Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Re: Renault Megan 2 1.4 16v - Szarpie podczas jazdy

rustin 19 Aug 2016 01:23 10395 42
  • #1
    rustin
    Level 15  
    Podczas spokojniej jazdy ok 2-3 tys rpm auto czasami poszarpuje, przy mocniejszym wciśnięciu gazu ustępuje.
    Przepustnica czyszczona, czujnik wału, nowy filtr powietrza, świece, rozrząd ustawiony na blokady, map sensor ( ma wolnych pokazuje 38), nic nie pomogło. Auto pod clipem nie pokazało błędów. Zamówiłem 4 cewki beru ale wątpię czy pomogą. Nie mogę znaleźć czujnika wałków rozrządu aby go wyczyścić.
    Co jeszcze można sprawdzić?
  • #2
    Steryd3
    Level 33  
    Czujnika na wałka rozrządu nie możesz znaleźć bo go niema.
    Może rzeczywiście cewki choć z tego co kojarzę z opowieści mojego kolegi mechanika to ten silnik(mam identyczny w Thalii) ma dość rygorystyczną diagnostykę wypadania zapłonów i odcina cylinder (w obawie przed zniszczeniem katalizatora) więc uszkodzenie cewki było by wyraźne. Najlepiej było by cewki pożyczyć a nie kupować -ewentualnie ze złomu).
    Jak odkryjesz przyczynę to daj znać.
  • #3
    szymon198312
    Level 30  
    Steryd3 wrote:
    Czujnika na wałka rozrządu nie możesz znaleźć bo go niema.

    Chyba jednak jest. Na pokrywie zaworów w okolicach pierwszego cylindra tzn tego przy skrzyni bo czwarty jest od rozrządu- jeśli pamięć mnie nie myli
  • #4
    genek1000
    Level 35  
    szymon198312 wrote:
    Steryd3 wrote:
    Czujnika na wałka rozrządu nie możesz znaleźć bo go niema.

    Chyba jednak jest. Na pokrywie zaworów w okolicach pierwszego cylindra tzn tego przy skrzyni bo czwarty jest od rozrządu- jeśli pamięć mnie nie myli


    Chyba jednak nie ma. To co piszesz to w 1.6 16v z zmienną fazą rozrządów. Silniki z zewnątrz wyglądają prawie identycznie więc niewprawne może się pomylić :D
  • #5
    rustin
    Level 15  
    Panowie a sonda lambda? Podczas jazdy oscyluje, jakby mniej niż np w fordzie, na postoju jeszcze gorzej. Podgladalem elmem. Są jakieś getze ma allegro co kupują i są po 100zl, zastanawiam się czy nie zaryzykować.
  • #6
    szymon198312
    Level 30  
    Czyli jakie napięcie pokazuje sonda?
  • #7
    mekob
    Level 2  
    rustin wrote:
    ma wolnych pokazuje 38)
    nieszczelność w dolocie
  • #8
    rustin
    Level 15  
    Co do sondy, podczas przyspieszania oscyluje szybko od 0 do 0.9. Przy spokojnej jeździe już słupki są dłuższe, widać wolniej reaguje i dochodzi do ok 0.7v. Na wolnych obrotach jeszcze wolniej pracuje w stosunki do przyspieszania i dochodzi podobnie jak przy spokojniej jeździe.

    Co do ciśnienia jest ono na wolnych od 38 do 40, pisałem na forum megane ale tam ciężko co kolwiek się dowiedzieć, ktoś napisał że to normalne ciśnienie.

    Korekty paliwowe to jakieś szaleństwo w tym aucie. Podczas jazdy, gdy jest to szarpanie, korekta krótka np z 20 skacze na - 40. Wogole korekty są dziwne, długa niby się ustawiła po paru km na - 18,krotka w tym czasie skacze jak szalona. Mało informacji jest na ten temat na necie, znalazłem jedynie ze korekty w megane to jedna wielka zagadka.

