Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

2006 Pacifica AWD - skrzynia A604 ślizga 4 bieg na gorąco

syriuszblack 15 Sie 2016 14:05 1098 6
  • #1 15 Sie 2016 14:05
    syriuszblack
    Poziom 22  

    Sprawa zaczęła się dziać po wymianie oleju+filtra w skrzyni na oryginalny MOPAR ATF+4 i trasie ok 1500km. Do tego czasu był spokój.

    Skrzynia ogólnie działa super - płynnie zmienia biegi, nie szarpie, żadnych dziwnych odgłosów. Kiedy olej jest zimny wszystko działa jak należy - łącznie z 4 biegiem. Spokojnie jeździ w całym zakresie obrotów i prędkości.

    Problem pojawia się kiedy skrzynia się nagrzeje (jednostajna jazda na 4 biegu np 100km/h lub miejskie korki). Jeśli na gorąco jedzie się szybciej niż 80km/h (ok. 60mil/h) po jakimś czasie następuje efekt jakby gubienia lock-up na czwórce, nieznacznie wzrastają obroty (ok 100-200rpm). Jeśli nie zdejmiemy nogi z gazu za chwilę wywala kontrolkę na desce, skrzynia przechodzi w tryb awaryjny. Po zrzuceniu do 2 biegu zostaje na dwójce, kontrolki od autostick w kwadratach.
    Po zgaszeniu auta i zapaleniu zostaje błąd, skrzynia działa normalnie do następnego razu.

    Jeśli jadę 80km/h lub mniej problem nie występuje, nic się nie ślizga.

    Wymieniona chłodnica skrzyni na większą (i tak planowałem), sprawdzony poziom oleju (było nieco za dużo na gorąco). Po zmianach można jechać 90 zamiast 80 ;)

    Co padło?

    0 6
  • #2 15 Sie 2016 14:08
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    A kiedy olej mieniałeś i jaki był?

    0
  • #3 15 Sie 2016 14:20
    romuald-f
    Spec Automatyczne skrzynie biegów

    Dobrze byłoby odczytać skanerem jaki to błąd (usterka) powoduje że skrzynka przechodzi w tryb awaryjny.

    0
  • #4 15 Sie 2016 20:58
    syriuszblack
    Poziom 22  

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    kiedy olej mieniałeś i jaki był?

    Olej zmieniany ok. miesiąca temu, zlany olej nie był ani czarny, ani spalony, ani śmierdzący - bo pewnie o to pytasz. Na starym nie było z autem żadnych problemów, zwykła wymiana okresowa oleju.

    romuald-f napisał:
    jaki to błąd (usterka) powoduje że skrzynka przechodzi w tryb awaryjny

    Wywala dwa błędy P0700 oraz P0734 czyli Incorrect 4th Gear Ratio. Ewidentny uślizg na lockupie.

    0
  • #5 17 Sie 2016 17:28
    MarcinS70R
    Poziom 14  

    Jaką metodą był olej zmieniony?
    Walny taki sam jak był?

    0
  • #6 17 Sie 2016 20:21
    syriuszblack
    Poziom 22  

    Olej taki sam jak był, Mopar ATF+4

    Zmieniany metodą serwisową czyli weszło ok. 4,5l.

    0
  • #7 22 Sie 2016 16:17
    Doradca ProfiAuto.pl
    Poziom 9  

    Opisany przypadek może być trochę zbiegiem okoliczności, a trochę wypłukaniem jakiś zanieczyszczeń ze sterowania skrzynia biegów,

    Jednoznacznie trudno po opisie ustalić przyczynę. Tym bardziej, że pisze Pan, że olej został wymieniony na oryginalny. Zacząłbym od przeglądu mechatroniki skrzyni.

    Może to być spowodowane uszkodzeniem zaworu ciśnieniowego, który nie utrzymuje odpowiedniego ciśnienia w magistrali. Może uszkodzeniu uległa sprężyna lub grzybek zaworu.

    Tak czy inaczej, trzeba zacząć od tego. Kolejnym krokiem jest już przegląd całej skrzyni, bo sprzęgło hydro też może być tego powodem.

    Pozdrawiam,

    Doradca ProfiAuto.pl

    0