Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Yamaha Aerox 50(2T) - Nie ma mocy po wymianie uszczelki.

17 Sie 2016 21:49 3537 12
  • Poziom 10  
    Witam
    Dzisiaj wymieniłem uszczelkę pod głowicą bo prawdopodobnie była padnięta. Szła kompresja w układ chłodzenie, brał dużo wody.
    Przy okazji sprawdziłem zawór membranowy i są wyraźne prześwity na płytkach.
    Wyczyściłem gaźnik, filtr powietrza, zalałem wody do chłodnicy, odpowietrzyłem.
    Skuter odpalił ale jest problem bo nie ma tej mocy co przed wymianą. Pali od kopa, dobrze się wkręca ale podczas jazdy ma muła, nie ma mocy. Po odkręceniu manetki do końca czasami przymuli. Kręci maksymalnie 6tys obrotów.
    Zauważyłem, że cofa dużo paliwa do filtra powietrza.
    Dodam, że przed wymianą skuter jeździł dobrze.

    Co teraz robić? Wszystko złożyłem jak było wcześniej a jeździ gorzej. Gaźnik jest idealnie wyregulowany, nic nie ruszałem.

    Setup:
    -cylinder seria 50
    -gaźnik seria (dysza 58)
    -Tec Evo Racing
    -Polini Speed Bell
    -Tecnigas Next-R
    -rolki 5,5g
    -sprężyna centralna Malossi Race żółta
    -sprężynki sprzęgła niebieskie(Tec)
    -Malossi Multivar
    -Malossi X-Special
  • Poziom 35  
    Kolego jeśli stwierdziłeś usterkę zaworu membranowego, to go wymień. Może być on sprawcą niedomagań silnika.
  • Poziom 10  
    Już zamówiłem nowy zawór membranowy i uszczelkę. Sprawdziłem dzisiaj też czy nie łapie lewego powietrza. Zdjąłem filtr i przystawiłem rękę. Silnik gasł za każdym razem. W dodatku miałem mokrą rękę od benzyny.
    Sprawdziłem też zaworek iglicowy i pływak ale jest wszystko w porządku. Kranik podciśnieniowy też jest ok.
  • Poziom 10  
    Założyłem dzisiaj nowy zawór membranowy(Tec Sport) i uszczelkę. Nic się nie poprawiło, jest jeszcze gorzej niż na starym zaworze. Nie ma siły jechać po odkręceniu manetki do końca przerywa i się nie wkręca. Czasami dam lekko gazu i gaśnie
    Niżej filmik:
    https://vimeo.com/179496784

    Rozkręciłem jeszcze raz głowicę i cylinder. Tak to wszystko wygląda:
    Yamaha Aerox 50(2T) - Nie ma mocy po wymianie uszczelki. Yamaha Aerox 50(2T) - Nie ma mocy po wymianie uszczelki.
    Yamaha Aerox 50(2T) - Nie ma mocy po wymianie uszczelki. Yamaha Aerox 50(2T) - Nie ma mocy po wymianie uszczelki. Yamaha Aerox 50(2T) - Nie ma mocy po wymianie uszczelki.

    Złożyłem wszystko. Dałem nową uszczelkę pod cylinder. Pod głowicą dodatkowo posmarowałem silikonem, czerwoną uszczelkę.
    Założyłem stary zawór membranowy i jest trochę lepiej ale po odkręceniu manetki do końca, silnik czasami się nie wkręca lub przerywa.
    Nie mam pojęcia co się mogło stać i od czego zacząć sprawdzać. Nowe części a skuter jeździ coraz gorzej.
    Co to może być?
  • Poziom 35  
    Patrzę na zdjęcie nr 2, wydaje mi się, że jednak "przytarłeś" silnik. Moim zdaniem masz zapieczony jeden pierścień, a może i oba. Sprawdź, czy oba pierścionki luźno przemieszczają się na tłoku. Masz rozebraną "górę" silnika, więc sprawdź
    ( w cylindrze ) jakie mają luzy pierścionki na zamkach, jeśli zbyt duże, (powyżej o,5 mm ) to wymień na nowe. W przypadku, gdy już złożyłeś silnik na "starych" częściach (tłok, pierścienie i cylinder), to zmierz ciśnienie w cylindrze, wynik sprawdzenia będzie świadczył o kondycji silnika.