    Nie wiem czy to nie za duże spalanie ale ciężko zejść poniżej 7.5l gdzie Skoda przy tej samej pojemności, silnik 16v spala ok 6l, waga aut podobna i Skoda dużo lepiej się zbiera niż megane

    Gdy auto jedzie na luzie ciśnienie jest 35, gdy staje rośnie pod 40.
  • #9
    milejow
    Level 43  
    genek1000 wrote:
    To co piszesz to w 1.6 16v z zmienną fazą rozrządów.

    Też nie ma.
  • #10
    szymon198312
    Level 30  
    Re: Renault Megan 2 1.4 16v - Szarpie podczas jazdy
    To jest k4m 1.6 16V. Na zdjęciu po prawej stronie pomiędzy czterema śrubami od pokrywy jest duży otwór na czujnik położenia wałka. Nie chce się spierać z innymi ale jestem prawie pewny ze w k4j tez jest tam czujnik. Jest bardzo ciężko go wymienić jak jest kolektor, ale musi tam być i nic tu nie ma do rzeczy zmienna faza i choć człowiek czasami glupieje od tych różnych wypowiedzi to logicznie od iluś lat wszystkie silniki z elektronicznie sterowanym wtryskiem paliwa mają takie czujniki. Pierwotnie były montowane w aparatach zapłonowych to zasadniczo jak jest elektroniczny wtrysk to jest czujnik halla. Tak więc może nie wprowadzajmy nikogo w błąd i niech autor tematu sprawdzi czy ma ten czujnik czy nie.
  • #11
    milejow
    Level 43  
    szymon198312 wrote:
    To jest k4m 1.6 16V. Na zdjęciu po prawej stronie pomiędzy czterema śrubami od pokrywy jest duży otwór na czujnik położenia wałka.

    Od 2006 albo 7 (euro5)czyli silnik po modyfikacji, wcześniej żaden nie miał czujnika wałka, nieważne czy z kzfr czy bez niego.
    Dodano po 1 [minuty]:

    szymon198312 wrote:
    wszystkie silniki z elektronicznie sterowanym wtryskiem paliwa mają takie czujniki

    Nie kompromituj się człowieku :D
    Weź sobie schematy LagunyII K4M, F4P czy MeganeII K4J czy K4M i poszukaj czujnika wałka, zabraknie ci czasu.
  • #12
    rustin
    Level 15  
    Panowie wracając do moich pomiarów. Możecie skomentować co pisałem o sondzie czy ciśnieniu kolektora itd.
  • #13
    milejow
    Level 43  
    rustin wrote:
    Podgladalem elmem.

    Zrób diagnostykę bo na razie nie ma o czym gadać.
  • #14
    rustin
    Level 15  
    Przeczytaj chociaż pierwszy post jak już coś piszesz a nie wyrywkowo cytujesz. Clipem było sprawdzane nic nie ma. Sprawdzałem potem sam parametry elmem które podałem
  • Helpful post
    #15
    milejow
    Level 43  
    rustin wrote:
    Clipem było sprawdzane nic nie ma.

    To sprawne, czego jeszcze chcesz?
    Oddaj auto do naprawy komuś, kto potrafi więcej niż tylko czytać zakładkę z błędami (licznik wypadnięć zapłonu)
  • #16
    rustin
    Level 15  
    Sorry ale ty mi najmniej pomogłes w tym temacie.
    Napisałem konkretne dane np ciśnienie w kolektorze i dalej nie wiem czy dobre. Z tego co wyczytałem na forum Renault niby ok
  • #17
    rustin
    Level 15  
    Mekob wcześniej pisałeś, że 38 to nieszczelnosc a teraz norma 32-45. Czyli jest ok u mnie?
  • #19
    rustin
    Level 15  
    To jakie to są wartości u ciebie? Ja podaję w kPa, tak mi odczytuje komp.
  • #20
    rustin
    Level 15  
    Mekob to w jakich wartościach podajesz? Bo ciężko się domyśleć, w metrach?
  • #22
    genek1000
    Level 35  
    milejow wrote:
    szymon198312 wrote:
    To jest k4m 1.6 16V. Na zdjęciu po prawej stronie pomiędzy czterema śrubami od pokrywy jest duży otwór na czujnik położenia wałka.

