Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
PCBway
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sharp LC-32LD145V - Brak podświetlenia

17 Sie 2016 10:11 13410 59
  • Poziom 11  
    Od dwóch dni czytam to forum i aż bałem się napisać, ale do rzeczy...
    Znajomemu padł TV Sharp LC-32LD145V dokładnie 5 dni po gwarancji. Oczywiście uznać gwarancji nie chcieli, mówili że gdyby matryca padła to by może jeszcze uznali, ale brak podświetlenia to już nie. Z racji iż jestem informatykiem i nie straszne mi naprawy laptopów (a możemy uznać że TV to taki duży laptop) poprosił bym do niego zajrzał. I tak:
    Zasilacz to VESTEL 17IPS19-5 v.1
    MB to 17MB82S z procesorem Mediatek'a

Telewizor włącza się normalnie, jest dźwięk, obraz i w ogóle, tylko brak podświetlenia. Myślałem że TV to lcd i że padł inwerter (częęęęęsta usterka laptopowego braku podświetlenia) a tu okazał się led. Z racji iż wczoraj było już późno to niewiele pomierzyłem. Sprawdziłem wizualnie płytę zasilacza, poprawiłem ze cztery (wg mojej oceny) zimne luty, nigdzie nie widać przegrzań. Lecz to nie było to. Nie widać aby któryś z elementów był uszkodzony (przepalony, spalony, przegrzany).
    Chciałem zmierzyć napięcie na wyjściu na diody ale...napięcia brak. Przy włączaniu TV podświetlenie się nie załącza ani na chwilę.

Teraz mnie naszła taka myśl - czy może być tak, że uszkodzona jest któraś z diod a TV przy wykryciu tego wyłącza całkowicie podświetlenie?

Poniżej zdjęcia płyt.

Sharp LC-32LD145V - Brak podświetlenia Sharp LC-32LD145V - Brak podświetlenia
  • PCBway
  • Spec od monitorów
    Cytat:
    PSU - 23101516 - 17IPS19-5 V.1
    LED Driver Board - 6917L-0084A - 3PHCC20002B-H - PCLF-D104 A - REV 0.7
    - SW5516 QFN-32 (4x8pin)

T-Con - 6871L-2823F - 6870C-0401C - 32/37/42/47/55 FHD TM120 Ver 0.3
    - TL2350EP, TPS65198, TPS65178,
    Main AV -17MB82-2 (MT5820LU)
    matryca LC42EUN(SE)(M3)

Schemat zasilacza: Link