Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra/C14NZ/F - Brak kontrolki check na zaplonie, auto nie odpala

15 Sie 2016 10:13 2259 18
  • Poziom 9  
    Witam,
    mam problem z astra f 1.4i 8v.

    Auto czasami odpala, jak odpali to gasnie, czasami szybciej, czasami mozna kawalek nia przejechac. Zanim calkowicie zostala unieruchomiona zapalala sie kontrolka check'a i auto szarpalo. Czesto tez gaslo.

    Teraz auto stoi na parkingu i walcze z tematem.
    Zauwazylem np ze w momencie kiedy uda sie auto zapalic to kontrolka od checka na zaplonie sie pali czyli prawidlowo.
    Jak auto zgasnie i juz sie nie zapali na zaplonie check to nie ma szans zeby zapalilo.

    Sprawdzałem czy zasilanie na ECU dochodzi i wszystko jest ok.
    Według tej instrukcji http://www.czarnikm.republika.pl/c14nz.htm#ecm sprawdzilem rowniez opornosc na poszczegolnych przewodach. Zamiast 0 ohm mialem wszedzie 0.04. Nie wiem czy ta rozbieznosc jest akceptowalna.
    Kiedy nie pali sie check nie ma iskry z cewki.

    Czy ktos wie gdzie powinienem szukac przyczyny ? dlaczego nie pali sie check na zaplonie ?

    Bardzo pilnie prosze o pomoc, auto jest nam bardzo potrzebne a nie odpala....
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    Brakuje gdzieś zasilania po zapłonie, sprawdź w momencie usterki kostkę stacyjki czy prąd przełącza, wszystkie bezpieczniki oraz przekaźniki silnikowe.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Brakuje zasilania albo masy. W okolicach rozdzielacza WN masz 2-pinową wtyczkę (czarny + po kluczyku, czerwony stały +), tam potrafi zaśniedzieć. Masy masz na głowicy przy alternatorze.
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 9  
    Ok, wiec bylem przed chwila w aucie i co udalo mi sie sprawdzic. Z białej kostki przy stacyjce sprawdzilem czy idzie zasilanie. I na oznaczeniu 30 - czyli glowne zasilanie wszystko jest ok, potem 50 - czyli rozrusznik, tez przy kreceniu pojawia sie napiecie, 15 to zasilanie po zaplonie i tam tez po przekreceniu kluczyka pojawia sie zaplon. Czyli z kostka wszystko wporzadku.
    Nastepnie sprawdzilem kostke przy rozdzielaczu. I staly + jest, natomiast po zaplonie ten drugi przewod sie nie zapalil. (sprawdzalem probowka)

    Sprawdzalem tez 2 przewody masowe przy alternatorze, na glowicy. Wszstko tam wyglada ok.
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    No to nie masz plusa po zapłonie na sterownik silnika. Sprawdź czy jest zasilanie na cewce zapłonowej (czarny przewód), zakładam że na liczniku oprócz check-a wszystko normalnie świeci (ładowanie, smarowanie i ręczny). Sprawdź czy czarny przewód w kostce koło aparatu nie ugnił z tyłu kostki.
    Ogólnie to idziesz "po kablu" żeby znaleźć miejsce usterki - żmudna robota....
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    To ok, szukaj teraz kolejnej kostki 6 lub 11 pin, przez nią idzie zasilanie po zapłonie. Jeśli nie będzie jej w komorze silnika to pewnie gdzieś w okolicy bezpieczników.
    Jakiegoś zabezpieczenie antyzłodziejowego nie masz? Może ono szwankuje.
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Gdyby fabryczne immo coś psuło to czek by migał. Bardziej chodzi o jakiś alarm czy inne cudo które już dawno nie działa ale fizycznie jest zamontowane, a ani ty ani poprzedni właściciel nie wie o jego istnieniu.
  • Poziom 9  
    Chyba nic tam nie ma, raczej na pewno. Ide do auta i zaczynam szukac po wiazce. Najlepsze jest to ze czasami to zalapuje, tzn mozna auto odpalic zapala sie kontrolka i chodzi ale auto gasnie. Kiedys auto jezdzilo caly czas i szarpalo i w tym momencie palil sie check. Potem auto gaslo i dupa. Teraz problem juz sie tak nasilil ze auto wogole nie zapala, a jak juz zapali to nie da rady nim jezdzic bo zaraz stanie. Tak jakby na wybojach cos nie laczylo czy cos.
    Ale wiedzialem ze jak cos sie psuje i ciezko to zlokalizowac to wkoncu tak sie zepsuje ze auto stanie. No i jest. Stało sie.
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Zasilania sprawdzaj żarówką , minimum 21W i będziesz w domu. Podejrzewam, że do tej pory sprawdzałeś miernikiem, to mogło zmylić.
  • Poziom 39  
    Ona ma max 5W ale ja bym się skłaniał ku 3W. Jeśli teraz wcale nie świeci to i tak wiadomo że nie ma prądu, jak dojdziesz do miejsca w którym zaświeci to zlokalizujesz na którym odcinku jest przerwa. Dobrze by było gdybyś podłączył ją na stałe do kostki pod aparatem i obserwował ją podczas grzebania w kablach - będziesz widział czy ruchy wiązki spowodują "podanie" prądu a tym samym dowiesz się gdzie grzebać.
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Nie jest. Tam chyba żarówka o mocy 1W jest. Zrób sobie próbówkę z żarówki od kierunkowskazu 21W. Zdecydowanie nie masz zasilania na sterowniku silnika, nic mniej, nic więcej.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    W linku z pierwszego postu masz bardzo ładnie wszystko opisane. Znajdź czego brakuje za pomocą żarówki, jak Tobie napisałem. Szukając brakującej masy żarówka jedną stroną podłączona do plusa akumulatora, szukając brakującego zasilania, jedną stroną do masy. Jeśli żarówka świeci pełnym światłem, tylko wtedy pomiar uważasz za OK.
  • Poziom 9  
    Ok panowie, bardzo wszystkim dziekuje serdecznie za pomoc.
    Po wielu tygodniach stania i walk z autem, problem zostal rozwiazany.

    Problem z autem okazal sie baaaardzo blachy i urwany przewod, oderwany konektor, czy zasniedziale styki to bylby istotny powod dla ktorego auto mogloby nie jezdzic.

    A przyczyna przerywania auta, gasniecia i koncowo nie odpalania okazala sie brak dobrego polaczenia przy wtyczce. Zamieszczam w zalaczniku zdjecie. Znajduje sie za akumulatorem. Astra/C14NZ/F - Brak kontrolki check na zaplonie, auto nie odpala Astra/C14NZ/F - Brak kontrolki check na zaplonie, auto nie odpala