Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czym ładować akumulator żelowy 12V?

21 Sie 2016 01:02 7029 10
  • Poziom 5  
    Witam! Jestem początkujący w dziedzinie ładowania akumulatorów. Kupiłem ostatnio akumulator Żelowy firmy AKUELL. Potrzebowałem go, gdyż robię elektronikę w rowerze. Mam pewien problem.... mianowicie, jak go naładować? Jedni mówią, że można zwykłym prostownikiem samochodowym, a inni mówią, że trzeba specjalne ładowarki. Podam teraz co mam na nim napisane:

12V 4AH 20HR
    CHARAKTERYSTYKA NAPIĘĆ
    Ładować prądem stałym
    Praca cykliczna: 14,4-14.8 V (25°)
    Prąd początkowy: Poniżej
    Praca buforowa:13,5-13,8 V (25°)

Jest poniżej jeszcze napisane Pb, co chyba oznacza że jest ołowiowy...
    Natomiast prostownik jaki posiadam to: EN 60335-2-29 (chyba polski).
    Proszę o pomoc.

• Poziom 43  
    Ładowarką do akumulatorów żelowych, np.H-Tronic.
  • Poziom 33  
    Ładowarka w cyklu nienadzorowanym - ładowanie dłuższe, ale nie wymagające kontroli Link
    Nadzorowana stałym prądem - ładdowanie szybkie Link
    Ładowarka buforowa - akumulator pełni rolę awaryjną będąc ładowany stale Link

Zwykły prostownik nie nadaje się z wiadomych powodów.
  • Poziom 20  
    Link - opis do ładowarki,w którym są wytłumaczone podstawowe zagadnienia związane z ładowaniem akumulatorów żelowych. Ze względu na trwałość akumulatora prąd ładowania nie powinien być większy niż 0,1C, czyli dla 4Ah - 400mA.
  • Poziom 5  
    Znalazłem na innym forum troche niekonwencjonalny sposób ładowania... Mianowicie ładowanie "przez żarówkę", czyli szeregowo wpinamy żarówkę (w moim przypadku 5W) i ona sama sobiera sobie prąd. Podłączyłem również multimetr aby kontrolować napiecie. Jak na razie mam 13.28V i rośnie. Żaróweczka się żarzy.
  • Poziom 30  
    Dynamem w piaście podczas jazdy.

• Poziom 43  
    djkacpi napisał:
    Jak na razie mam 13.28V i rośnie