    Od 2006 albo 7 (euro5)czyli silnik po modyfikacji, wcześniej żaden nie miał czujnika wałka, nieważne czy z kzfr czy bez niego.
    Dodano po 1 [minuty]:

    szymon198312 wrote:
    wszystkie silniki z elektronicznie sterowanym wtryskiem paliwa mają takie czujniki

    Nie kompromituj się człowieku :D
    Weź sobie schematy LagunyII K4M, F4P czy MeganeII K4J czy K4M i poszukaj czujnika wałka, zabraknie ci czasu.

    To ty się nie kompromituj :cry:
    Silnik montowany w Megane II od początku produkcji to K4M760/761 potocznie nazywany 1.6 16v . Silnik ten od samego początku posiada czujnik wałka rozrządu układu dolotowego i jest oz bezpośrednio związany z układem płynnej zmiany faz rozrządu ( do max 43 st.) . Silnik o podobnej konstrukcji z oznaczeniem K4M716 wszedł do kompletacji Laguny II w końcówce 2004 roku i tam ten czujnik również występuje ( w wcześniejszych rocznikach Laguny II był montowany 1.6 16 bez zmiennych faz K4M710). Silnik F4P posiada system zmiennych faz typu "ON/OFF" czyli kat wychylenia wałka dolotowego jest nie zmienny i nie ma potrzeby stosowania nadzoru.
    Schemat silnika K4M 760 Numer podzespołu 1265 to " czujnik położenia wałka zaworów dolotowych" Re: Renault Megan 2 1.4 16v - Szarpie podczas jazdy

    Silnik K4J nigdy nie posiadał ( i już nie będzie - zakończenie produkcji ) czujnika położenia wałka .


    rustin Producent podaje że napięcie sondy tlenu powinno oscylować od 50 - 800 mV . Ciśnienie w kolektorze ssącym powinno się zawierać dla silnika rozgrzanego, pracującego na obrotach biegu jałowego od 330- 410 mBar
  • #23
    rustin
    Level 15  
    W końcu ktoś na temat. Genek1000 czy 410mBar=41kPa?
  • #25
    rustin
    Level 15  
    Fakt :-) czyli górna granica ale w normie. Sondy niby też ok. Mam nadzieję, że cewki pomoga bo co jeszcze innego może być?

    Myślałem filtr paliwa ale w moim modelu nie ma przy kole tylko w pompie w baku,wymienia się razem z nią ale nawet nigdzie nie mogę znaleźć jaki ma numer czy coś.
  • #26
    genek1000
    Level 35  
    Jeśli masz jeszcze cewki SAGEM to dla własnego dobra zmień na inne . Opóźnisz tym sposobem siwienie swoich włosów :D Z tego co mi wiadomo filtr paliwa jest wbudowany w moduł pompa/pływak i jest raczej niewymienny. Zapchanie filtra paliwa objawiało by się brakiem paliwa podczas jego dużego zapotrzebowania czyli np. przy "ciśnięciu" na wysokich obrotach.
    Mogą się jeszcze np. przycierać wtryskiwacze paliwa ale bądź dobrej myśli przy cewkach :D
  • #27
    mod22
    Level 28  
    genek1000 wrote:
    Ciśnienie w kolektorze ssącym powinno się zawierać dla silnika rozgrzanego, pracującego na obrotach biegu jałowego od 330- 410 mBar

    Jak w kolektorze ssącym by było ciśnienie to byś się zabił przy pierwszym hamowaniu. Mowa oczywiście o silniku bęzynowym
  • #28
    rustin
    Level 15  
    Cewki dwie beru i dwie jakieś inne ale nie Sagem. Zamówiłem 4 beru, okaże się.
  • #29
    andrzej20001
    Level 43  
    Miał kilka przypadków mimo poprawnych napięć wymiana sondy w renault pomogła. Kup najtańszą oryginalną używkę do testu na all...
  • #30
    rustin
    Level 15  
    A nowy zamiennik firmy getze?