Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW 740i - brak zapłonu i sterowania pompą paliwa.W

marek majchrzak 22 Sie 2016 23:10 1179 14
  • #1 22 Sie 2016 23:10
    marek majchrzak
    Poziom 19  

    Witam wszystkich forumowiczów.
    Pojazd to BMW E32 rok prod.93 (z dowodu rejestracyjnego wychodzi, że silnik jest 4.0 l v8), przeszczepiono silnik od E38.
    Przyjechał na lawecie z innego warsztatu, który nie poradził sobie z tym tematem.
    Pompa paliwa nie jest wyzwalana z PK.
    Nie ma iskry podczas kręcenia rozrusznikiem.
    Jedyny błąd silnika. który pokazuje komp, to "26" błąd zasilania.
    Dane sterownika :bosch 0 261 200 404.
    Sterownik był sprawdzany na stole probierczym,pracował.
    Według opisu sprawdziłem pinout zasilania ECU, wszystko wygląda pozytywnie.
    Moje pytania brzmią następująco:
    Czy pobudzanie czujnika halla, na kole powoduje powoduje uaktywnienie przekaźników od pompy, wtrysków i zapłonu?
    Jak sprawdzić czujnik Halla na samochodzie?
    Z góry pozdrawiam za zainteresowanie.

    0 14
  • #2 22 Sie 2016 23:58
    Michal2002
    Poziom 21  

    Witam,
    Wiele lat temu miałem taką usterkę.
    Sprawdź czujnik o którym piszesz i zasilanie sterownika.
    Czujnik najlepiej sprawdzisz miernikiem (omomierzem lub oscyloskopem)
    Raz także widziałem uszkodzenie sterownika w Volvo , gdzie nie uruchamiała się pompa paliwa i był problem z zapłonem.
    Dokładnie tak jest jak piszesz.


    Pozdrawiam

    0
  • #3 23 Sie 2016 00:11
    marek majchrzak
    Poziom 19  

    Czujnik Halla.
    Łatwiej go sprawdzić, czy uszkodzić?
    Jakie podać napięcie zasilania ?
    Jak zmierzyć sygnał wyjściowy?

    0
  • #4 28 Sie 2016 16:37
    Piotr520
    Poziom 22  

    Błąd zasilania 26 wyskakuje gdy
    - moduł ews leży,
    - próbujemy odpalić a na wyświetlaczu BC świeci CODE
    -uszkodzony zamek kierowcy albo moduł centralnego,sterownik widzi zamknięte drzwi kierowcy gdy próbujemy odpalić.

    0
  • #5 29 Sie 2016 07:16
    marek majchrzak
    Poziom 19  

    Piotr520 napisał:
    Błąd zasilania 26 wyskakuje gdy
    - moduł ews leży,
    - próbujemy odpalić a na wyświetlaczu BC świeci CODE
    -uszkodzony zamek kierowcy albo moduł centralnego,sterownik widzi zamknięte drzwi kierowcy gdy próbujemy odpalić.

    Witam !
    Czy można oszukać na chwilę EWS, w celu jednokrotnego odpalenia.
    ECU na stole probierczym pracuje.

    0
  • Pomocny post
    #6 29 Sie 2016 11:20
    Piotr520
    Poziom 22  

    Jeżeli sterownik pracuje na stole to znaczy że nie ma ews.Łatwo to poznać po naklejce.Jeżeli srebrna to z ews(no chyba że ktoś usunął ), jak inny kolor to bez.Sprawdź czy po przekręceniu kluczyka w pozycje 2 jest napięcie na pinie 66 sterownika.Ma go nie być.

    0
  • #7 29 Sie 2016 19:06
    marek majchrzak
    Poziom 19  

    Naklejki są zdarte, sterownik ze szrotu.
    Pin 66 przewód żółty z zielonym paskiem - brak obecności 31 po przekręceniu stacyjki w pozycję IGN.
    Co robić ?

