Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Eberspacher Hydronic D5WS Diesel- jaki zegarek modułowy będzie pasować do niego

23 Sie 2016 20:26 3555 16
  • Poziom 8  
    Witam.
    Posiadam ogrzewanie Eberspacher Hydronic D5WS na olej napędowy. Z tego co się dowiedziałem nie ma możliwości odpalenia go "na krótko" - muszę kupić zegar modułowy, żeby go uruchomić. Jeżeli to nieprawda, to proszę - napiszcie :)

    I teraz pytanie, jaki zegar modułowy będzie pasować? Czy może być dowolny zegar firmy Eberspacher?

    Taki zegar będzie dobry do tego ogrzewania? http://img33.olx.pl/images_tablicapl/41847944...asto-eberspacher-sharan-tomaszow-lubelski.jpg


    I jak się upewnić że nie jest to wersja na szynę CAN?

    Pozdrawiam
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 12  
    Troche za mało danych, jakas fotka np wtyczek, etykietki czy oryginalnie montowany czy tez dokładany i w jakim samochodzie. Jeśli nie ma jak odpalić na krotko to zadny znany mi zegar ebera tez nie poradzi.

    Dodano po 1 [godziny] 30 [minuty]:

    No chyba ze chodzi o odczyt bledow czy odblokowanie to zegar modulowy jak najbardziej się do tego nadaje. Ten z linku to mini zegar bez takich możliwości.
  • Poziom 8  
    Takie zdjęcia się nadadzą? Jeżeli jakiegoś brakuje lub jakieś jest nieostre to proszę napisać i poprawię.
    Ogrzewanie pochodzi z Mercedesa Sprintera, było montowane oryginalnie.

    Jeżeli byłaby możliwość odpalenia go "na krótko" to byłoby świetnie, tylko nie wiem czy jest taka możliwość.. Zapytałem się tutaj https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3190603.html i użytkownik mi odpowiedział, że mam ogrzewanie z cyfrowym sterownikiem.

    Patrzyłem na tą instrukcję: http://www.toyota4wd.dk/Teknik/eber_5kw_manuaali.pdf (strona 38) i zobaczyłem że w porównaniu do tamtego schematu mam u siebie dodatkową kostkę na 4 piny. Do czego może służyć?

    Eberspacher Hydronic D5WS Diesel- jaki zegarek modułowy będzie pasować do niego Eberspacher Hydronic D5WS Diesel- jaki zegarek modułowy będzie pasować do niego Eberspacher Hydronic D5WS Diesel- jaki zegarek modułowy będzie pasować do niego Eberspacher Hydronic D5WS Diesel- jaki zegarek modułowy będzie pasować do niego
  • Poziom 12  
    To cos ma sterownik cyfrowy i tylko wspolpracuje z CAN poprzez wlasnie ten 4 pinowy wtyk. Także możesz go podlaczyc w sprinterze albo może w i innych mercach o podobnych instalacjach. Żaden znany mi zegar tego nie ruszy, ebery nie maja odpowiednika zegara tzw. jajka u webasto który czasem zasteruje piece z cyfrowym sterownikiem.
    Także jeżeli to ma być zamontowane w innym samochodzie niż sprinter to trzeba wymienić sterownik na analogowy.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 12  
    Muszę sprostować ww post.
    Jest to rzeczywiście sterownik z CAN ale:
    - podłączenie z CAN jest w dużym styku
    - mniejszy wtyk łączy się z przełącznikiem na desce rozdzielcze
    - udało mi się załączyć piec bez podłączonej szyny CAN tym przełącznikiem
    Czyli nie jest tak zle i pewnie będzie można zastosować twoj piec w dowolnym samochodzie.
  • Poziom 8  
    Przepraszam za późną odpowiedź.

