Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

GOLF IV 1.4 16V 98r - Luzujący się pasek rozrządu

18 Sie 2016 19:13 1146 9
  • Poziom 21  
    Witam!
    Golf IV 1.4 16V 1998r
    Jak silnik mam zgaszony i mam wbity największy bieg i pcham samochód do tyłu to silnik kręci się w drugą stronę i pasek od rozrządu strasznie się luzuje z jednej strony. Mogę go lekko palcem odgiąć o nawet centymetr. Jak popchnę auto do przodu to pasek się napina i jest napięty po obu stronach.

    To normalne?
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    misterbociek napisał:
    silnik kręci się w drugą stronę i pasek od rozrządu strasznie się luzuje z jednej strony
    misterbociek napisał:
    To normalne?


    Silnik ma swój kierunek obrotów i tego się trzymaj.
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Baw się tak dalej to na pewno coś "naprawisz". To normalne.

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    Nie wiem w jakim stopniu dzieje się to u Ciebie
    ale jest to normalne i dlatego nie powinno się
    samochodów z paskiem rozrządu "zapalać na pych".
    Zamieść filmik lub zdjęcie aby zobrazować twoje wątpliwości.
    Kiedy był wymieniany rozrząd ?
    Dlaczego odkręciłeś osłonę paska i robisz takie "testy" - są jakieś problemy z silnikiem ?
  • Poziom 21  
    CameR napisał:

    Kiedy był wymieniany rozrząd ?
    Dlaczego odkręciłeś osłonę paska i robisz takie "testy" - są jakieś problemy z silnikiem ?

    Rozrząd przejechał 40 tyś. Żeby zdjąć osłonę wystarczy palcem dwie klamerki zdjąć. Właśnie mnie to trochę zaniepokoiło bo jak wyłączyłem silnik, zdjąłem osłonę i jak palcem ciągnąłem za ten pasek to po paru takich naciągnięciach luzował się.
    Kompresję ma dobrą więc rozrząd raczej jest OK
  • Poziom 43  
    misterbociek napisał:
    Żeby zdjąć osłonę wystarczy palcem dwie klamerki zdjąć


    Zajmij się zdejmowaniem osłon jedną ręką ale nie w samochodzie, możesz użyć buzi jak ci pozwolą.
  • Poziom 21  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    misterbociek napisał:
    Żeby zdjąć osłonę wystarczy palcem dwie klamerki zdjąć


    Zajmij się zdejmowaniem osłon jedną ręką ale nie w samochodzie, możesz użyć buzi jak ci pozwolą.


    ha, ale jesteś dowciapny....
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    przy nierownomiernym obrocie, tzn pchaniu, luzowanie wynika z nacisku krzywek na dzwigienki,
  • Poziom 43  
    lukjar7 napisał:
    przy nierownomiernym obrocie, tzn pchaniu, luzowanie wynika z nacisku krzywek na dzwigienki,

    Nie ma związku.
    Podczas pchania do tyłu silnik kręci się też do tyłu i koło wału ciągnie pasek po stronie napinacza, druga strona robi się luźna bo nie ma co skompensować luzu z rozciągniętego paska po stronie gdzie nie ma napinacza.