Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Szukam schematu walkie talkie 27mhz z opisem cewek zastosowanych w radiotelefoni

14 Aug 2016 23:51 1314 4
  • Level 6  
    Czesc chce wiedziec wszystko o zabawkowych walkie talkie. Jezeli ktos zna doglebnie ten temat napewno pomoze. Interesuje mnie np jak dostraja sie obwod rezonansowy, jakie cewki sie stosuje i czy jest mozliwosc wykonania ich samodzielnie. Ogolnie chce zrobic walkie talkie najtanszym kosztem,nie zalezy mi na duzym zasiegu. Jak ktos z was ma schematy prosilbym o wrzucanie jak najwiekszej ilosci z pewnoscia cos dla siebie znajde ale dobrze by bylo zeby to byly schematy wymyslone przez autorow a nie smieci z netu. Jestem elektrykiem a o pomoc zwracam sie do elektronikow ktorzy znaja sie na rzeczy a nie gryzipiurkow. Z gory wielkie dzieki
  • Level 40  
    Radiotelefon na pasmo 27 MHz; Praktyczny Elektronik 9/93
  • Level 6  
    Co do schematu z EP z 93 roku, to wiem o co chodzi, tylko np. nie wiem co to są te filtry 7na7 423. Czy można go zastąpić jakimś dławikiem ?
  • Level 34  
    No to parę podstawowych wskazówek.

Cewka 7x7 jest obwodem rezonansowym strojonym pojedynczym, lub też filtrem - w załączeniu katalog.
    (nazewnictwo różne - ja wolę nazywać je filtry helikalne)
    I nie da się zastąpić jej żadnym dławikiem.

Bo jedna sama, jak na minimalizację konstrukcji do granic możliwości, L1 pełni role rozmaite:

- obwodu rezonansowego wzbudnicy reakcyjnej
    - trafa w.cz. dopasowującego wysoką impedancję anteny teleskopowej do niskiej impedancji tranzystora
    - separatora napięcia zasilającego nadajnik (tj. dławika w.cz.)
    - jego filtru harmonicznych
    - możliwość regulacji czułości odbiornika na maksimum
    - itd.
    - ciekawostka rezystor 10Ω przy cewce służy kompensacji pojemności otoczenia w antenie

Nie istnieje oficjalnie 7x7 o oznaczeniu 423.
    (jak tak, to czyjś "wynalazek")