Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megan II 2004,szyba pasażera.

16 Sie 2016 22:37 4542 29
  • Poziom 18  
    Chodzi o podnoszenie szyby pasażera.Od przełącznika kierowcy też nie działa.Szyba kierowcy działa.
    Chyba już wszystko przepatrzyłem.
    1.Przelotki w drzwiach przepatrzyłem brak po rozłączeniu kostek jakich kolwiek przygnitych pinów i tak samo urwanych przewodów.
    2.Przelutowałem moduł w drzwiach kierowcy bo u pasażera jego brak tylko kostka do silnika.
    3.Kupiłem nowe przełączniki wszystkie i tu niespodzianka szyby nie działają wcale,żadna.
    4.To jest auto trzydrzwiowe.
    5.Dopiero jak zapalę auto to szyba od pasażera dzwiga się do góry bo słychać dobijanie a w dół nic,cisza.
    .Jak obniżę szybę w dół na ostro to idzie do góry ale dobije i na tym koniec.
    W czym jest problem??
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Przecież to auto da się ładnie Clipem diagnozować, więc w czym problem?
  • Poziom 18  
    Witam pawel wawa.Dawno nie sprzeczaliśmy się?
    Dopiero wczoraj pierwszy raz odpaliłem Clipa i nie chciałem za głeboko wchodzić ale....
    Tak za dużo to on widzę nie może,jest UHC,centrum oświetlenia ale np:aby zasterować szybami to nie znalazłem.
    Proszę o pierwsze wprowadzeniedo Clipa jak dojść do tych szyb.Będę po 17-tej.
    Może na PW.Z góry dziękuję.
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    SZyba pasażera przeważnie w meganie 2 jest w trybie prądowym czyli 5 grubych przewodów i podświetlanie, wyciąg swicha i popatrz.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Dlatego jest inny przycisk taki płaski a wszystkie inne drzwi takie wichajstry.
  • Poziom 18  
    A czy wiesz na których przewodach co ma być?
    Od poświetlenia jest cienki niebieski i działa.
    Plus i minus też jest ale sprawdzałem z założonym przyciskiem więc nie jestem pewny.
    Dwa muszą leciec do silnika a reszta.../
    Może jakaś mała rozpiska z grzecznośći.
  • Poziom 8  
    MARKSON43 napisał:
    W czym jest problem??

    w module tych drzwi
  • Poziom 18  
    zlth napisał:
    MARKSON43 napisał:
    W czym jest problem??

    w module tych drzwi


    W drzwiach pasażera nie ma modułu.
  • Poziom 18  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    MARKSON43 napisał:
    W drzwiach pasażera nie ma modułu.


    Ale w drzwiach kierowcy jest sterowanie drzwi pasażera. I modułu też nie ma.

    W drzwiach kierowcy jest moduł zespolony z silnikiem który wyciągnołem i przelutowałem choć nie było potrzeby.
    Sprawa jest taka że na razie nie mam auta i zbieram informację a na pewno będę go robił.
    Tak że nic nie pobadam.
    A dlaczego nowe przełączniki nie działają wogóle,oto jest pytanie.??????
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    W renówce jest klika modeli wyłączników szyb które wyglądają "tak samo" a różnią się budową ( szyby impulsowe i zwykłe) i pinologią ( od różnych modeli samochodów) - wróć do starych przełączników. Rozbierz przełącznik główny od kierowcy i polutuj wypalone luty na mikro przełącznikach. Moduł szyby na silniku drzwi kierowcy jest TYLKO od tego silnika i służy do "impulsowego "sterowania szybą kierowcy . Działa po włączeniu "+ akcesoriów" ( radio gra). Silnik pasażera jest sterowany prądowo bezpośrednio z przełączników. Zasilanie do jego pracy jest podawane dopiero po uruchomieniu silnika " + zapłonu"
  • Poziom 18  
    Dziękuję panie genku.
    To by się zgadzało z tymi podobnymi przełącznikami bo przełożyłem do innej reni i spaliło bezpiecznik.
    Też mnie zastanawiało dlaczego są tak grube przewody do przełączników.Dla mnie grube przewody oznaczają że one już są wykonawcze.
    Jak chodzi o mikro przełączniki to jako tako ich nie ma tylko wiadomo blaszka ze sprężynką czyli całe obciążenie jest na tym przełączniku.W nich czysciłem wszystko ale do scieżek pod spodem nie ma dojsca i chyba trzeba by rozwalić cały w mak a czy da się poskładać?
    Ale rozbebszę go i tak.
    Powiem ci że jak na jakis czas szyba pasażera działała poprawnie to nie trzeba było odpalać auta i działała na samym zapłonie.Kazałem kupić przełączniki oby dwa i miało działać a tu ZONK,nie działa wcale.
    Czyli trzeba rozbebeszyć te lub dokupić idealnie takie same ale jak to kupić?????aby pasowały.
  • Poziom 43  
    Przycisk szyby prawej jest zespolony z przyciskiem lewej czy oba są oddzielnie?
  • Poziom 18  
    Cięzko mam zrozumieć to pytanie ale,w drzwiach kierowcy oba przyciski są razem i leci do nich jedna wspólna wtyka taka szeroka ta po lewej.
    Te w szerokiej wtyce dwa cienkie to nimi mogę otwierac i zamykac szybę od kierowcy sterując masą a nb.cienki to podswietlenie,dwa to plus i minus....
    Renault Megan II 2004,szyba pasażera. Renault Megan II 2004,szyba pasażera.
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Odłącz przyciski w drzwiach kierowcy, podaj naprzemiennie zasilanie(plus i masa) na szary i brązowy, jak szyba będzie jeździć góra/dół to uszkodzony przycisk w drzwiach kierowcy, jak nie ruszy to problem w instalacji lub przycisku w drzwiach pasażera.
  • Poziom 43  
    Poczytaj: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1931162.html
    W ósmym poście opisano jak rozebrać przełączniki.
    Miałem podobne problemy i wyczyszczenie styków mikro-przełączników a głównie poprawienie punktów lutowniczych na płytce (uwaga! jest plastikowa!???) przełączników, dało pozytywny efekt.
    Dodam jeszcze że finalnie, blaszki płytki i bolce zlutowałem ze sobą.

