Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat Stilo 1.9 JTD - Stilo - dodatek do czyszczenia DPF

Wit_Stw 23 Aug 2016 07:22 3867 17
  • #1
    Wit_Stw
    Level 8  
    Problem to Fiat Stilo z dieslem, jeżdżony głównie po mieście - przez to filtr cząstek stałych lubi się zapchać.
    Cel to profilaktycznie zabezpieczyć DPFa przed zapychaniem, zmniejszając produkcję sadzy. Nabyłem już dodatek do ochrony filtra DPF (tak się to chyba po prostu nazywa) marki Liqui Moly.
    Moje pytanie to, czy zastosować dodatek już teraz, czy dopiero po wymianie oleju (planuję dla pewności zalać olej też Liqui Moly - będzie to TOP TEC 4100 5W-40) czy może nie ma to żadnego znaczenia? Chętnie przeczytam także opinie, jesli ktoś na forum też stosował ten dodatek.
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    leonov
    Level 42  
    Ten dodatek jest do paliwa, więc co ma do tego wymiana oleju ?
    Moim zdaniem te "cudowne" środki raczej nie pomogą, pewniejsze jest "programowe" wypalanie DPF, jeżeli nie ma się kiedy wypalić automatycznie .
  • #3
    Wit_Stw
    Level 8  
    Wypalanie jest robione regularnie, problem jest taki, że trzeba je robić coraz częściej, bo filtr szybko się zapycha ponownie. Ten dodatek ma za zadanie zmniejszyć zapychanie się DPFa, przez co wydłużyć ten okres pomiędzy.
  • #4
    leonov
    Level 42  
    Wit_Stw wrote:
    jeżdżony głównie po mieście
    W takich warunkach będzie problem z wypalaniem filtra, wiesz jaka jest procedura regeneracji ?
  • #5
    Wit_Stw
    Level 8  
    Dlatego właśnie co jakiś czas potrzebna jest wycieczka za miasto, na ekspresówkę, by wypalić filtr. Nie jest to duży problem, no ale bywa, że nie ma po prostu na to czasu. Dlatego też moim celem jest ograniczenie ilości sadzy zapychającej DPF.
  • #6
    andrzej lukaszewicz
    Level 39  
    I tak przy przebiegu >200kkm zapcha się choćbyś nie wiem co robił. DPF to cześć eksploatacyjna i bez wymiany się nie obejdzie ( lub wycięcia...)
  • #7
    Mariano7
    Level 10  
    Dodatek do czyszczenia DPF może pomóc w wielu sytuacjach, zwłaszcza jak jeździsz głównie po mieście. Owszem, że każdy filtr się kiedyś zapcha, ale skoro można niskim kosztem odwlec w czasie poważną operację, jaką jest wymiana DPF (o wycięciu nie piszę, bo to nielegal :P), to czemu nie. Z dostępnych na naszym rynku dodatków do paliwa czyszczących DPF też bym wybrał Liqui Moly, są inne, tańsze, ale to przeważnie wędki na klientów, a nie faktycznie działające preparaty.
  • #8
    andrzej20001
    Level 43  
    Problemem nie jest sadza a popioły które się nie wypalą a skutecznie zapychają filtr powodując częste wypalanie i w konsekwencji destrukcje silnika. Także najistotniejszy jest wysokiej jakośći olej lowsaps.
  • #9
    rafal_rx
    Level 25  
    andrzej20001 wrote:
    Problemem nie jest sadza a popioły które się nie wypalą a skutecznie zapychają filtr powodując częste wypalanie i w konsekwencji destrukcje silnika. Także najistotniejszy jest wysokiej jakośći olej lowsaps.

    Jeśli stosowany był olej silnikowy inny niż low saps, to już jest po filtrze i tu nie ma dalej co dyskutować.
    Dodatek do paliwa, który chcesz użyć ma następujące działanie: obniża temperaturę, przy której zachodzi wypalanie sadzy. Czyli coś jak płyn do FAP od PSA. On obniża temp. zapłonu sadzy o jakieś 100°C.
  • #10
    Mariano7
    Level 10  
    [quote="rafal_rx"]
    andrzej20001 wrote:

    Jeśli stosowany był olej silnikowy inny niż low saps, to już jest po filtrze i tu nie ma dalej co dyskutować.
    Dodatek do paliwa, który chcesz użyć ma następujące działanie: obniża temperaturę, przy której zachodzi wypalanie sadzy. Czyli coś jak płyn do FAP od PSA. On obniża temp. zapłonu sadzy o jakieś 100°C.


    Dokładnie, dedykowany olej do silników z DPF to podstawa. Jednak skoro autor tematu pisze, że posiada olej TOP TEC 4100 5W-40 to założyłem, że jest z tym OK.

