Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Kosiarka Briggs&stratton 675 - nie mogę odpalić.

d-grzegorz 15 Aug 2016 09:35 19329 16
  • #1
    d-grzegorz
    Level 7  
    Witam, mam problem z kosiarką nie pali. Po przewróceniu kosiarki do czyszczenia na bok (wiem że to był błąd) po odpaleniu pojawił się biały dym i zgasła. Odpaliłem ponownie i to samo, potem już nie odpaliła. Sprawdziłem chyba już wszystko gaźnik przeczyszczony, przedmuchałem dysze, iskra jest nowa świeca, klin ok, olej i filtr powietrza nowy, sprawdziłem też pierścionki na tłoku, całe wyczyściłem na maxa wszystko. Po podaniu paliwa do otworu od świecy odpali na chwilę i gaśnie to samo do gaźnika no i biały dym jak by olej spalało. Paliwo ze zbiornika dochodzi. Próbowałem na plaka to samo, nie wiem co jeszcze sprawdzić, silnik ma dopiero 1 sezon. Proszę o poradę bo trawa rośnie...
  • #2
    pawel16150
    Level 30  
    Skoro pali po zalaniu paliwem na tłok , czyli problem leży gdzieś w gażniku. Skoro była przewracana na bok to olej wlał się przez odmę do gaźnika i tłumika.
  • #3
    d-grzegorz
    Level 7  
    tez tak myślałem ale mam drugi silnik uszkodzony i wymieniłem gażnik i dalej to samo (:
  • #4
    pawel16150
    Level 30  
    A jak wygląda świeca jak silnik się zatrzyma po odpaleniu i tym dymieniu?
  • #5
    d-grzegorz
    Level 7  
    świeca nowa nie okopcona mam 10szt i zmieniałem co chwilę na inna odpala na chwilkę i gaśnie jak podam paliwo to znów odpali na 3 sek. biały dym igaśnie
  • #6
    User removed account
    Level 1  
  • #7
    d-grzegorz
    Level 7  
    odkręcałem świecę bez świecy uruchamiałem 50 pociągnięć nic nie wyrzuciło z otworu po wkręceniu świecy dalej to samo
  • #8
    Waldemar z Kaszub
    Level 29  
    d-grzegorz wrote:
    Po przewróceniu kosiarki do czyszczenia na bok (wiem że to był błąd) po odpaleniu pojawił się biały dym i zgasła. Odpaliłem ponownie i to samo, potem już nie odpaliła.


    Mam nadzieję, że przed próbą uruchomienia sprawdziłeś poziom oleju? Bo po takim przechyleniu część oleju odpłynęła/ubyła. Na wszelki wypadek należałoby sprawdzić czy się nie "przytarła".
  • #9
    d-grzegorz
    Level 7  
    tak sprawdziłem i ubył dolalem tłok chodzi normalnie i jest kompresja a jeśli tak to jakie objawy przytarcia mogą byś wałem kręcę normalnie tłok chodzi
  • #10
    User removed account
    Level 1  
  • #11
    Waldemar z Kaszub
    Level 29  
    Rycho T wrote:
    A od czego niby miała się zatrzeć,



    d-grzegorz wrote:
    tak sprawdziłem i ubył dolalem tłok chodzi normalnie i jest kompresja


    Serwisowałem kiedyś te silniki i sporo trafiało się zatartych. Oczywiście właściciele byle niezwykle tym zdziwieni.....
    Kompresję/zatarcie w zasadzie od razu można ocenić pociągając za linkę. Jeżeli nie czujesz jakiejkolwiek zmiany to jest duże prawdopodobieństwo, że najgorsze temu silnikowi się nie przytrafiło.
  • #12
    User removed account
    Level 1  
  • #13
    Waldemar z Kaszub
    Level 29  
    To jeżeli założyciel tematu rzeczywiście solidnie ją wyczyścił to sprawdzałbym fajkę świecy.
    Zakładam, że w czasie ostatniego koszenia nóż nie uderzył w twardą przeszkodę? Zdarza się, że mimo iż wał się jeszcze nie zgiął ale dochodzi do naderwania/przesunięcia klina.
  • #14
    d-grzegorz
    Level 7  
    do waldemar nie uderzyłem nigdzie a klin na swoim miejscu sprawdzałem
  • #15
    User removed account
    Level 1  
  • #16
    Waldemar z Kaszub
    Level 29  
    Rycho T wrote:
    wlej do cylindra benzyny(około 50ml) i porządnie to wydmuchaj.


    Operacja często przynosząca skutek ale należy ostrzec aby po pierwsze robić to na zewnątrz. Nie oblej kosiarki benzyną ! A po drugie fajkę odciągnąć maksymalnie daleko od otworu świecy. W serwisie zdarzały nam się zapłony tej benzyny. Niejednokrotnie gaśnica była potrzebna.
  • #17
    d-grzegorz
    Level 7  
    witam,znalazłem przyczynę nikt nie podpowiedział nic o zapłonie okazało się że przerwa miała 0,6 mm ustawiłem na 0,3 mm i pali od ręki silnik rozbierałem do cna z 5 razy ale dziwi mnie że śruby od zapłonu które ledwo odkręciłem bo były nienaruszone się przestawiły pozdrawiam wszystkich i dzięki za pomoc.grzegorz