Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Clio 1,2 kat 2001 rok - auto nie odpala

Jan81 16 Aug 2016 23:18 1335 9
  • #1
    Jan81
    Level 10  
    Po przekręceniu kluczyka dioda imo mruga szybko, słychać załączenie przekaźnika po lewej stronie kierownicy, słychać pracę pompy paliwa, rozrusznik nie startuje/nie kręci/. Druga usterka - brak możliwości opuszczenia prawej szyby, włącznik na drzwiach prawych reaguje na podniesienie do góry/szyba jest podniesiona/ a na dół brak reakcji. Włącznik szyby prawej na drzwiach po stronie kierowcy nie reaguje w żadną stronę /góra-dół/. Trzecia usterka to samoczynne okresowe włączanie się alarmu. Kluczyki dobre otwierają, zamykają. Wszystko działało do 14.08.2016r. Dodam jeszcze że po przekręceniu kluczyka gaśnie wyświetlacz zegara oraz wyświetlacz na radiu- światła mijania są OK.
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Ewidentnie brak zasilania. Więc szukamy zielonego. Zaczynamy pod maską, kończymy na UCH i kasetce bezpieczników. Na odległość to tyle i aż tyle.
    Jan81 wrote:
    Wszystko działało do 14.08.2016r.
    Niestety aktualizacji nie wydano ;)
  • #3
    milejow
    Level 43  
    Pawel wawa wrote:
    Ewidentnie brak zasilania. Więc szukamy zielonego

    Przecież on nie rozpoznaje klucza.
  • #4
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Nie rozpoznaje.... A może nie ma jak, skoro zasilania brak. ;) To właśnie częsta zmyłka, jaką robią diagnostom Renówki. A w parametry nie popatrzysz, bo brak komunikacji... i jesteś w ...domu! :)
  • #6
    Jan81
    Level 10  
    Sprawdzałem zgodnie z podpowiedziami i na razie stwierdziłem że po włączeniu kluczyka na start brak działania przekaźnika który podaje zasilanie na elektromagnes rozrusznika/+na cewce przekaźnika jest ale obwód cewki się nie zamyka - tak jakby brakowało masy z drugiej strony cewki przekaźnika/ nie mogę dojść skąd podawana jest masa. Stwierdziłem także, że na kostce wchodzącej do układu imo przy stacyjce /trzy przewody +, -, trzeci nie wiem do czego/po odłączeniu kostki pojawia się 12V a po podłączeniu jej do układu napięcie spada do 4V/czy tak ma być ?? czy powinno być pełne 12V /. Proszę o jakieś wskazówki.
  • #7
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Widzisz, brak zasilania UCH lub samo UCH uszkodzone. Wypnij i posprawdzaj czy w kostkach nie jest zielono. Rozbierz i zobacz płytę i piny. Mogą być uszkodzone ścieżki lub zimne luty. Następny punkt, kaseta z bezpiecznikami, lubią ugnić przewody od tyłu pinów. Wtedy sprawdzając bezpieczniki nie znajdziesz usterki, bo jest fizycznie, za bezpiecznikiem.
    Jan81 wrote:
    trzeci nie wiem do czego

    Transmisja danych. Wychodzi do UCH.
  • #8
    Jan81
    Level 10  
    Auto dalej niesprawne stoi na działce 10 km od Rzeszowa. Sprawdzałem masy odnalazłem pięć w komorze silnika. Odkręciłem przeczyściłem - są OK. Zauważyłem jeszcze że na tablicy kontrolek po przekręceniu kluczyka nie gaśnie kontrolka świec żarowych i zaraz nad nią druga /zygzak/. Nie pamiętam czy po przekręceniu kluczyka na start one gasły czy nie. Jeżeli powinny gasnąć to gdzie szukać przyczyny. Proszę o podpowiedzi.
  • #9
    teva
    Level 13  
    Na clipie znajdziesz



    Moderated By T5:

    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.
    Ostrzeżenie.

  • #10
    Jan81
    Level 10  
    W ubiegłym tygodniu rozkręciłem stacyjkę i przeczyściłem styki. Po tej operacji gasną już lampki świecy żarowej oraz ta nad nią. Naprawiłem także opuszczanie i podnoszenie szyby prawej /przeczyściłem styki przełączników w drzwiach lewych od szyby prawej i w drzwiach prawych /jest OK. Imo mruga szybko dalej i po przekręceniu kluczyka na start słychać tylko pracę przekaźnika w module po stronie kierowcy, przygasa dalej wyświetlacz zegarka i wyświetlacz radia. Zauważyłem także, że jak włączę światła mijania czy długie i dam na start to wyświetlacze nie przygasają, zapracuje przekaźnik w module i dalej cicho. Sprawdziłem także przekaźnik rozruchu w komorze silnika /jest OK/. Po podaniu zasilania na cewkę tego przekaźnika /na ostro/ rozrusznik podejmuje pracę i kręci silnikiem. Po przekręceniu kluczyka na start natomiast podawany jest na jedną stronę cewki tego przekaźnika +12V ale druga strona nie dostaje masy aby on zapracował. Sprawdziłem drożność tego przewodu /masy - druga strona cewki/ i stwierdziłem, że wychodzi on z komory silnika i wchodzi na pin 14/wyjście przekaźnika rozruchu/ złącza 40-ścieżkowego P201 modułu po stronie kierowcy. Wydaje mi się że na tym pinie po przekręceniu kluczyka powinna pojawić się masa aby przekaźnik w komorze silnika zapracował i uruchomił rozrusznik. Nie wiem na razie, który z przekaźników w module to realizuje. Mój moduł to UCH -BG P8200065817--B 00364459 z 27/09/01. Może ktoś ma schemat lub zna przeznaczenie przekaźników w tym module jest ich 8 szt 2 szt TB2-160, 5 szt TB1-225B, 1 szt HTB1-225M firmy TAIKO. Proszę o dalsze podpowiedzi.