Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyj±tek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że ogl±dasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW 740i - brak zapłonu i sterowania pomp± paliwa.W

marek majchrzak 22 Sie 2016 23:10 1116 14
  • #1 22 Sie 2016 23:10
    marek majchrzak
    Poziom 19  

    Witam wszystkich forumowiczów.
    Pojazd to BMW E32 rok prod.93 (z dowodu rejestracyjnego wychodzi, że silnik jest 4.0 l v8), przeszczepiono silnik od E38.
    Przyjechał na lawecie z innego warsztatu, który nie poradził sobie z tym tematem.
    Pompa paliwa nie jest wyzwalana z PK.
    Nie ma iskry podczas kręcenia rozrusznikiem.
    Jedyny bł±d silnika. który pokazuje komp, to "26" bł±d zasilania.
    Dane sterownika :bosch 0 261 200 404.
    Sterownik był sprawdzany na stole probierczym,pracował.
    Według opisu sprawdziłem pinout zasilania ECU, wszystko wygl±da pozytywnie.
    Moje pytania brzmi± następuj±co:
    Czy pobudzanie czujnika halla, na kole powoduje powoduje uaktywnienie przekaĽników od pompy, wtrysków i zapłonu?
    Jak sprawdzić czujnik Halla na samochodzie?
    Z góry pozdrawiam za zainteresowanie.

    0 14
  • #2 22 Sie 2016 23:58
    Michal2002
    Poziom 21  

    Witam,
    Wiele lat temu miałem tak± usterkę.
    SprawdĽ czujnik o którym piszesz i zasilanie sterownika.
    Czujnik najlepiej sprawdzisz miernikiem (omomierzem lub oscyloskopem)
    Raz także widziałem uszkodzenie sterownika w Volvo , gdzie nie uruchamiała się pompa paliwa i był problem z zapłonem.
    Dokładnie tak jest jak piszesz.


    Pozdrawiam

    0
  • #3 23 Sie 2016 00:11
    marek majchrzak
    Poziom 19  

    Czujnik Halla.
    Łatwiej go sprawdzić, czy uszkodzić?
    Jakie podać napięcie zasilania ?
    Jak zmierzyć sygnał wyj¶ciowy?

    0
  • #4 28 Sie 2016 16:37
    Piotr520
    Poziom 22  

    Bł±d zasilania 26 wyskakuje gdy
    - moduł ews leży,
    - próbujemy odpalić a na wy¶wietlaczu BC ¶wieci CODE
    -uszkodzony zamek kierowcy albo moduł centralnego,sterownik widzi zamknięte drzwi kierowcy gdy próbujemy odpalić.

    0
  • #5 29 Sie 2016 07:16
    marek majchrzak
    Poziom 19  

    Piotr520 napisał:
    Bł±d zasilania 26 wyskakuje gdy
    - moduł ews leży,
    - próbujemy odpalić a na wy¶wietlaczu BC ¶wieci CODE
    -uszkodzony zamek kierowcy albo moduł centralnego,sterownik widzi zamknięte drzwi kierowcy gdy próbujemy odpalić.

    Witam !
    Czy można oszukać na chwilę EWS, w celu jednokrotnego odpalenia.
    ECU na stole probierczym pracuje.

    0
  • Pomocny post
    #6 29 Sie 2016 11:20
    Piotr520
    Poziom 22  

    Jeżeli sterownik pracuje na stole to znaczy że nie ma ews.Łatwo to poznać po naklejce.Jeżeli srebrna to z ews(no chyba że kto¶ usun±ł ), jak inny kolor to bez.SprawdĽ czy po przekręceniu kluczyka w pozycje 2 jest napięcie na pinie 66 sterownika.Ma go nie być.

    0
  • #7 29 Sie 2016 19:06
    marek majchrzak
    Poziom 19  

    Naklejki s± zdarte, sterownik ze szrotu.
    Pin 66 przewód żółty z zielonym paskiem - brak obecno¶ci 31 po przekręceniu stacyjki w pozycję IGN.
    Co robić ?

