Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Przesiadka z Clio II (03) do czegoś większego i wygodniejszego - budżet 12tys.zł

kacprozo 26 Sie 2016 21:47 1542 18
  • #1 26 Sie 2016 21:47
    kacprozo
    Poziom 4  

    Witam.
    Mam zamiar przesiąść się z mojego małego szerszenia. :-D.
    Obecnie jeżdżę Clio II 1.2 2003 z LPG.
    Autko trzymam tylko dla niskiej eksploatacji.
    Niestety podróż nim nie jest najwygodniejsza, więc przyszedł czas na zmiany.
    Autko mam mi służyć na codzień jako dojazd do pracy i na dłuższe wyjazdy na weekend.
    Mam rodzinkę z małym dzieckiem i mały piesek.
    Szukam autka z natury mniej awaryjnego;-)
    I typowalem na Skodę Octavie 1.6 - 1.8, Primiere 2004, Renault Megane 2004.
    Myślałem o golfowe 4 albo Borze ale te auta zwłaszcza golf bardzo popularne i wydaje mi się że trudno trafić na dobry egzemplarz. :-/
    Jeżdżę po gorszych drogach więc autko z trwałym zawieszeniem musi być musowo. Autko będę chciał zagazowac.
    Budżet jaki chcę przeznaczyć to max 12 tys.
    Może ktoś z kolegów coś doradzić:-).

    0 18
  • #2 26 Sie 2016 22:22
    301563
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 26 Sie 2016 22:35
    marek majchrzak
    Poziom 19  

    Witam !
    Odpowiem skrótowo :
    Gazowanie 12-to letniego samochodu mija się z celem.
    Przekalkuluj sobie, ile musisz zrobić kilometrów, ażeby zwróciła ci się ta inwestycja.
    Założenie instalacji gazowej, uwzględniając przebieg pojazdu (prox. 160 000 km) mija się z celem.
    Odradzam kupno Octavii ze względu na drogi w eksploatacji układ przedniego zawieszenia.
    Renault ma znowuż zbyt awaryjny silnik, po za tym nie "lubi" LPG.
    Primera OK!

    0
  • #4 27 Sie 2016 07:36
    301563
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 27 Sie 2016 08:35
    Macosmail
    Poziom 33  

    marek majchrzak napisał:

    Odradzam kupno Octavii ze względu na drogi w eksploatacji układ przedniego zawieszenia.


    Że co? :) Po pierwsze jest chyba najtańszy w klasie, a po drugie po wymianie tulei wahacza na pełną, na częściach Lemforder, Sachs, Bilstein jest bardzo trwały. Spokojnie wytrzymuje 150 tyś. na złych drogach.

    0
  • #6 27 Sie 2016 08:58
    cezars65
    Poziom 24  

    Kolega Marek Majchrzak niech nie pisze nie stworzonych rzeczy o tym że Renault nie lubi LPG. Jest to nie liczna marka która ma już fabrycznie poczynione udogodnienia tak aby montaż LPG był łatwiejszy . Są to min. miejsce na zawór do tankowania obok wlewu benzyny , naznaczone miejsca w kolektorze ssącym na nawiercenie otworów na wtryskiwacze LPG.....Wystarczy poczytać .

    0
  • #7 27 Sie 2016 09:17
    kacprozo
    Poziom 4  

    bmw odpada mieszkam w górach a nie jeździłem autem z tylnym napędem, choć to pewnie kwestia przyzwyczajenia. Ale podejrzewam że części nie są tanie.
    Co do Octavi słyszałem właśnie że jest trwała na nasze Polskie drogi a cześci sa tanie i auto jest trwałe.
    Megane ma moja siostra 1.6 2004 i prowadzi się bardzo dobrze a i nie ma akurat z tym egzemplarzem problemów.
    Co do LPG z Renault słyszałem że bardzo dobrze sobie radzą. Sam mam w Clio i jest ok. O ile jakiś Janusz tego nie zakładał.
    Premiera bardzo mi się podoba ale boję się o nadmiar elektroniki:-(

    0
  • #8 27 Sie 2016 11:48
    SZYMON BYDGOSZCZ
    Poziom 35  

    kacprozo napisał:
    Megane ma moja siostra 1.6 2004


    Megane 2 tylko nie 1,6 a 2,0 + LPG.

