może być to spowodowane inną twardością gumy? Podobno są różne poduszki pod względem twardości(nie uwzględniłem tego) i wziąłem takie jakie mi daję w sklepie. Dodam, że to tylko jedna strona(druga nie słyszę aby coś pukało. Słabo dokręcone? Źle zamontowane łożysko?


    Pozdrawiam