Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Przeróbka kompresora 230V na 380

john6099 19 Aug 2016 21:33 1668 9
Automation24
  • #1
    john6099
    Level 9  
    Posiadam kompresor nowy 50L nie używany długo (około 3L) i nie chodzi tak jak powinien tzn jest bardzo słaby na 230 raz nabije butle a drugi raz już słabnie i tu moje pytanie. Czy można go przerobić na siłę (380V), bo elektryk powiedział mi, że trzeba silnik przewinąć.
  • Automation24
  • #2
    elektryku5
    Level 39  
    Tylko czy przewinięcie jest opłacalne?...

    Kompresor ma problem ze startem, czy może nie potrafi uzyskać żądanego ciśnienia?
    W pierwszym przypadku warto byłoby się przyjrzeć odprężnikowi.
  • #3
    john6099
    Level 9  
    Chciałbym go przerobić na siłę
  • Automation24
  • #4
    brofran
    Level 40  
    Podaj dane silnika i fotkę skrzynki z zaciskami , może coś się da wymyślić ?
  • #5
    john6099
    Level 9  
    Silnik: 230V, 2,2KW, 50 Hz
    W puszce jest 6 kabli.
  • #7
    john6099
    Level 9  
    Jutro zrobię
  • #8
    rafal o
    Level 16  
    Proponuję sprawdzić pojemność kondensatora rozruchowego. piszę tak, ponieważ elementy te mogą z czasem drastycznie zmniejszyć ten parametr i objawy będą takie jak napisałeś.
    Kondensator ma najczęściej wygląd cylindra z dwoma wyprowadzeniami, przy niektórych silnikach stosuje się układ z dwoma kondensatorami. Szkoda, że nie napisałeś czy ten kompresor jest wykonany fabrycznie czy przez kogoś indywidualnie. Możesz też spróbować
    podmienić kondensator na nowy o parametrach takich jaki był zastosowany.
  • #9
    Krzysztof Kamienski
    Level 43  
    rafal o wrote:
    Proponuję sprawdzić pojemność kondensatora rozruchowego.
    Jasne, tylko jak pisze @john6099 ten silnik ma SZEŚĆ (!) wyprowadzeń. Jak to się ma do teorii o oryginalnym kondensatorze ? Sądzę, ze to właśnie jakaś przeróbka z gwiazdy na trójkąt + kondensator.
  • #10
    rafal o
    Level 16  
    To sobie policz uzwojenie robocze 2końcówki + uzwojenie rozruchowe 2końcówki + kondensator 2 końcówki.Silnik oglądał elektryk więc by to zauważył i nie kazał przewijać.