    Po włożeniu karty w czytnik, działa tylko lewa szyba a prawa szyba chodzi tylko wtedy, jak włączysz zapłon, lub uruchomisz silnik.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 18  
    Ostatnie dwie odp.są konkretne za które bardzo dziękuję i nie zapomnę dać pomógł.
    Przełącznik rozebrany ale nie mam go u siebie ale szkoda że wczęsniej go nie rozebrałem ale kazałem kupić nowy aby sprawa się załatwiła.
    Dam odp.co i jak.
  • Poziom 18  
    Kryzys zażegnany :)
    Największym problemem było brak auta aby go robić.
    1.Panie Pawel Wawa,tej usterki clipem by nie dało rady zdiagnozować.
    2.zlth,też to nie wina modułu.
    3.Problem był w przełączniku od strony kierowcy,przegrzane luty na płytce plastikowej.
    Po przelutowaniu szyba pasażera działa z każdego przełącznika.Taka błahostka.
    Bardzo się dziwię że nowe przełaczniki które zostały zaraz zakupione nie działały wcale bo widocznie nie od tego typu szyb,trudny zakup dla kupującego.

    Dziękuję wszystkim za nieocenioną pomoc.
  • Poziom 43  
    MARKSON43 napisał:
    Taka błahostka.

    Dla nas już błahostka, ale jeszcze niejednego doprowadzi do pasji. :evil:
    Ja mam kolejny problem z lewą szybą. Od jakiegoś czasu, raz działała, raz nie. Przełącznik sprawny, kostka łączy, więc zdemontowałem tapicerkę z drzwi i .... szyba zaczęła działać. :-o
    Już trzeci tydzień użytkuję auto bez tapicerki na drzwiach a szyba ciągle działa, więc w zasadzie nie mam jak sprawdzić, co było przyczyną nie działania. Boję się, że jak zamontuję tapicerkę, to szyba znów przestanie działać. :cunning:

    Pozdrawiam.
  • Poziom 18  
    Przelutuj moduł,przełącznik i kontaktem psiknij kostki tak dla zasady.
    W przełączniku ma co nie łączyć patrząc jak się go w mak rozbierze a myślę nie o lutach tylko o pinach które wchodzą w płytkę plastikową.
    No i jeszcze zostaje sam silnik!
  • Poziom 33  
    MARKSON43 napisał:
    Przelutuj moduł,

    markson43 jak rozebrałeś moduł szyb ? Pytam bo ja nie mam jakoś do tego podejścia :D
  • Poziom 18  
    Trzeba wymontować silnik razem z modułem aby go wyciągnąć są trzy śruby i umiejętnie wyciągnąć napęd z rolki co zwija linki aby tam pozostał.A póżniej jak masz na stole to dwie śrubki i cztery zatrzaski i wychodzi ładnie cała płytka.U mnie moduł nie miał żadnych zimnych lutów.
  • Poziom 33  
    MARKSON43 napisał:
    dwie śrubki i cztery zatrzaski i wychodzi ładnie cała płytka

    To chyba nie mówimy o module szyb z Megane II :cry: . Nie masz czasami zdjęć tego modułu :?: Bardzo mnie ciekawi pomysłowość ludzka :D
  • Poziom 18  
    Moduł jest w moim typie tylko w drzwiach kierowcy spojony razem z silnikiem do szyb.Zdjęc jest pełno w necie.
  • Poziom 43  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Zobacz w przelotkę drzwi

    Wszystko tam niby jest ok. Kabelki przewodzą, kostka też.
    Przełącznik był rozbierany w mak dwa razy, pierwszy raz jeszcze w ubiegłym roku zaraz po zakupie auta, przy pierwszych problemach z lewą szybą.

    MARKSON43 napisał:
    myślę nie o lutach tylko o pinach które wchodzą w płytkę plastikową.

    Luty na płytce poprawione przy każdym rozebraniu przełącznika a jak napisałem wyżej:
    DjMapet napisał:
    blaszki płytki i bolce zlutowałem ze sobą.

    Więc przełącznik jest sprawny - sprawdzany kilkakrotnie.
    Jeśli nadal nie ujawni się usterka, to zrobię kompletny serwis silnika oraz modułu, dokładnie sprawdzę wiązkę i założę w końcu tapicerkę na drzwi, bo już kumple sobie żarty ze mnie robią, z powodu ich futurystycznego wyglądu. :-)

    Pozdrawiam.
  • Poziom 18  
    A jak szyba działa już tyle tygodni to skręcaj to i po robocie.Niema co czekać samo powróci może za 1 rok lub 2.
  • Poziom 43  
    Mam nadzieję, bo praktycznie co kilka miesięcy jest problem z jakąś szybą.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 43  
    Mechanika - owszem. Z elektryką już gorzej.

    Pozdrawiam.