    0
  • Pomocny post
    #8 29 Sie 2016 20:18
    Piotr520
    Poziom 22  

    Trochę mało informacji.Został zmieniony sam słupek?Sprawdziłe¶ czujnik wału?To jest czujnik indukcyjny opór około 540 oHm ,¶miało sprawdzaj nic nie uszkodzisz.Druga sprawa to sprawdĽ czy czujnik wału nie został zamieniony z czujnikiem wałka,chodzi o wtyczki np w m50 wtyczki s± jednakowe i nie problem zapi±ć je odwrotnie.Musi być sygnał z czujnika wału bo sterownik nie zapnie przekaĽnika pompy.Jeżeli numer 0261200404 jest na srebrnej naklejce to jest z ews,jeżeli nie ma dosłownie żadnej naklejki to sk±d w ogóle pewno¶ć że to sterownik do tego silnika.

    0
  • #9 29 Sie 2016 21:05
    marek majchrzak
    Poziom 19  

    Naklejka fabryczna ?
    Posiadam ¶lad po naklejce w postaci szachownicy i obok naklejkę granatow± Bosch
    [url=https://obrazki.elektroda.pl/2288278400_1472495935.jpg]BMW 740i - brak zapłonu i sterowania pomp± paliwa.W[/url
    Po za tym sterownik posiada zacierane ¶lady po wykonywanych białym korektorem opisach . Tak jak robi± to na szrotach.]

    Dodano po 21 [minuty]:

    Może to zabrzmieć, jak pytanie laika, ale powiedz mi co wyzwala PK pompy paliwa oraz podaje sygnał na zapłon.
    Podaj±c minus na pin 1 ECU uruchamiam PK pompy paliwa.
    Podczas kręcenia rozrusznikiem iskry nie mam .
    Czy tylko kluczowanie czujnika położenia wału odpowiada za wyzwalanie zapłonu oraz wł±czanie PK pompy paliwa?

    0
  • Pomocny post
    #10 29 Sie 2016 21:23
    Piotr520
    Poziom 22  

    Tak to naklejka fabryczna wszystko wskazuje na to że jest bez ews. Kabel na pinie 66 proponuje na wszelki wypadek odci±ć żeby nie broił.

    Jak wał zaczyna się obracać i czujnik wału podaje sygnał to zostaje zał±czona pompa paliwa i zapłon.Je¶li nie ma sygnału z czujnika wału to wła¶nie taki jest objaw tylko że nie powinno być błędu 26. Bł±d 26 wskazuje na blokowanie sterownika czy to przez ews czy komputer pokładowy albo dodatkowy alarm.

    0
  • #11 29 Sie 2016 22:11
    marek majchrzak
    Poziom 19  

    Dziękuje za info .
    Wywalać czujnik położenia wału?
    Bo według posiadanej dokumentacji pin 16 i 43 odpowiadaj± za czujnik.
    Mierzyłem oporno¶ć/przej¶cie ewidentnie wskazuje na przerwę w układzie.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Piotr520 napisał:
    Bł±d zasilania 26 wyskakuje gdy
    - próbujemy odpalić a na wy¶wietlaczu BC ¶wieci CODE.

    Problem w tym, że BC (według informacji klienta) nie działa od siedmiu lat!

    0
  • #12 30 Sie 2016 06:32
    Piotr520
    Poziom 22  

    Pin 16 i 43 jest od czujnika wału.Warto sprawdzić wi±zkę.Ten sam typ czujnika siedzi w m20,m30m40,m50 tylko uchwyt do przykręcenia może być inny i długo¶ć kabla ale na każdym z nich odpalisz ten silnik.

    0
  • #13 30 Sie 2016 13:44
    marek majchrzak
    Poziom 19  

    Powiedz mi tylko jeszcze jedno, kolego @Piotr520, gdzie szukać wtyczek od przewodów czujników, bo na schematach jest to pominięte.
    Chciałbym, przed podniesieniem samochodu (2.5 tony) podpi±ć "na krótko czujnik" i ustalić;
    - czy usterka leży po stronie czujnika
    - czy też wi±zki elektrycznej ?
    Gdzie znajduje się konektor X6203 ?

    0
  • #14 30 Sie 2016 23:59
    Michal2002
    Poziom 21  

    Dobrze by było sprawdzić ten czujnik wskazówkowym omomierzem

    0
  • #15 31 Sie 2016 14:41
    marek majchrzak
    Poziom 19  

    Podł±czyłem czujnik indukcyjny od fiata, bezpo¶rednio pod piny 16,43 ECU.
    Wyzwalam impulsowo, dotykaj±c rdzeniem czujnika do masy karoserii pojazdu, i wyzwala mi PK pompy paliwa, wtryski oraz zapłon.
    Dziękuję, za zainteresowanie tematem, szczególnie koledze @Piotr520.
    Temat uważam za rozwi±zany.

    1