    Czy uszczelniacze wału są dobre, gaźnik poprawnie zamocowany, filtr paliwa drożny, może na próbę podmień moduł.
  • Poziom 10  
    Staszek49 napisał:
    Patrzę na zdjęcie nr 2, wydaje mi się, że jednak "przytarłeś" silnik. Moim zdaniem masz zapieczony jeden pierścień, a może i oba. Sprawdź, czy oba pierścionki luźno przemieszczają się na tłoku. Masz rozebraną "górę" silnika, więc sprawdź
    ( w cylindrze ) jakie mają luzy pierścionki na zamkach, jeśli zbyt duże, (powyżej o,5 mm ) to wymień na nowe. W przypadku, gdy już złożyłeś silnik na "starych" częściach (tłok, pierścienie i cylinder), to zmierz ciśnienie w cylindrze, wynik sprawdzenia będzie świadczył o kondycji silnika.

    Czy uszczelniacze wału są dobre, gaźnik poprawnie zamocowany, filtr paliwa drożny, może na próbę podmień moduł.


    Pierścienie się przemieszczają ale trochę ciężko.
    Uszczelniacze raczej dobre. Nie sądzę, że po wymianie uszczelki pod głowicą padły od razu uszczelniacze. Gaźnik dobrze złożony, filtr powietrza też. Wszystko wyczyszczone.
    Wymieniłem tylko uszczelki pod głowicą i się zepsuło. Nic nie ruszałem w gaźniku bo przed tym jeździł dobrze. Palił rano za pierwszym drugim kopem. Dobrze się wkręcał i nie przerywał.
    Po przytkaniu wlotu filtra powietrza, skuter gaśnie. Czyli nie łapie lewego powietrza.
    Odkręcę manetkę do końca to go muli i przerywa. Świeca za każdym razem jest mokra.
    Dałem iglicę na sam dól ale bez zmian. Świeca mokra.
    Iskra jest dobra. Sprawdzane na dwóch świecach.
    Zaworek iglicowy sprawdziłem i trzyma. Napełnia komorę pływaka do 3/4 pojemności. Kranik podciśnieniowy sprawdzony.
    Skuter kopci na biało na zimnym i ciepłym silniku. Leje olej Orlen 2T.
    Dziwi mnie to dlaczego na nowej szczelnej membranie jest gorzej i to dużo niż na starej nie szczelnej membranie?
  • Poziom 10  
    Kompresja 6 bar.
    Jaki tłok kupić? Meteor czy Vertex? Na ile rozwiercać cylinder? Teraz jest oryginał 40mm.
    Kupić 40,50mm i dać do szlifu?
  • Poziom 10  
    To kupuję Vertexa 40,50 i do szlifu.
    Można chyba stąd kupić?
    http://allegro.pl/tlok-vertex-40-50-mm-minarelli-yamaha-mbb-aprilia-i5720495603.html

    Ale mam teraz kolejny problem. Dzisiaj patrzę ile wody w chłodnicy a tam pusto i w dodatku zbiorniczek i woda czarna! Wodę mi również wyrzucało korkiem.

    Yamaha Aerox 50(2T) - Nie ma mocy po wymianie uszczelki.
    Dodam, że złożyłem głowicę i cylinder na nowych uszczelkach kilka dni temu. Dodatkowo dałem silikon pod głowicę. Głowica do wyrzucenia?

