Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] RENULT Scenic I 1,8 16V LPG - SKaczące wskazówki na desce

krywoj 26 Aug 2016 07:44 1260 12
Automation24
  • #1
    krywoj
    Level 13  
    Witam, pojawił się kilka dni temu problem z zegarami. Zauważyłem że raz na jakiś czas wskazówka ilości paliwa podskakuje nerwowo i wraca do swego położenia. Rzadziej ale chwilami podobnie się dzieje ze wskazówką temperatury. Wskaźniki obrotów i prędkości działają bez zarzutu. Dodatkowo skasował mi się przebieg bieżący auta, nagle i niezapowiedzianie, dwukrotnie. Może pewną wskazówką będzie też fakt że pojawiły się dziwne przebicia na radiu?
    Może ktoś z oświadczonych forumowiczów zna lub podejrzewa przyczynę?
  • Automation24
  • #2
    Piasek80
    Level 31  
    Sprawdź BSI - jest nad nogami/stopami pod deską. Fatalne miejsce, zbierająca się na wycieraczce kierowcy woda odparowuje prosto na nie.
    Sprawdź też mocowanie mas z silnika/układów na budę. Pierwszy to klema aku minusowa i po kolei następne.
  • Automation24
  • #3
    krywoj
    Level 13  
    Sytuacja powoli przerasta moje możliwości w kwestii cierpliwości. Auto odbyło cykl spotkań z mechanikami i elektrykami. Sprawdzono połączenia, sprawdzono wszystkie połączenia masy, na wszelki wypadek odłączono wyczyszczono etc... Zgłupiałem do końca po problem nie ustąpił. Ktoś podpowiedział mi że te trzaski w radiu i skaczące wskazówki mogą wskazywać na regulator napięcia. MOże ktoś coś podpowie? Czy to możliwe? Za co jest odpowiedzialny prócz regulacji napięcia i jak to działa?
  • #4
    Piasek80
    Level 31  
    Odpalasz silnik, bierzesz najzwyklejszy miernik, może być taki za "20zł", ustawiasz na DCV 20 i czerwony do + a czarny do - na klemach zaciskach akumulatora.
    Wartości jakie winien pokazywać winny oscylować w okolicach 14,3-14,5V i powinny być w miarę stabilne, dopuszczalne są częste zmiany drugiego miejsca po przecinku.
    Jeżeli będzie to szalało w zakresie 0,3V lub więcej - regulator alternatora do wymiany.
  • #5
    karolrak
    Level 18  
    Poszukaj kogoś z renaultem 16 zaworowym, może być 1.4 1,6 1,8 2,0 i zamień się na próbę cewkami wysokiego napięcia.
  • #6
    krywoj
    Level 13  
    Po kilku wizytach u mechaników i dzisiejszej wizycie u elektryka sprawa nadal aktualna... ciągnie się jak smród za wojskiem... no nie da rady nikt zdiagnozować... może jakieś nowe pomysły?
  • #7
    sebap
    Level 41  
    Podmień zegary bo te pewnie umierają.
  • #8
    Frost160
    Level 14  
    Pewnie winne same zegary. Tylko nie wiem czy można je od tak przełożyć czy trzeba kodować ale 1 wersja to pewnie nie trzeba.
  • #9
    sebap
    Level 41  
    Chyba nic nie trzeba kodować ale muszą być od 1.8 16v.
  • #10
    milejow
    Level 43  
    sebap wrote:
    ale muszą być od 1.8 16v.

    Nie muszą, można wsadzić nawet od Clio ale poziom paliwa będzie deko przekłamywał. Wszystkie Megane/
    Scenic miały identyczne blaty, podział był tylko na skrzynie at/man i z kompem/bez kompa.
  • #11
    sebap
    Level 41  
    To właśnie miałem na myśli. Podejdą prawie każde ale będą przekłamania.
  • #12
    Ture11
    Level 38  
    Mam megane 1,6 z 97 roku, to dość podobny samochód do tego u autora. W mojej skoki wskazówek zdarzają się, gdy próbuję odpalić samochód na słabych akumulatorach (testuję zużyte akumulatory). Generalnie, gdy przekręcam kluczyk na rozrusznik, a akumulator jest zużyty*, silnik zakręca ze 2-3 razy i pod koniec wydajności prądowej akumulatora obie wskazówki skaczą do góry (gdy wszystkie kontrolki już prawie zgasły).

    U kolegi sprawa występuje podczas jazdy - a więc nie jest winny zużyty akumulator - ale może dochodzić do jakiegoś "sporego" zwarcia, a może po prostu zegary mają słabą masę. Skoro jednak pisze kolega o problemach z radiem - to pewnie coś na styku z budą.

    W megane przy rozruchu na słabym akumulatorze zegary przebytej drogi zerują się - nawet, gdy rozrusznik jeszcze kręci i później pojazd odpala.

    Podsumowując - wskazówki skaczą, gdy napięcie w instalacji spada poniżej pewnego progu - na "czuja" stawiam, że gdzieś poniżej 8V. Czy u kolegi napięcie spada z powodu zwarcia, słabego styku bieguna dodatniego, czy problemów z masą - musiałby kolega sam ustalić...

    * Akumulator może i nie jest zużyty, ale niech autor się wypowie. Z doświadczenia wiem, że Renault Megane 1,6 8V można odpalić na zużytym akumulatorze rozruchowym 45Ah, który ma faktycznie (UWAGA!) 2Ah (słownie: dwie Amperogodziny, sprawdzone profesjonalną ładowarką). Być może na tak zużytym aku, podczas jazdy może dochodzić do spadków napięcia, a samochód w lecie daje jeszcze radę odpalić.
  • #13
    krywoj
    Level 13  
    Witajcie wszyscy...
    Problem został po długim czasie rozwiązany. Na nic podmiany deski, na nic lutowanie, szukanie, grzebanie i wydziwianie... Pewnego dnia jadąc z pracy kolega jadący za mną zadzwonił i powiedział że cały czas pali się światło STOPu. Okazało się że poluzował się czujnik w pedale hamulca. Kupiłem bo nie trzymał się na gwincie, wymieniłem... Okazało się że było w nim zwarcie i po jego wymianie deska wróciła do formy i wszystko się uspokoiło. Dobra rada dla właścicieli szczeniaka dajcie się zaskoczyć swojemu pojazdowi... I nie traćcie nadziei...