Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda octavia - Czujnik ciśnienia oleju

lstasiuk11 19 Aug 2016 11:50 11097 15
Automation24.pl
  • #1
    lstasiuk11
    Level 8  
    Witam
    problem migające lampki czerwonej ciśnienia oleju
    Skoda octavia combi 2009 r 1.8 tsi przebieg 140000tys
    Jest po generalnym remoncie silnika spowodowany oczywistym problemem nadmiernego poboru oleju. samochód sprowadzony z zagranicy i jest już po remoncie silnika na krasnobrodzka racing i składany w warszawie, honowanie cylindrów, rowki na moich tłokach i założone nadwymiarowe pierścienie mahrle, komplet rozrządu nowego, wymiana czujników ciśnienia i pompy oleju, pompa wody, auto złożone i jestem po 1400km docierania. Problem pojawił się po 500 km a nadmieniam że było auto wcześniej sprawdzane i jeżdzone w serwisie, błędów na VAG brak. Potem 2- 3 razy dziennie przy stopie na światłach lampka z sygnałem. Pomocy...
  • Automation24.pl
  • #2
    andrzej20001
    Level 43  
    Nie vag i błędy a manometr potrzebny.
  • #3
    lstasiuk11
    Level 8  
    Przy wymianie i po robocie nowej pompy oleju był manometrem sprawdzane ciśnienie oleju. Jestem tuż po kolejnej wizycie i wymianie 2 czujników pod filtrem olejowym oraz zaworu sterującego zmianą ciśnienia oleju nad miską olejów, ponadto wymieniłem po 1500km docierania silnika na olej Castrol 5 w 30 i orginalny filtr. Problem włączania się czerwonej lampki ciśnienia pojawia się DALEJ kilkakrotnie już dziś ale nie za każdym razem, tylko po zatrzymaniu się na światłach.... dodaję gazu i przestaje
    . w poniedziałek jeszcze raz pomiar ciśnienia....
    Może problem jest w wałkach balansujących lub w wiązce idącej do zegarów?...pomocy....[/code]
    Dziś już brak ciśnienia na jałowym 0,1 bara na 900 obr. Po dodaniu gazu 0.5 bara do 1100 obr. Zatkany kanał?
  • #4
    jerry1960
    Level 36  
    Czym mierzone to ciśnienie-manometrem . Ten Castrol to gdzie kupiłeś,na pewno jest to orginał.Zmień olej na inny syntetyk.
  • Automation24.pl
  • #5
    Doktorr
    Level 35  
    Rodzaj oleju nie jest powodem świecenia kontrolki, przecież ciśnienie jest drastycznie niskie. Szukać na którymś z punktów smarowania muszą być nadmierne luzy, albo uchylona zaślepka.
  • #6
    jacek074
    Level 29  
    Przecież nikt za darmo naprawy silnika nie zrobił, więc ponosi odpowiedzialność za wykonaną usługę. Wymiana pompy i czujników w trakcie naprawy nie była potrzebna. Na początek bez większych kosztów można wymienić filtr oleju (tylko oryginał) i do sprawdzenia zawór który jest pod filtrem, który upuszcza olej po odkręceniu filtra , można go wyciągnąć do góry i sprawdzić dwa oringi na niego założone. Jak to nie pomoże to silnik do rozbiórki. W załączniku wymagane ciśnienia.
  • #7
    andrzej lukaszewicz
    Level 40  
    Tak jest, rękoma , gwarancja w zakładzie, gdzie był robiony remont- 500 km to nie 50 000 km. A poza tym WV TSI to większości szmelc, nie wiem po co pchać sie w to gówno za niemałe piąniadze.
  • #8
    lstasiuk11
    Level 8  
    Dziękuję Panowie za zainteresowanie tematem!!!. W pt w innym warsztacie sprawdziłem manometrem na 900 obr miał około poniżej 1 bara na jałowym i około 2 na 1800 obr. Czujnik się włącza na czerwono kilka krotnie na postoju. Poza tum mechanik twierdzi że na postoju słychać nie naciągnięty łańcuch rozrządu który po dodaniu gazu przestaje brzęczeć... co jest oczywiste bo napinacz dostaje ciśnienia oleju (rozrząd nowy orginalny). Na komputerze pojawia się sporadyczny żółty błąd pozycii wałka rozrządu-wariatora... jutro o 7.00 jadę do warsztatu niech szuka... jeżdżę do tej pory powoli mam nadzieję że nic nie zatarłem bo silnik ma moc i jeździ ok tylko na postoju ten potrójny sygnał i czerwone ostrzeżenie.. a co z zaworem zwrotnym na nowej pompie, może coś z odmą i jej membraną...?
  • #9
    lstasiuk11
    Level 8  
    Silnik rozebrany z powrotem na krasnobrodzka do diagnozy. Wałki rozrządu do sprawdzenia i wałki balansujące....
  • #10
    lstasiuk11
    Level 8  
    Wałek wydechowy rozrządu z podstawą nad łamaną. .
  • #11
    lstasiuk11
    Level 8  
    Wejście wałka ssącego od strony wariatora poza głowicą w miejscu obudowy wałków jest porysowane tam gdzie ma miejsce zaworek olejowy...wałek nie do naprawienia podobno ( napawanie i szlif nie pomogą?)....głowica nie porysowana i nie przeosiowana bo była sprawdzana...
  • #12
    lstasiuk11
    Level 8  
    Zrobione i działa....☺☺☺☺☺
  • #13
    Damian Nosko
    Level 2  
    Cześć. Mam podobny problem z 1.8 tsi 160KM z 2008r: na rozgrzanym silniku ciśnienie spada poniżej 1atm na jałowym biegu, a po przegazowaniu ciśnienie na manometrze wzrasta. Czerwona kontrolna natomiast, zapala się po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów. Wymieniłem pompę oleju i nadal jest to samo. Olej z filtrem również wymieniony. Rzekomo w smoku były jakieś kawałeczki szmatki albo coś podobnego. Pomoże ktoś?
  • #14
    lstasiuk11
    Level 8  
    zadzwoń 501396137 za dużo do opisywania... pomogę na pewno
  • #15
    klimekp
    Level 11  
    Napisz to dla potomnych tez mam podobny problem pozdrawiam