Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nubira I 1.6 gaśnie na benzynie.

Piotrekcy 26 Sie 2016 12:28 579 16
  • #1 26 Sie 2016 12:28
    Piotrekcy
    Poziom 3  

    Witam.
    Mam problem z moją Nubirą 1.6 16v 106 KM benzyna + LPG. Raz chodzi na benzynie, a raz nie. Jak odpalam na benzynie to obroty spadają i żeby nie zgasła muszę przygazować i wtedy przełącza się na LPG. Na gazie chodzi dobrze, trzyma obroty, nie gaśnie, dobrze przyśpiesza, nie dławi się itd. Wczoraj odpaliłem ją na benzynie, pochodziła parę minut, nawet przejechałem kawałeczek po działce i nie zgasła.
    W czym może być problem? Myślałem nad pompką paliwa.

  • #2 26 Sie 2016 12:52
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Problem z Daewoo na LPG to najczęściej zajechane pompki i pozatykane syfem wtryskiwacze pb bo są 5 otworkowe..

  • #4 27 Sie 2016 12:03
    Piotrekcy
    Poziom 3  

    Jak mogę sprawdzić czy pompka jest sprawna?
    Jak załączam zapłon to przez chwilę ją słychać, ale po odpaleniu nie słychać żadnych niepokojących odgłosów.

  • #5 29 Sie 2016 07:52
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Podłączając manometr w układ aczkolwiek czasami przy dobrym ciśnieniu idzie "piana" z paliwa i auto i tak nie chodzi jak powinno.

  • #6 30 Sie 2016 21:33
    Piotrekcy
    Poziom 3  

    Póki co jest dobrze. Jedyne co zrobiłem to zatankowałem benzynę i przejechałem dzisiaj ze 100km na samej benzynie. Bez żadnych problemów. Możliwe że poprzedni właściciel jeździł tylko na gazie i samochód benzyny nie wdział i może się wtryskiwacze pozalepiały?

  • #7 30 Sie 2017 21:07
    Piotrekcy
    Poziom 3  

    Powracam po równym roku. Problem do tej pory nie jest do końca rozwiązany...
    W międzyczasie wymieniony był parownik z zaworem zwrotnym, przewody zapłonowe, kompletna listwa wtryskowa z wtryskiwaczami benzynowymi i dalej nie jest tak jak być powinno. Wczoraj zrobiłem reset ECM, bo myślałem że mapy benzynowe się rozjeżdżają i nie pomogło.
    Więc tak:
    Jak jeżdżę na samej benzynie to jest wszystko git. Odpala ładnie, obroty nie falują i dobrze przyśpiesza.
    Po przełączeniu na LPG samochód również jeździ bez problemów. Problem zaczyna się gdy zgaszę samochód na gazie i chce go odpalić na benzynie. Wtedy zazwyczaj gaśnie, albo obroty falują. Przez pierwsze ~500 metrów szarpie, nie chce przyśpieszać, jakby go coś dławiło. Po chwili jakby się przegryzł i wszystko wraca do normy. Jak podczas odpalania dam więcej gazu i od razu przełączy na LPG to wszystko jest dobrze. Jakby go zalewało gazem. Ale parownik został wymieniony na nowy i to raczej można wykluczyć. Pompa paliwa jest raczej sprawna, bo jak nie jeżdżę na gazie, to na benzynie chodzi bez problemów.
    Co to może być?

  • #8 30 Sie 2017 22:13
    m-dulka
    Poziom 5  

    A emulator wtrysków jest ? czy przekaźnik

  • #9 30 Sie 2017 22:23
    Piotrekcy
    Poziom 3  

    Raczej przekaźnik. Masz zdjęcie spod maski.
    Nubira I 1.6 gaśnie na benzynie.

  • #10 31 Sie 2017 08:02
    m-dulka
    Poziom 5  

    Przyjacielu mówiłeś że resetowałeś kompa. A robiłeś to w ten sposób że po zgaszeniu na gazie odpiąłeś aku na np 20 min. i wtedy odpalać ? To by wtedy wskazywało na rozjechanie map. Może też przekaźnik masz od pompy paliwa i on coś bruździ. Miałem kiedyś lanosa z podobnym problemem. Ale tam był przekaźnik do wtrysków zamiast emulatora. i Po przejściu na gaz dostawał błąd. Z powrotem na beznzynę można było tylko przełączyć jak się klemę z aku zdjęło na pare min.

  • #11 31 Sie 2017 15:21
    Piotrekcy
    Poziom 3  

    m-dulka napisał:
    A robiłeś to w ten sposób że po zgaszeniu na gazie odpiąłeś aku na np 20 min. i wtedy odpalać ?

    Zgasiłem na benzynie i odpiąłem kleme - na jakieś 20 minut.

  • #12 31 Sie 2017 16:36
    g107r
    Poziom 29  

    Elektrozawór przy parowniku sprawdź.

  • #13 31 Sie 2017 21:24
    Piotrekcy
    Poziom 3  

    g107r napisał:
    Elektrozawór przy parowniku sprawdź.

    W jaki sposób?

  • #14 01 Wrz 2017 07:44
    m-dulka
    Poziom 5  

    Na przykład prostownikiem czy stuka.

  • #16 01 Wrz 2017 09:29
    m-dulka
    Poziom 5  

    Można jeszcze zajrzeć w iglice od elektrozaworu. Czy sprężyna cała i tłoczek

  • #17 01 Wrz 2017 09:34
    g107r
    Poziom 29  

    I właśnie czy ten tłoczek zamyka dopływ gazu, bo może przepuszczać.
    Jedno nietrafione tankowanie może zabrudzić ustrojstwo, i będzie puszczać gaz do kolektora.
    Sprawdzić po wyjeżdżeniu gazu, i ostrożnym rozkręceniu tego co pod cewką elektrozaworu, bo tam ciekły gaz i można się poparzyć, zasmrodzić okolicę, spowodować wybuch gazu.
    Odpalasz, przełączasz na gaz, zdejmujesz zasilanie z podobnego zaworu na zbiorniku i czekasz aż sam zgaśnie. Teoretycznie opróżniasz, wypalasz ciekły gaz z przewodu zbiornik- elektrozawór. Teoretycznie robi się bezpieczniej - teoretycznie, bo na zbiorniku jest taki sam zawór odcinający gaz, teoretycznie sprawny i szczelny. Można zakręcić zawór ręcznie w wielozaworzee na zbiorniku, jak taki jest...
    Przewód parownik- mikser masz przydługi, ale jak do tej pory nie przeszkadzał, to można go pominąć.
    Na tą chwilę, leci gaz gdy nie powinien, zbyt duże ciśnienie z parownika - regulacja.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME