Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
HelukabelHelukabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pęknięty przewód, zatarta sprężarka Audi A4 B6 1.9TDi '04

16 Sie 2016 14:25 3006 5
  • Poziom 11  
    Sprawa wygląda następująco.
    Klimatyzacja od jakiegoś czasu słabiej chłodziła (nabijana 2 lata temu). Myślałem, że mało czynnika. Sprawdziłem ciśnienie, było 8bar. Lecz pewnego dnia przestała chłodzić całkowicie. Zauważyłem, że zerwane jest sprzęgło sprężarki, ponadto po oględzinach okazało się, że uszkodzeniu uległ przewód elastyczny 8E0260701BP. Po zdemontowaniu okazało się, że sprężarka zatarta na amen. Nie da się w ogóle przekręcić trzpieniem, a na dławiku były opiłki metalu.
    Zamówiłem wszystkie części tj. zregenerowaną sprężarkę Denso 6SEU14C, skraplacz, osuszacz, dławik, o-ringi oraz wspomniany przewód (który niestety jeszcze nie dotarł).

    Cały układ rozebrałem, węże przeczyściłem przy użyciu kompresora i benzyny ekstrakcyjnej. Niestety nie mogłem jeszcze poskładać do końca, bo nie dotarł wspomniany przewód. Więc na razie zamontowana jest stara sprężarka z zerwanym sprzęgłem. Osuszacz nie jest jeszcze otwarty, a węże zabezpieczone.
    Teraz mam pytanie:
    Kiedy wszystko poskładam, zamontuję nowe części, w tym sprężarkę, która jest zalana 80g oleju i wszystko podłączę, to mogę przejechać kilka km do mechanika w celu sprawdzenia szczelności i napełnienia układu?
    Jak pokręcę kołem sprężarki, to kręci się razem z trzpieniem i w środku słychać, jak przelewa się olej, dlatego boję się, żeby się czasem nie przytarła.
    Ile oleju mechanik powinien dodać z czynnikiem?


    Pęknięty przewód, zatarta sprężarka Audi A4 B6 1.9TDi '04 Pęknięty przewód, zatarta sprężarka Audi A4 B6 1.9TDi '04
  • HelukabelHelukabel
  • Poziom 38  
    Nie podłączaj przewodu elektrycznego do sprężarki jak chcesz mieć 100% pewności i możesz jechać. Kręci się wtedy tylko kółko pasowe. Zresztą czujnik ciśnienia przy pustej klimie nie pozwoli na włączenie sprężarki.
  • HelukabelHelukabel
  • Poziom 10  
    Cały układ 180ml

    80ml jest już w sprężarce.

    Ja dodałbym 20% objętości całkowitej za skraplacz oraz 10% za węże.

    Około 30-40ml ale oleju PAG 46 a nie jakiegoś wynalazku (PAO olej do wszystkiego).

    Na pustym układzie spokojnie możesz jeździć, nie włączy się sprężarka.
  • Poziom 42  
    Włączy się. A w zasadzie będzie pracować na biegu jałowym. To znaczy że kręci się wałek i mimosrod a tłoki nie pracują. Jeśli jest wstępnie zalana to możesz jechać. I jeżeli układ jest dokładnie wypłukany to dolewasz 100 ml oleju.
  • Poziom 10  
    A racja.
    Kolega ma rację, to "małyszówka" sprzęgło stałe o zmiennym wydatku sprężarki.

    Co do oleju nie lubią te kompresory za dużo i za mało.
  • Poziom 11  
    Jest to Małyszka, ale sprężarka nowszego typu. Była zmiana w 2003 roku.

    Układ wypłukany jest całkowicie. Sprężarka zalana przez serwisanta 80g oleju.
    Na sprężarce jest oznaczenie ND-OIL8 120ccm

    Czy 80g odpowiada 80ml?

    W każdym razie dzisiaj mam zamiar zmontować cały układ. Auto mam zostawić u mechanika na noc podłączone do azotu. Jak będzie szczelny układ, to jutro ma to zalać.
    Czy układ trzeba jeszcze czyścić jakkolwiek? Wszystko było czyszczone benzyną i kompresorem.
    Tylko boję się, żeby czegoś nie sp.. i nie przelać oleju.


    W serwisówce jest tak:
    Pęknięty przewód, zatarta sprężarka Audi A4 B6 1.9TDi '04Clipboar..1.jpg Download (400.83 kB) Pęknięty przewód, zatarta sprężarka Audi A4 B6 1.9TDi '04Clipboar..2.jpg Download (281.77 kB)

    Czyli cały układ dla Denso 6 SEU 14 ma:
    500g czynnika +-20g
    oraz 120ml oleju +-10ml

    Więc mechanik powinien dodać 500g czynnika oraz ok 40ml oleju (80g jest już zalane)?