Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Subaru Legacy IV - Dwumasowe koło zamachowe w silniku benzynowym

Mariano7 26 Aug 2016 07:54 2976 5
  • #1
    Mariano7
    Level 10  
    Szukam opinii na temat Subaru Legacy IV gen. (prod. 2003-09). Bardzo zainteresował mnie ten samochód, głównie dzięki bardzo dobrej opinii na temat trwałości w środowisku mechaników, w którym się obracam (:D).
    Interesują mnie silniki benzynowe 2.0 lub 2.5, jednak zaniepokoiło mnie, że te jednostki posiadają dwumasowe koło zamachowe, z którym bywają problemy. Nie mogę jednak nigdzie znaleźć konkretnych informacji o tym rozwiązaniu:
    - czy jest we wszystkich wersjach silników 2.0 i 2.5, po co tak naprawdę je zastosowano (czy każdy boxer ma takie koło?) i czy jest to taka sama konstrukcja jak koła dieslowskie czy też inna?

    Jeśli ktoś takie auto posiada lub się z nim zetknął, to zapraszam do dyskusji.
  • #2
    cezars65
    Level 24  
    Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie. Skoro ludzie piszą o tym że te auto jest mało awaryjne - też to czytałem , to znaczy że z zastosowaną przez subaru w tym modelu dwumasą też pewnie nie ma większych problemów. Rodzaj silnika - boxer , rzędowy , v-ka - to nie ma wpływu na to czy konstruktor zastosuje dwumasowe koło zamachowe. Istotna jest jakość komponentu. No ale nic nie jest wieczne , ilość eksploatowanych tych modeli na rynku samochodowym nie jest aż taka duża , w związku z tym liczyć się trzeba że w przypadku np. konieczności naprawy zawieszenia i hamulcy za części trzeba będzie zapłacić znacznie więcej niż do innych samochodów. Ogólnie musisz liczyć się z tym że w tej marce pojazdów jest ograniczony dostęp do części - zamienników.
  • #4
    Mariano7
    Level 10  
    Jeśli chodzi o ceny części, to są porównywalne jak do innych japońskich, koreańskich czy nawet francuskich samochodów. Wiadomo, że zamienników u nas jest najwięcej do niemieckich. Pytam o to koło, ponieważ jest wymieniane jako jedna z niewielu bolączek tego samochodu. Jeśli będę oglądał auta na rynku wtórnym, chciałbym wiedzieć które konkretnie wersje mają to koło, a nie mogę nigdzie znaleźć konkretnych informacji.

    Inna sprawa, że przy przebiegu 150-200 tys. (a nie oszukujmy się, tyle co najmniej mają kilkuletnie egzemplarze) bywa, że dwumas był już wymieniany - zwykle na sztywne koło.
  • #5
    beru22
    Level 2  
    Dałeś radę z Kołem?Dwumas można zastąpić ,orginalnie po Japońsku bo inne auta z silnikiem (2.0 137(8))koni nie mają koła dwumasowego lecz zwykłe i nie ma problemu z układem napędu.Ogólnie auto w ekspluatacji jest niezawodne...Taki japoński W 124...Super auto.
    Dodano po 6 [minuty]:
    W PL Firm regenujące dwumasy nie mają technologii na tego typy koło dwumasowe...Głównie chodzi o dwie rzeczy...
    Dodano po 9 [minuty]:
    Zgadzam się z Tobą...Cesars65
  • #6
    misiek1111
    Level 28  
    Dwumas można wymienić na zwykłe sprzęgło, przynajmniej w benzynie (2.0, 165KM). Auto to czołg, przy odrobinie szacunku trudno je zajechać.