    Tak jak piszesz Rafał, dodatek Liqui obniża temperaturę zapłonu sadzy i jest nawet na nim informacja, żeby nie stosować w przypadku aut Citroen/Peugeot, ponieważ one posiadają fabryczne rozwiązanie do tego. Czy skuteczne czy nie, to już pytanie do właścicieli tych samochodów, ale na pewno nie należy w nich używać takiego dodatku.
  • #11
    boch
    Level 13  
    Przydałaby się informacja jakie przebiegi pomiędzy wypaleniami robisz. Samo hasło "filtr lubi się zapchać" tak naprawdę niewiele mówi. Taka jego uroda że będzie się zapychać ;) A że zapycha się częściej... Oprócz zużycia eksploatacyjnego, DPF jest świetnym sprawdzianem kondycji układu wtryskowego. Wystarczy, że leje któryś z wtrysków i masz problem. Masz prawdopodobnie Stilo na sterowniku EDC16C39 więc możesz podejrzeć programem diagnostycznym Multiecuscan korekty wtryskiwaczy Oprócz tego zrobić próbę przelewową i sprawdzić szczelność dolotu.
    I najważniejsze. Obserwuj poziom oleju silnikowego na bagnecie. Jeśli jest podniesiony to jest problem z wypaleniami. Jeśli masz silnik 8V możesz po 3 godzinach od zgaszenia silnika odkręcić korek wlewu i sprawdzić jakość filmu olejowego na krzywce 1 cylindra. Jeśli faktycznie robisz krótkie odcinki polecam taką czynność przynajmniej raz w miesiącu.
  • #12
    inforobert
    Level 11  
    Olej low-saps (kolejny szajs ) musi być stosowany w przypadku DPF z Euro 6.
  • #13
    rafal_rx
    Level 25  
    inforobert wrote:
    Olej low-saps (kolejny szajs ) musi być stosowany w przypadku DPF z Euro 6.

    Nieprawda. Wymusza to filtr cząstek stałych, nie konkretna norma. Chociaż aby spełnić wymagania normy, stosuje się filtry cząstek stałych.
    oleje-low-saps-czym-sa-i-kiedy-warto-je-stosowac
  • #14
    inforobert
    Level 11  
    rafal_rx wrote:
    inforobert wrote:
    Olej low-saps (kolejny szajs ) musi być stosowany w przypadku DPF z Euro 6.

    Nieprawda. Wymusza to filtr cząstek stałych, nie konkretna norma. Chociaż aby spełnić wymagania normy, stosuje się filtry cząstek stałych.
    oleje-low-saps-czym-sa-i-kiedy-warto-je-stosowac

    Ależ prawda, DPF to ekoterrorystyczny wymysł ekoterrorytów , tak samo jak system START/STOP.
    Oleje Low-SAPS mają zmniejszoną ilość wapia, siarki, fosforu, cynku . Czyli szajs.
  • #15
    vag_padło
    Level 15  
    chyba sie naczytales bzdur w internecie , low saps nie tworza tylu nagarów , co za tym idzie mniej zanagarowany masz kolektor ,egr , przez ktory przeplywa wiecej powietrza . W dieslu zawsze ma byc jak najwiecej swierzego powietrza . Jak uwarzasz ze dpf to wymysl ekoterorystów to zapraszam na warsztat , zamkne ci wszytskie drzwi i wylacze wyciągi , posiedziesz sobie w pomieszczeniu pol godziny z autem ktore pracuje na wolnych obrotach takim ktore nie ma dpf , a po kilku dniach takim ktore dpf ma . To chyba najprostszy sposob aby wlasnie tacy jak ty internetowi forumowi brędzlownicy zrozumieli co to jest dpf !!
  • #16
    inforobert
    Level 11  
    Za dużo folderów reklamowych .

    Jak DPF się zapcha to gdzie ląduje ? W takim wypadku co to ma wspólnego z ekologią ? Nic.
    Cykliczne wypalanie DPF też nie ma nic wspólnego z ekologią. Przy wypalaniu śmierdzi gorzej niż z silnika bez DPF.
    O przedostawaniu się większej ilości paliwa do oleju w trakcie wypalania DPF słyszałeś ? O wysokiej temperaturze która oddziałuje na podzespoły silnika w tym turbinę, która jest smarowana tym szajsowatym olejem ?
    Oleje low-saps gorzej się spisują przy wysokiej temperaturze.
    Ford dla naszego samochodu dostawczego zaleca wymianę oleju co rok lub co 50 000 km, na oleju low-saps :D
    Przy 200 000 km będzie 4 wymiana oleju :D

    O ekologiczności DPF jest tak samo jak kiedyś: Olej rzepakowy jest bardziej eko niż ON bo jest z roślin :D

    Człowiek się całe życie uczy:

    Link


    Link

    Ciekawe że Porsche po wprowadzeniu olejów lows-saps zaleciło zwiększenie częstotliwości wymiany oleju.

    Ja się z koniem kopać nie będę.
  • #17
    vag_padło
    Level 15  
    bo olej wymienia sie co 10 tys nie co 50 , znow za duzo forum czytales
  • #18
    inforobert
    Level 11  
    vag_padło wrote:
    bo olej wymienia sie co 10 tys nie co 50 , znow za duzo forum czytales

    Zajrzyj do książki.
    W dużych ciężarówkach tak zwanych TIRach, a częstotliwość wymiany wynosi nie rzadko 100 000 km. To już jest ale inna bajka, bo silniki te pracują praktycznie w wąskim zakresie obrotów 1000 - 2000 obr/min,.

    Wracając do Forda dostawczego, zalecają wymianę co 50 000 km, my zmieniamy co 30 000 km, Ford zrobił taki sprytny "myk" dłuższe przebiegi na oleju, wydawałoby się że będzie taniej w eksploatacji jednakże, na fakturze wszystko się wyjaśnia. Olej astronomicznie drogi, do wymiany wszystkie filtry, do silnika 2,2 L trzeba wlać 10L oleju, gdzie przy takim samym silniku w osobowym Fordzie wlewa się 6L. Wszystko jest tak sprytnie wyliczone że po 200 000 silnik już się zajedzie, bo to na leasing. Znowu nasuwa się myśl, gdzie tu ekologia ? Przecież rzeczy miały być długowieczne, a są jednorazowe.