Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi a4 b6 - Bicie koła i ząbkowanie opony

18 Sie 2016 19:29 1197 17
  • Poziom 10  
    Witam mam problem z moja audi a mianowicie strasznie bije mi koła z przodu, po prawej jak i po lewej stronie. Myślałem ze przyczyna moga byc opony wiec kupiłem komplet. Następnie wymieniłem amortyzatory nie pomogło. Wcześniej wymieniłem łożysko z lewej strony. Nie mam pojecia co to moze byc. Jak podniosłem auto to łożyska z obu stron nie słychac a widoczne jest bicie. Macie moze jakies sugestie co to moze byc. Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    A czy wcześniej wymieniałeś tarcze hamulcowe?
  • Poziom 10  
    Właśnie nie a sa juz dość zużyte. Moze to byc przyczyna?
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    lukaszpuma napisał:
    strasznie bije mi koła z przodu

    Kiedy to się dzieje? Jakie prędkości, czy cały czas czy tylko przy hamowaniu. Podałeś za mało okoliczności, z tego co napisałeś może być wszystko, od jajowatych opon po krzywe półosie jak i zepsutą wyważarkę w wulkanizacyjnym.
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    No chyba tylko to ci zostało . Przy okazji sprawdz zaciski czy poprawnie i lekko działają , no i oczywiście nowe klocki.Ząbkowanie opon raczej wskazuje na amortyzatory.
  • Poziom 10  
    Dzieje sie tak praktycznie od 30km/h z wyż przy hamowaniu troszke bije kierownica. Opony nowe na pewno dobre bo przełożyłem do brata i sa cichutkie.
  • Poziom 10  
    Całe koła cicho u brata jeździły zaraz jak kupiłem przełożyłem. Chyba musze kupic czujnik zegarowy i dokładnie posprawdzać.
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Po co chcesz kupować przyrząd który raz użyjesz a potem będzie zbierał kurz na półce . Wystarczy kreda , pisak lub ołówek i stały punkt np. osłona tarczy i ktoś kto by zakręcił piastą . Linia ciągła "rysika " np .na tarczy oznacza ,że ten element (lub piata)uznamy za prosty, linia przerywana oznacza krzywiznę i tyle.
  • Poziom 10  
    Stare opony całkowicie wy ząbkowana. darfur5 dzieki za podpowiedz.
  • Poziom 10  
    Dzisiaj sprawdzałem na tarczy czujnikiem zegarowym, było tylko 0.04 mm odchyły. To już nie mam pojęcia co to może być. Pozdrawiam
  • Poziom 31  
    To naprawdę nie wiele. A co z zaciskami hamulca ? sprawdziłeś ich działanie, czy na prowadnicach pracują lekko bez oporów?
  • Poziom 16  
    Jak bije przy małej prędkości to zdecydowanie felga lub opona ale mówiłeś że u brata w aucie nic nie odczułeś, więc sprawdź luz na przegubach a co do ząbkowania bieżnika na oponie to duży wpływ ma też mały luz na wachaczach. Powiedzmy gdyby felga była krzywa to przy długiej jeździe z czasem opona w tym miejscu gdzie felga jest krzywa będzie podtarta . Teraz wytłumacz ząbkowanie opony to ostre krawędzie klocków bieżnika a schodkowanie to co drugi klocek zewnetrznej strony bieżnika jest zjechany mocniej i powstają schodki na bieżniku . opisz dokładnie co czujesz na oponie jak położysz całą dłoń wzdłuż rzeźby bieżnika i przesuwasz ją w kierunku do przodu ??
  • Poziom 10  
    Zaciski sprawdziłem chodzą lekko. Jutro sprawdzę jeszcze opony. Jeszcze wymienię łożysko nie wiem czy pomoże ale spróbuje. Pozdrawiam
  • Poziom 31  
    Nie mam innego pomysłu na tę dolegliwość więc powodzenia!