    Dodano po 39 [sekundy]:

    Za 12 tyś kupisz ładnego polifta.

    0
  • #9 27 Sie 2016 12:00
    milejow
    Poziom 42  

    SZYMON BYDGOSZCZ napisał:
    Megane 2 tylko nie 1,6

    Czemu?

    0
  • #10 27 Sie 2016 12:34
    SZYMON BYDGOSZCZ
    Poziom 35  

    milejow napisał:
    Czemu?


    100 KM nie jedzie + problemy z KZFR.

    0
  • #11 27 Sie 2016 12:53
    robokop
    Moderator Samochody

    marek majchrzak napisał:
    Gazowanie 12-to letniego samochodu mija się z celem.

    Z niczym się nie mija.
    marek majchrzak napisał:
    Założenie instalacji gazowej, uwzględniając przebieg pojazdu (prox. 160 000 km) mija się z celem.
    Bzdura. Nie gazuje się auta po to, żeby nim jeździć wokół komina. A auto z prawdziwym przebiegiem 160tys. km, spokojnie zrobi jeszcze 100-150 tys.
    marek majchrzak napisał:
    Odradzam kupno Octavii ze względu na drogi w eksploatacji układ przedniego zawieszenia.
    Za następna taką "poradę", zostaniesz zwyczajnie wyrzucony z forum, za wypisywanie idiotyzmów. Jeden z najtrwalszych i najtańszych układów zawieszenia.
    marek majchrzak napisał:
    Renault ma znowuż zbyt awaryjny silnik, po za tym nie "lubi" LPG

    Który ten silnik jest taki znowuż awaryjny i z czego ta awaryjność wynika?
    alpika napisał:
    Mazda 6

    Nie polecam, lecą blachy strasznie.
    alpika napisał:
    Volvo S60

    Nie polecam, ceny części eksploatacyjnych przyprawiają o ból głowy, a o zamienniki trudno/brak.
    alpika napisał:
    Primerę P12

    Również nie polecam - mam uraz do marki, patrząc jak gniły poprzednie modele.
    alpika napisał:
    BMW E39 kombi. Od 8tys.zł w górę (roczniki od 2000 w górę).

    Najgorsza opcja. Drogi w zakupie, trudno o egzemplarz nie rozbity/nie skatowany/utopiony. Samochód typowy dla małolata. Na placu boju, pozostaje Megane i Octavia - za 12 tys. można kupić bardzo ładną I generację Skody z dobrym wyposażeniem. Wady? Generalnie blacha jak na czołgu, mało awaryjna elektryka, proste stalowe zawieszenie. Może trochę zbyt mięciutka i niska - ale to samochód do jeżdżenia po drogach, nie offroadu czy rajdów. No i wszystkie bez wyjątku dają się zagazować, stare silniki benzynowe bez problemu dożywają przebiegów rzędu 400tys. km.

    0
  • #12 27 Sie 2016 13:43
    cezars65
    Poziom 24  

    SZYMON BYDGOSZCZ....Kolego , Megana 2 poliftowa z silnikiem 1.6 ma 113 KM. , da się tym jechać , wierz mi.

    0
  • #13 27 Sie 2016 13:46
    jacek0503
    Poziom 21  

    Astra H. W miarę rozsądne autko oczywiście nie bez wad ale które ich nie ma? Silnik 1.6 105 lub 115 km. Podobno ten drugi jest lepszy do lpg. Ja mam 105 w lpg - tragedii nie ma a dość przyjemnie się tym jeździ. Oczywiście zaraz będą miliony "ekspertów" przeciw, ale cóż tak już jest. Każdy samochód ma swoje dobre i złe cechy i tego nie unikniesz. Staraj się wybrać jak najlepiej i takie autko które Tobie i Twojej rodzinie będzie pasowało w miarę rozsądnym stanie.

