Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Subaru Legacy IV - Dwumasowe koło zamachowe w silniku benzynowym

Mariano7 26 Sie 2016 07:54 1968 5
  • #1 26 Sie 2016 07:54
    Mariano7
    Poziom 9  

    Szukam opinii na temat Subaru Legacy IV gen. (prod. 2003-09). Bardzo zainteresował mnie ten samochód, głównie dzięki bardzo dobrej opinii na temat trwałości w środowisku mechaników, w którym się obracam (:D).
    Interesują mnie silniki benzynowe 2.0 lub 2.5, jednak zaniepokoiło mnie, że te jednostki posiadają dwumasowe koło zamachowe, z którym bywają problemy. Nie mogę jednak nigdzie znaleźć konkretnych informacji o tym rozwiązaniu:
    - czy jest we wszystkich wersjach silników 2.0 i 2.5, po co tak naprawdę je zastosowano (czy każdy boxer ma takie koło?) i czy jest to taka sama konstrukcja jak koła dieslowskie czy też inna?

    Jeśli ktoś takie auto posiada lub się z nim zetknął, to zapraszam do dyskusji.

    0 5
  • #2 26 Sie 2016 08:23
    cezars65
    Poziom 24  

    Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie. Skoro ludzie piszą o tym że te auto jest mało awaryjne - też to czytałem , to znaczy że z zastosowaną przez subaru w tym modelu dwumasą też pewnie nie ma większych problemów. Rodzaj silnika - boxer , rzędowy , v-ka - to nie ma wpływu na to czy konstruktor zastosuje dwumasowe koło zamachowe. Istotna jest jakość komponentu. No ale nic nie jest wieczne , ilość eksploatowanych tych modeli na rynku samochodowym nie jest aż taka duża , w związku z tym liczyć się trzeba że w przypadku np. konieczności naprawy zawieszenia i hamulcy za części trzeba będzie zapłacić znacznie więcej niż do innych samochodów. Ogólnie musisz liczyć się z tym że w tej marce pojazdów jest ograniczony dostęp do części - zamienników.

    0
  • #4 29 Sie 2016 07:28
    Mariano7
    Poziom 9  

    Jeśli chodzi o ceny części, to są porównywalne jak do innych japońskich, koreańskich czy nawet francuskich samochodów. Wiadomo, że zamienników u nas jest najwięcej do niemieckich. Pytam o to koło, ponieważ jest wymieniane jako jedna z niewielu bolączek tego samochodu. Jeśli będę oglądał auta na rynku wtórnym, chciałbym wiedzieć które konkretnie wersje mają to koło, a nie mogę nigdzie znaleźć konkretnych informacji.

    Inna sprawa, że przy przebiegu 150-200 tys. (a nie oszukujmy się, tyle co najmniej mają kilkuletnie egzemplarze) bywa, że dwumas był już wymieniany - zwykle na sztywne koło.

    0
  • #5 25 Sie 2017 22:19
    beru22
    Poziom 2  

    Dałeś radę z Kołem?Dwumas można zastąpić ,orginalnie po Japońsku bo inne auta z silnikiem (2.0 137(8))koni nie mają koła dwumasowego lecz zwykłe i nie ma problemu z układem napędu.Ogólnie auto w ekspluatacji jest niezawodne...Taki japoński W 124...Super auto.
    Dodano po 6 [minuty]:
    W PL Firm regenujące dwumasy nie mają technologii na tego typy koło dwumasowe...Głównie chodzi o dwie rzeczy...
    Dodano po 9 [minuty]:
    Zgadzam się z Tobą...Cesars65

    1
  • #6 25 Sie 2017 22:49
    misiek1111
    Poziom 22  

    Dwumas można wymienić na zwykłe sprzęgło, przynajmniej w benzynie (2.0, 165KM). Auto to czołg, przy odrobinie szacunku trudno je zajechać.

    0