Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Octavia 1.6 102KM 2003 - Rosnący poziom płynu chłodniczego

26 Sie 2016 08:42 1932 11
  • Poziom 4  
    Witam. Posiadam samochód Skoda Octavia I 1.6 102KM 2003r. Silnik BFQ. Z klimatyzacją.

    Mam następujący problem gdyż po przejechaniu jakiegoś odcinka płyn chłodniczy podnosi się pod sam korek i z zbiorniczka wyrównawczego wychodzi para przez dziurkę z boku zbiorniczka a gdy płyn podejdzie pod korek to zaczyna wyciekać i dzieje się to jak mam ustawiony w samochodzie zimny nawiew. Gdy przekręce na ciepły nawiew płyn chłodniczy od razu opada. Do tego po przejechaniu np 80km na ciepłym nawiewie gdy silnik się schodzi to i tak musze dolać cały zbiorniczek płynu chłodniczego czyli mimo wszystko podczas jazdy musi uciekać korkiem.
    Ktoś może coś doradzić ?
  • Poziom 43  
    Czy chłodnica się nagrzewa? Jak rano odpalisz odkręć korek i zobacz czy płyn powraca cieńkim wężykiem do zbiornika.
  • Poziom 9  
    jeżeli poziom płynu ci wzrasta sprawdż czy czasami nie masz uszkodzonej uszczelkii pod głowicą ale wtedy węże by były twarde sprawdż to
  • Poziom 19  
    Czy włącza się wentylator chłodnicy i przy jakiej temperaturze cieczy chłodzącej?
    Czy otwiera się termostat?
  • Poziom 4  
    Chłodnica jest gorąca i węże są takie że da się ścisnąć jak mocniej nacisne. Wiem ze na ciepłym silniku płyn powraca tym wężykiem zobaczę jeszcze na zimnym.
    Bo powinien od razu lecieć po odpaleniu samochodu ?

    Termostat wymieniony na nowy i chyba działa bo rury są gorące do chłodnicy. Tak samo nowa pompa wody i korek od zbiornika wyrównawczego.
    Na ciepłym nawiewie wentylatory włączają się co jakiś czas i wszystko jest w normie przynajmniej na postoju i gazowaniu.
    Natomiast na zimnym nawiewie płyn się podnosi pod korek na postoju i wtedy trzeba jeszcze trochę poczekać aż się włączy wentylator.
    A przy jakiej temperaturze cieczy włącza się wentylator to nie wiem bo na liczniku jak dojdzie do 90°C to więcej nie przekracza.
  • Poziom 43  
    Być może korek nieszczelny ,nowy z 30zł.
  • Poziom 4  
    Korek od zbiornika wyrównawczego mam nowy. A może być ze zbiorniczek jest nie szczelny ?
  • Poziom 28  
    Damian513 napisał:
    A może być ze zbiorniczek jest nie szczelny ?

    Może być, ale to powinieneś zaobserwować.
    Damian513 napisał:
    Termostat wymieniony na nowy i chyba działa bo rury są gorące do chłodnicy.

    Wydaje mi się, że jednak ten termostat jest wadliwy, za mało się otwiera.
  • Poziom 19  
    Czy po wymianie pompy wody i termostatu tzn. po zlaniu płynu chłodzącego i powtórnym zalaniu, układ chłodzenia został poprawnie odpowietrzony?
  • Admin grupy Samochody
    Test na obecność CO2 i będzie pewność, że trzeba wymienić uszczelkę pod głowicą. Ale zanim do tego przystąpisz, sprawdź ale tak na prawdę porządnie czy pomiędzy chłodnicami jest czysto.
  • Poziom 4  
    A czy jak mam mały przeciek Chłodnicy może to mieć coś z tym wspólnego tzn jest plama pod samochodem od płynu chłodniczego i prawdopodobnie od chłodnicy
  • Poziom 19  
    Damian513 napisał:
    A czy jak mam mały przeciek Chłodnicy może to mieć coś z tym wspólnego tzn jest plama pod samochodem od płynu chłodniczego i prawdopodobnie od chłodnicy

    Może to świadczyć o tym że wzrosło ciśnienie czynnika chłodzącego w układzie chłodzenia silnika, co w następstwie może spowodować trwałe rozszczelnienie/pęknięcie jednego z elementów układu chłodzenia.