    0
  • #14 27 Sie 2016 13:46
    cezars65
    Poziom 24  

    Chcę dodać że KZFR jak są wątpliwości to wymieniamy razem z rozrządem i po kłopocie.

    0
  • #15 28 Sie 2016 01:25
    Regos
    Poziom 15  

    W budżecie powinno się zmieścić jakieś volvo s60/v70/s80. Osobiście uwielbiam komfort volvo i ich fotele. Być może znalazło by się coś lepszego w tej cenie ale mam od kilku lat i słyszę same pochwały na dłuższych trasach.

    0
  • #16 28 Sie 2016 10:11
    pawlik118
    Poziom 25  

    Mam nissana almerę n15 1.6, auto z 1996r przy przebiegu 115kkm założony gaz BRC (nie sekwencja). Auto ma teraz 381kkm . Gaz reguluję sam, olej wymieniany co 50 - 60tyś km (półsyntetyk). Auto chodzi normalnie, silnik oleju nie bierze. Nie ma co się bać gazu. Spalanie 8-9L na trasie. Jak policzyłem, na gazie zaoszczędzilem około 44 tyś złotych. Sami sobie odpowiedzcie czy dla takiej oszczędności nie warto gazu założyć.

    Co do auta, polecam primerę P12 1.8 (z wymienionymi pierścieniami) - trzeba patrzyć na korozję, albo Renault Laguna roczniki około 2002 - 2005 z silnikiem 1.8. Ewentualnie Almera n16 2005 r - bezawaryjne

    co do astry H - też rozważałem, ale te siedzenia masakra, gorzej jak na taborecie..

    0
  • #17 28 Sie 2016 10:44
    bart1500
    Poziom 13  

    Może teraz ja kilka słów.

    pawlik118 napisał:
    olej wymieniany co 50 - 60tyś km (półsyntetyk).

    Chyba kolega jakieś bajki opowiada.

    Co do Astry H, to nie mam doświadczenia, ale kiedyś koledze kupowałem w sklepie części do niej, to Pan w sklepie mówił,że to drogi samochód, jeżeli chodzi o eksploatację, jak wygląda w praktyce- nie wiem.

    Gaz? Polecam, chociaż sam teraz jeżdżę TDI, to z chęcią bym się przesiadł na LPG. Bardzo ekonomiczne. Niedawno sprzedałem Audi A3, w której założyłem gaz. Obliczyłem,że porównując średnią cenę benzyny i LPG, to gaz zwrócił mi się po 10 tysiącach kilometrów. Jakieś problemy na LPG? Nie zauważyłem. Był to mój drugi samochód na gaz. Polecam. Szczególnie jak ktoś kupi benzynę i sam zagazuję u ogarniętego gazownika, a nie u Janusza w garażu. Przy zakładaniu LPG do samochodu trzeba kierować się zasadą, że oszczędza się po założeniu LPG, a nie w trakcie jego zakładania.

    Ja od siebie może bym dodał Astre G, Opla Zafire, tylko to zależy, czy ktoś lubi Ople. Mi w Oplach nie podoba się środek, zegary. Jakoś tak ubogo. Porównując jakiegoś Opla z 2004r, a moje Audi z '99, to środek bez porównania. Właśnie. A może Audi A3 1.8? Albo Ibizę?

    0
  • #18 28 Sie 2016 12:14
    pawlik118
    Poziom 25  

    auto bez korozji

    http://allegro.pl/show_item.php?item=6452290194#thumb/5

    albo jakiś japończyk (który pewnie już będzie z korozją)

    http://otomoto.pl/oferta/nissan-almera-tino-a...prowadzone-z-niemiec-ID6yvwjb.html#de13308400


    co do mojej n15 - olej wymieniałem w 2013 r a robie średnio 17,5kkm na rok. Nie wymieniam już bo szkoda mi pieniędzy, auto zgnite pójdzie niebawem na żyletki. Choć szkoda, bo wszystko sprawne i wygodne

    0
  • #19 29 Sie 2016 15:56
    301563
    Użytkownik usunął konto