    0
  • Pomocny post
    #8 29 Sie 2016 20:18
    Piotr520
    Poziom 22  

    Trochę mało informacji.Został zmieniony sam słupek?Sprawdziłeś czujnik wału?To jest czujnik indukcyjny opór około 540 oHm ,śmiało sprawdzaj nic nie uszkodzisz.Druga sprawa to sprawdź czy czujnik wału nie został zamieniony z czujnikiem wałka,chodzi o wtyczki np w m50 wtyczki są jednakowe i nie problem zapiąć je odwrotnie.Musi być sygnał z czujnika wału bo sterownik nie zapnie przekaźnika pompy.Jeżeli numer 0261200404 jest na srebrnej naklejce to jest z ews,jeżeli nie ma dosłownie żadnej naklejki to skąd w ogóle pewność że to sterownik do tego silnika.

    0
  • #9 29 Sie 2016 21:05
    marek majchrzak
    Poziom 19  

    Naklejka fabryczna ?
    Posiadam ślad po naklejce w postaci szachownicy i obok naklejkę granatową Bosch
    [url=https://obrazki.elektroda.pl/2288278400_1472495935.jpg]BMW 740i - brak zapłonu i sterowania pompą paliwa.W[/url
    Po za tym sterownik posiada zacierane ślady po wykonywanych białym korektorem opisach . Tak jak robią to na szrotach.]

    Dodano po 21 [minuty]:

    Może to zabrzmieć, jak pytanie laika, ale powiedz mi co wyzwala PK pompy paliwa oraz podaje sygnał na zapłon.
    Podając minus na pin 1 ECU uruchamiam PK pompy paliwa.
    Podczas kręcenia rozrusznikiem iskry nie mam .
    Czy tylko kluczowanie czujnika położenia wału odpowiada za wyzwalanie zapłonu oraz włączanie PK pompy paliwa?

    0
  • Pomocny post
    #10 29 Sie 2016 21:23
    Piotr520
    Poziom 22  

    Tak to naklejka fabryczna wszystko wskazuje na to że jest bez ews. Kabel na pinie 66 proponuje na wszelki wypadek odciąć żeby nie broił.

    Jak wał zaczyna się obracać i czujnik wału podaje sygnał to zostaje załączona pompa paliwa i zapłon.Jeśli nie ma sygnału z czujnika wału to właśnie taki jest objaw tylko że nie powinno być błędu 26. Błąd 26 wskazuje na blokowanie sterownika czy to przez ews czy komputer pokładowy albo dodatkowy alarm.

    0
  • #11 29 Sie 2016 22:11
    marek majchrzak
    Poziom 19  

    Dziękuje za info .
    Wywalać czujnik położenia wału?
    Bo według posiadanej dokumentacji pin 16 i 43 odpowiadają za czujnik.
    Mierzyłem oporność/przejście ewidentnie wskazuje na przerwę w układzie.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Piotr520 napisał:
    Błąd zasilania 26 wyskakuje gdy
    - próbujemy odpalić a na wyświetlaczu BC świeci CODE.

    Problem w tym, że BC (według informacji klienta) nie działa od siedmiu lat!

    0
  • #12 30 Sie 2016 06:32
    Piotr520
    Poziom 22  

    Pin 16 i 43 jest od czujnika wału.Warto sprawdzić wiązkę.Ten sam typ czujnika siedzi w m20,m30m40,m50 tylko uchwyt do przykręcenia może być inny i długość kabla ale na każdym z nich odpalisz ten silnik.

    0
  • #13 30 Sie 2016 13:44
    marek majchrzak
    Poziom 19  

    Powiedz mi tylko jeszcze jedno, kolego @Piotr520, gdzie szukać wtyczek od przewodów czujników, bo na schematach jest to pominięte.
    Chciałbym, przed podniesieniem samochodu (2.5 tony) podpiąć "na krótko czujnik" i ustalić;
    - czy usterka leży po stronie czujnika
    - czy też wiązki elektrycznej ?
    Gdzie znajduje się konektor X6203 ?

    0
  • #14 30 Sie 2016 23:59
    Michal2002
    Poziom 21  

    Dobrze by było sprawdzić ten czujnik wskazówkowym omomierzem

    0
  • #15 31 Sie 2016 14:41
    marek majchrzak
    Poziom 19  

    Podłączyłem czujnik indukcyjny od fiata, bezpośrednio pod piny 16,43 ECU.
    Wyzwalam impulsowo, dotykając rdzeniem czujnika do masy karoserii pojazdu, i wyzwala mi PK pompy paliwa, wtryski oraz zapłon.
    Dziękuję, za zainteresowanie tematem, szczególnie koledze @Piotr520.
    Temat uważam za rozwiązany.

    1