    Teraz silnik całkowicie źle chodzi. Odpala dobrze i chodzi na wolnych ale nie da się jeździć. Muli, przerywa. Świeca cały czas mokra. Regulacje gaźnika nic nie pomagają. Wszystko wyczyszczone. Zawór membranowy nowy.
    W dodatku nie wiem czy ssanie automatycznie nie jest zepsute. Na poniższym zdjęciu widać ssanie i iglicę. Jest na samym dole. Podłączyłem do akumulatora ale nic się nie rusza.
    Yamaha Aerox 50(2T) - Nie ma mocy po wymianie uszczelki.
  • Poziom 19  
    Twoje objawy mogą wskazywać na nieszczelność dołu silnika komory korbowej sprawdź czy się nie poci na składaniu silnika albo gdzieś pod gaźnikiem, jeszcze raz uszczelka pod cylindrem. Miałem identyczne objawy w chińskim pierdziku, mocowanie gaźnika z zaworem jednostronnym było nieszczelne co powodowało problemy z ciśnieniem w komorze korbowej ...
  • Poziom 43  
    marcin016 napisał:
    Dodatkowo dałem silikon pod głowicę

    Tak sie raczej nie robi.
  • Poziom 10  
    pitron napisał:
    Twoje objawy mogą wskazywać na nieszczelność dołu silnika komory korbowej sprawdź czy się nie poci na składaniu silnika albo gdzieś pod gaźnikiem, jeszcze raz uszczelka pod cylindrem. Miałem identyczne objawy w chińskim pierdziku, mocowanie gaźnika z zaworem jednostronnym było nieszczelne co powodowało problemy z ciśnieniem w komorze korbowej ...


    andrzej20001 napisał:
    marcin016 napisał:
    Dodatkowo dałem silikon pod głowicę

    Tak sie raczej nie robi.


    Dzisiaj dałem jeszcze starą uszczelkę i bez silikonu.
    Tak wyglądała nowa uszczelka + silikon:
    Yamaha Aerox 50(2T) - Nie ma mocy po wymianie uszczelki.
    Stopiło się.

    Tak się zastanawiam i nie ma sensu chyba teraz dać do szlifu + nowy tłok jak to w ogóle nie jeździ. Na starej membranie pięknie odpala od pierwszego, ma wolne obroty ale jak mu odkręcę pełną manetkę to jest taki objaw jak na filmie.
    https://vimeo.com/179881717


    Gaźnik w ogóle nie reaguje na kręcenie śrubką od mieszanki. Dałem iglicę wyżej/niżej ale nic się nie zmienia. Ssanie nie działa, po podłączeniu do akumulatora nic się nie dzieje. Iglica od ssania jest na samym dole.
  • Poziom 35  
    Jeśli silnik na "starych" częściach lepiej pracuje, to sprawdź jeszcze w jakim stanie masz tłumik, bo może jest przytkany nagarem. Poluzuj wydech przy silniku i porównań jego pracę z tłumikiem i bez. Na pracę silnika ma wpływ moduł, więc podmień na próbę na sprawny np. z innego pojazdu.
    Przebadaj dokładnie układ paliwowy, szczególnie mocowanie gaźnika, drożność jego dysz oraz szczelność skrzyni korbowej (uszczelnień wału).
  • Poziom 10  
    Staszek49 napisał:
    Jeśli silnik na "starych" częściach lepiej pracuje, to sprawdź jeszcze w jakim stanie masz tłumik, bo może jest przytkany nagarem. Poluzuj wydech przy silniku i porównań jego pracę z tłumikiem i bez. Na pracę silnika ma wpływ moduł, więc podmień na próbę na sprawny np. z innego pojazdu.
    Przebadaj dokładnie układ paliwowy, szczególnie mocowanie gaźnika, drożność jego dysz oraz szczelność skrzyni korbowej (uszczelnień wału).


    Tłumik jest nowy.
    Elektryka jest w porządku. Nic nie było ruszane. Sprawdzane na dwóch świecach i ten sam objaw.
    Jeśli chodzi o mocowanie gaźnika to wszystko dobrze poskrecane. Gaźnik czysty. Po zdjęciu filtra powietrza i przytkaniu ręką wlotu do gaźnika, silnik gaśnie.
    Silnik czy zimny czy ciepły dobrze odpala i chodzi na wolnych obrotach. Odkrece manetke do końca to objaw taki jak na filmie wyżej.