Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Prawo jazdy kat T kolejność sprzęgania

Krzysztof-ck 18 Sie 2016 08:04 2586 4
  • #1 18 Sie 2016 08:04
    Krzysztof-ck
    Poziom 4  

    Witam mam pytanie jaka jest kolejność sprzęgania i rozprzęgania przyczepy z ciągnikiem ???I czy yrzeba też zapinać węże od hydrauliki ??

    Bardzo proszę o pomoc!!

    0 4
  • #3 18 Sie 2016 10:02
    dzony92
    Poziom 19  

    Ja zdawałem w 2010 i wyglądało to mniej więcej tak:
    -cofasz pod przyczepę
    -gasisz ciągnik, bo nie można wychodzić z maszyny jeśli jest uruchomiona i zaciągasz hamulec,
    -wychodzisz z ciągnika tyłem (BHP i te sprawy)
    -podpinasz przyczepę bolcem, jeśli źle podjechałeś to wsiadasz do ciągnika cofasz, gasisz maszynę itd.
    -podpinasz światła, też muszą być zgaszone żeby nie poszło "zwarcie",
    -podpinasz hamulce,
    -zwalniasz hamulec postojowy jeśli jest zaciągnięty lub kliny,

    Potem chyba było sprawdzenie stanu technicznego (światła, kierunki, klakson zależy co wybierzesz), płyów i na placyk.
    Za moich czasów to była jazda po łuku, parkowanie skośne lub prostopadłe zależy co wybierzesz i jazda na wzniesieniu. Potem na miasto i tu sprawa jest znacznie prostsza, tylko patrz w lusterka i się oglądaj raz na jakiś czas na przyczepę (czy wszystko gra, czy dobrze idzie za ciągnikiem itp.)

    Ja hydrauliki nie podłączałem i raczej niema takiej potrzeby bo ani na placu ani na mieście nie będziesz podnosić przyczepy.

    Przy rozprzeganiu:
    -cofasz w miejsce gdzie stała przyczepa, zaciągasz hamulec, gasisz ciągnik
    -używasz hamulca postojowego przyczepy lub klinów,
    -odłączasz światła
    -potem hamulce,
    -odpinasz bolec, stawiasz ciągnik obok przyczepy.

    No i powodzenia :D

    1
  • #4 18 Sie 2016 14:02
    Waldemar z Kaszub
    Poziom 28  

    dzony92 napisał:
    a zdawałem w 2010 i wyglądało to mniej więcej tak:


    To wyraźnie utrudnili bo gdy zdawałem w 1978 r to wyglądało to tak:
    Zajęcie miejsca, obejrzenie się za siebie (ciągnik bez kabiny), kierunkowskaz i zrobienie kółka po boisku (oznakowanego pionowo i poziomo). Powrót w miejsce startu, rozejrzenie się i cofanie z przyczepą co najmniej 10 m równolegle do krawężnika. Podczas cofania najwięcej osób" oblewało".

    0
  • #5 22 Sie 2016 18:36
    rafall17174
    Poziom 11  

    Witam, ja zdawałem kat. T w 2010 roku na zestawie Zetor Proxima+przyczepa Pronar na podwoziu tandemowym. W tej przyczepie podpora dyszla była sterowana hydraulicznie z ciągnika, więc do podłączenia były wszystkie ,,media". Na stronie internetowej Twojego ośrodka egzaminacyjnego znajdziesz wykaz pojazdów. Będziemy w stanie Tobie więcej doradzić, jeśli wymienisz nam te pojazdy.
    Kolejność podłączania samych przewodów nie jest brana pod uwagę, ważne że je poprawnie złączysz. Sprzęganie pojazdów jest wykonywane po przygotowaniu do jazdy. Masz na to 7 minut czasu. W tym czasie musisz sprzęgnąć ciągnik z przyczepą postępując zgodnie z procedurami i przepisami BHP, tzn. Jeśli znajdujesz się pomiędzy ciągnikiem a przyczepą (gdy sprawdzasz sworzeń i podłączasz przewidy) MUSI być zaciągnięty hamulec ręczny i wyłączony silnik. Gdy sprzęgniesz przyczepę sprawdzasz działanie wszystkich świateł w przyczepie, nie zapominając o światłach stop (uprzejmie prosimy egzaminatora o potwierdzenie działania ). Poźniej odsuwasz kliny spod kół i przystępujesz do dalszych zadań. Odczepiając przyczepę gasisz ciągnik, podkładasz kliny pod koła, rozłączasz przewody i wyciągasz sworzeń. Po wykonaniu tego zadania odstawiasz ciągnik na bok, zazwyczaj obok przyczepy.

    0