    Dziękuję za pomoc. Czyli jest jakaś szansa?
    Masz może jakiś schemat do tego? Albo czy pamiętasz w jaki sposób tą 4 pinową wtyczkę zewrzeć żeby odpaliło?
    Rozumiem, że piny w tym dużym wtyku są podłączone zgodnie z instrukcją? :)

    Znalazłem takie coś w necie ale nie wiem czy jest poprawne (jest do innego modelu): http://www.letonkinoisvarnish.co.uk/files/RheostatCircuit1_big.jpg
  • Poziom 8  
    Dziękuję bardzo.

    Rozumiem że po podłączeniu przełącznika, zasilania i pompy, Eber powinien się uruchomić bez zegarka?
  • Poziom 8  
    Ponawiam pytanie, proszę o odpowiedź.
  • Poziom 25  
    niema takiej opcji aby się udało odapalić poza autem dodatkowow nie popracuje dłużej niz 60 minut
  • Poziom 8  
    Proszę Was o pomoc ze sprawdzeniem "schematu uruchomieniowego".
    Po upływie czasu znowu się za to zabrałem. Już zrobiłem wiązkę do podłączenia wraz z konektorami.

    Mam zamiar tak podłączyć:
    -plus po bezpieczniku
    -minus
    -przekaźnik dmuchawy pomijam
    -przewody od CAN także pomijam
    -pompa wody (zamiast niej żarówka samochodowa 12V 21W)

    Wtyczka 2pinowa:
    -pompa paliwa

    Sterowanie:
    Pierwsze 2 górne przewody na schemacie w kostce 4pinowej to są z tego co widzę kontrolki. Tak więc podłącze je przez wyliczone rezystory do odpowiednich diod LED. Ten etap jest prosty.
    I teraz pytanie co z pozostałymi dwoma przewodami. Myślę żeby podłączyć czwarty przewód do masy przez rezystor (niestety na schemacie nie ma podanej jego wartości). Wtedy chyba powinien wystartować w trybie Zuheizer (ZH, dogrzewacz).
    Trzeci przewód wychodzi już z zegarka modułowego więc sobie na razie z nim daję spokój.

    Czy dobrze kombinuję ? ;) I przez jaki rezystor podłączyć przewód trzeci z kostki 4pin do masy? Na schemacie tak jak już wspomniałem ta wartość nie jest podana:

    Eberspacher Hydronic D5WS Diesel- jaki zegarek modułowy będzie pasować do niego

    Myślałem żeby na początek dać tam rezystor 10k.

    Pozdrawiam ;)
  • Poziom 8  
    Ok, czyli wtedy się uruchomi w trybie ogrzewania postojowego, tak?
    Dzięki za odpowiedź ;)

    Do CAN nie podłącze bo niestety nie mam takiego samochodu. A to jest piecyk od Mercedesa Sprintera.
    Dlatego chcę go włączyć "na krotko".
    Użytkownik mazand (który mi bardzo dużo pomógł w tym i poprzednim temacie) napisał że jemu się udało odpalić bez połączenia CAN
  • Poziom 8  
    Wysłałem na priv.
  • Poziom 1  
    Witam,

    napisano już wiele o DW5Z, lecz nie ma gotowego rozwiązania dla mojego problemu.
    Pacjent to Mercedes V220 (osobowe Vito) r2001 model w638. Seryjnie wyposażony w dogrzewacz wodny silnika Eberspacher DW5Z. Dogrzewacz (o ile dobrze wyczytałem tutaj) załącza się po uruchomieniu silnika przy temp zewn poniżej +5st.
    Rozbudowana wersja tego systemu obejmuje również zegar/programator mini (221000311200) - ja go nie mam.
    Według instrukcji Eberspachera, wersja z zegarem dogrzewa silnik przez obieg wodny oraz (po osiagnięciu odpowiedniej temperatury) załącza dmuchawę kabinową.

    Obecnie mój piecyk nie działa, więc najpierw chcę go naprawić i uruchomić. Jednak chcę też dołożyć do niego zegar. Pytania:
    1. Co jest potrzebne oprócz zegara mini oraz wiązki?
    2. Czy zegar oprócz dmuchawy steruje jakąś pompką wody?