Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Kosiarka Briggs&stratton 675 - nie mogę odpalić.

d-grzegorz 15 Aug 2016 09:35 16242 16
  • #1
    d-grzegorz
    Level 7  
    Witam, mam problem z kosiarką nie pali. Po przewróceniu kosiarki do czyszczenia na bok (wiem że to był błąd) po odpaleniu pojawił się biały dym i zgasła. Odpaliłem ponownie i to samo, potem już nie odpaliła. Sprawdziłem chyba już wszystko gaźnik przeczyszczony, przedmuchałem dysze, iskra jest nowa świeca, klin ok, olej i filtr powietrza nowy, sprawdziłem też pierścionki na tłoku, całe wyczyściłem na maxa wszystko. Po podaniu paliwa do otworu od świecy odpali na chwilę i gaśnie to samo do gaźnika no i biały dym jak by olej spalało. Paliwo ze zbiornika dochodzi. Próbowałem na plaka to samo, nie wiem co jeszcze sprawdzić, silnik ma dopiero 1 sezon. Proszę o poradę bo trawa rośnie...
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    pawel16150
    Level 30  
    Skoro pali po zalaniu paliwem na tłok , czyli problem leży gdzieś w gażniku. Skoro była przewracana na bok to olej wlał się przez odmę do gaźnika i tłumika.
  • #3
    d-grzegorz
    Level 7  
    tez tak myślałem ale mam drugi silnik uszkodzony i wymieniłem gażnik i dalej to samo (:
  • #4
    pawel16150
    Level 30  
    A jak wygląda świeca jak silnik się zatrzyma po odpaleniu i tym dymieniu?
  • #5
    d-grzegorz
    Level 7  
    świeca nowa nie okopcona mam 10szt i zmieniałem co chwilę na inna odpala na chwilkę i gaśnie jak podam paliwo to znów odpali na 3 sek. biały dym igaśnie
  • #6
    User removed account
    Level 1  
  • #7
    d-grzegorz
    Level 7  
    odkręcałem świecę bez świecy uruchamiałem 50 pociągnięć nic nie wyrzuciło z otworu po wkręceniu świecy dalej to samo
  • #8
    Waldemar z Kaszub
    Level 29  
    d-grzegorz wrote:
    Po przewróceniu kosiarki do czyszczenia na bok (wiem że to był błąd) po odpaleniu pojawił się biały dym i zgasła. Odpaliłem ponownie i to samo, potem już nie odpaliła.


    Mam nadzieję, że przed próbą uruchomienia sprawdziłeś poziom oleju? Bo po takim przechyleniu część oleju odpłynęła/ubyła. Na wszelki wypadek należałoby sprawdzić czy się nie "przytarła".
  • #9
    d-grzegorz
    Level 7  
    tak sprawdziłem i ubył dolalem tłok chodzi normalnie i jest kompresja a jeśli tak to jakie objawy przytarcia mogą byś wałem kręcę normalnie tłok chodzi
  • #10
    User removed account
    Level 1  
  • #11
    Waldemar z Kaszub
    Level 29  
    Rycho T wrote:
    A od czego niby miała się zatrzeć,



    d-grzegorz wrote:
    tak sprawdziłem i ubył dolalem tłok chodzi normalnie i jest kompresja


    Serwisowałem kiedyś te silniki i sporo trafiało się zatartych. Oczywiście właściciele byle niezwykle tym zdziwieni.....
    Kompresję/zatarcie w zasadzie od razu można ocenić pociągając za linkę. Jeżeli nie czujesz jakiejkolwiek zmiany to jest duże prawdopodobieństwo, że najgorsze temu silnikowi się nie przytrafiło.
  • #12
    User removed account
    Level 1  
  • #13
    Waldemar z Kaszub
    Level 29  
    To jeżeli założyciel tematu rzeczywiście solidnie ją wyczyścił to sprawdzałbym fajkę świecy.
    Zakładam, że w czasie ostatniego koszenia nóż nie uderzył w twardą przeszkodę? Zdarza się, że mimo iż wał się jeszcze nie zgiął ale dochodzi do naderwania/przesunięcia klina.
  • #14
    d-grzegorz
    Level 7  
    do waldemar nie uderzyłem nigdzie a klin na swoim miejscu sprawdzałem
  • #15
    User removed account
    Level 1  
  • #16
    Waldemar z Kaszub
    Level 29  
    Rycho T wrote:
    wlej do cylindra benzyny(około 50ml) i porządnie to wydmuchaj.


    Operacja często przynosząca skutek ale należy ostrzec aby po pierwsze robić to na zewnątrz. Nie oblej kosiarki benzyną ! A po drugie fajkę odciągnąć maksymalnie daleko od otworu świecy. W serwisie zdarzały nam się zapłony tej benzyny. Niejednokrotnie gaśnica była potrzebna.
  • #17
    d-grzegorz
    Level 7  
    witam,znalazłem przyczynę nikt nie podpowiedział nic o zapłonie okazało się że przerwa miała 0,6 mm ustawiłem na 0,3 mm i pali od ręki silnik rozbierałem do cna z 5 razy ale dziwi mnie że śruby od zapłonu które ledwo odkręciłem bo były nienaruszone się przestawiły pozdrawiam wszystkich i dzięki za pomoc.grzegorz