Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Passat B5 - Ciężko odpala na zimnym silniku.

18 Sie 2016 18:18 6816 12
  • Poziom 10  
    Witam
    Mam problem z odpalaniem na zimnym silniku w VW Passat B5 1.8 20V 98r. (ADR).
    Trzeba długo kręcić, jak już odpali to albo od razu zgaśnie albo przerywa.
    Dodam, że samochód jest na LPG.
    Na gazie jeździ lepiej niż na benzynie. Na ciepłym silniku też trzeba dłużej kręcić żeby zapalił. Na LPG dobrze odpala i dobrze jeździ.
    Została sprawdzona kompresja. 9bar na trzech cylindrach, na czwartym 7bar. Wymienione świece. Założone nowe kable zapłonowe. Cewka jest stara, widać od spodu delikatne pęknięcie.
    Sprawdzone zostało też ciśnienie paliwa na listwie i wyszło 7 bar.
    Sprawdzałem też odpalanie bez podpiętego czujnika temperatury wody ale bez zmian. Zakręcałem też butle od gazu i próbowałem odpalić rano na zimnym silniku ale niestety nie pomogło.
    Został podmieniony przepływomierz na nowy bo był błąd w komputerze. To też nic nie zmieniło.
    Wtryskiwacze benzynowe sprawdzone i nie leją.
    Co można jeszcze sprawdzić lub wymienić?
  • Poziom 30  
    Jakie ciśnienie sprężania na zimnym i ciepłym?
  • Poziom 10  
    szymon198312 napisał:
    Jakie ciśnienie sprężania na zimnym i ciepłym?

    Na zimnym silniku:
    9 bar na trzech cylindrach, na czwartym 7 bar.
  • Poziom 30  
    Pytanie ile jest na cieplym. Ogólnie roznica do 10 procent pomiedzy najwyższym a najniższym pomiarem jest w normie ale wszystko powyzej tych 10 procent wymaga naprawy
  • Poziom 10  
    Na ciepłym nie mierzyłem ale jest podobnie albo delikatnie więcej.
    Samochód na gazie jeździ bardzo dobrze. Po przełączeniu na benzynę przerywa, szarpie i jest słabszy.
    W zeszłym roku był wymieniany rozrząd i była mierzona również kompresja. Pomiary były te same. I samochód zapalał i jeździł dobrze.
    Więc 9 barów to chyba jeszcze nie jest źle.
    To ciśnienie paliwa nie jest za duże? Pomiar wykazuje 7 bar.

    misterbociek napisał:
    Coś mało, jak mierzyłem kompresję w paru autach to wychodziło ogólnie po 13 bar....


    13 bar? Jak by to był nowy silnik to pewnie tyle by miał.
    Te 9 bar na silnik, który ma 18 lat to chyba nie tak źle
  • Poziom 41  
    Stanowczo za mało. Mój ma 16 lat i ma ponad 12 bar na każdym. 7 bar to już bardzo nie tak.
  • Poziom 43  
    Jak by to była Syrenka to jeszcze kompresja do zaakceptowania. A tak...... Zrób jeszcze próbę olejową. Ciśnienie paliwa też mi nie bardzo pasuje.
  • Poziom 10  
    kkknc napisał:
    Jak by to była Syrenka to jeszcze kompresja do zaakceptowania. A tak...... Zrób jeszcze próbę olejową. Ciśnienie paliwa też mi nie bardzo pasuje.


    Też wydaje mi się, że za duże ciśnienie paliwa. Wychodzi 7 bar przy każdym pomiarze.

    VW Passat B5 - Ciężko odpala na zimnym silniku.

    Tak wygląda listwa z regulatorem ciśnienia.
    Ciśnienie mierzone na zaznaczonym wężu.
  • Poziom 21  
    marcin016 napisał:
    13 bar? Jak by to był nowy silnik to pewnie tyle by miał.
    Te 9 bar na silnik, który ma 18 lat to chyba nie tak źle

    BMW e36 97 chyba i mój golf z 89r ma po 13 bar
  • Poziom 43  
    marcin016 napisał:
    9bar na trzech cylindrach, na czwartym 7bar.

    śmietnik do remontu.
  • Moderator Samochody
    Silnik na złom, ew. przynajmniej do gruntownego remontu - powypalane zawory, 9 barów to poniżej dopuszczalnej granicy, poniżej 10-11 atm już jest słabo. Chyba że ciśnienie sprężania było mierzone tak samo jak ciśnienie paliwa:
    marcin016 napisał:
    Też wydaje mi się, że za duże ciśnienie paliwa. Wychodzi 7 bar przy każdym pomiarze.
    Tak wygląda listwa z regulatorem ciśnienia.
    Ciśnienie mierzone na zaznaczonym wężu.

    Pomiar robi się manomentrem z trójnikiem.
  • Poziom 10  
    Problem rozwiązany.
    Wymienione wtryskiwacze benzynowe i auto już dobrze pali. Nie ma problemu z jazdą na benzynie. Czy zimny czy ciepły to dobrze odpala.