Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Polo 9N - Duże spalanie Benzyny przy instalacji GAZOWEJ

Popychacz 27 Aug 2016 00:30 3864 42
  • #1
    Popychacz
    Level 8  
    Witam drodzy forumowicze! Otóż piszę do was z trapiącym mnie zagadnieniem, a mianowicie chodzi mi o spalanie benzyny przy instalacji SEKWENCYJNEJ ze sterownikiem LPGTECH, bo zauważyłem, że moje POLO spala kuriozalnie dużą ilość benzyny zanim przełączy się na gaz, a może i nawet benzyna miesza się z LPG?
    Otóż kupiłem to autko jakieś 2 miesiące temu i muszę średnio tankować załóżmy za 50 zł benzyny na 5 dni, a dokładniej sytuacja wygląda tak, że odpalam rano samochodzik i czekam aż przełączy się na gaz nie ruszając nawet pedału gazu, średnio jakoś 2 min przy 13 stopniach, a przy kolejnym odpaleniu przy załóżmy 25 stopniach trwa to już zaledwie max 3 sekundy. Odpaliłem samochód może maksymalnie z 20 razy w przeciągu tych 5 dni, a konkretniej ok. 5 razy po 2 min na benzynie oraz z 15 już po max 5 sekund co spaliło ponad 11 litrów benzyny czy według was Panowie to jest normalne? :'( Możecie podzielić się swoimi doświadczeniami z tankowania oraz spalania benzyny przed przełączeniem na LPG waszych samochodów przy SEKWENCJI?
  • #2
    sigwa18
    Level 42  
    No i błąd odpalasz i jedziesz od razu. Auto szybciej się nagrzeje i przełączy na LPG. Dodatkowo spali mniej benzyny a tą co spali nie pójdzie na marne (tzn tylko na rozgrzanie silnika). Wiadomo zanim się nagrzej tryb niemiecki emeryt. Czyli obroty max 2500 i pedał gazu max do połowy.
  • #3
    Popychacz
    Level 8  
    Wątpię, ale czy to ogólnie normalne spalanie?
  • #4
    psooya
    Level 38  
    Nie możliwe, sprawdz czy nie ma wycieku paliwa. Zatankuj pod korek pb i sprawdź czy wskaznik nie oszukuje przy kokejnym dolaniu pod korek. Spalać dwóch paliw raczej nie może, bedzie się dusil i nie miał mocy. Sprawdź o ile jest podciśnieniowy regulator ciśnienia paliwa, moze nim ucieka pb do kolektora. Ewentualnie mogą lac wtryski przy emulacji.

    Dodano po 14 [minuty]:

    Moze podczas jazdy przełączać sie na pb gdy spada ciśnienie gazu i podpiera sie benzyna, to często problem z redaktorem.

    Dodano po 15 [minuty]:

    Podczas podjadania pb dioda centralki miga.
  • #5
    milejow
    Level 43  
    psooya wrote:
    Spalać dwóch paliw raczej nie może

    Może, w sekwencji jest opcja dotrysku benzyny podczas pracy na gazie, jest też możliwość przejścia na benzynę po przekroczeniu max. lub min. obrotów silnika(można ustawić od jakich do jakich obrotów silnika będzie praca na gazie, poniżej i powyżej tych obr. silnik będzie spalał benzynę) Trzeba wejść w konfigurację inst.gazowej i sprawdzić ustawienia systemu.
  • #6
    Popychacz
    Level 8  
    Ktoś jeszcze ma jakieś sugestie? Korektor obejrzałem i nie wydaje mi się żeby był gdzieś nieszczelny bądź dziurawy. Umówiłem się na poniedziałek do gazownika w celu sprawdzenia ustawień, aczkolwiek mówił, że spalanie benzyny nie ma nic wspólnego z instalacją LPG :-/
  • #7
    psooya
    Level 38  
    Tech z serii 2xx i 3xx nie posiada opcji dotysku pb. Nie wiem jak tech one bo tego nie montowalem. Przełączać od rpm może ale wtedy to partacka instalacja gazowa. Poza tym dotrysk pb jest nie potrzebny stosowany tam gdzie zawory siadają co tylko maskuje problem a wcale go nie rozwiazuje.
  • #8
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    psooya wrote:
    Przełączać od rpm może


    Tak ale w okolicy 6000obr, jeśli cienki wydajnościowo reduktor. I to jest normalne jak się chce zaoszczędzić na reduktorze.

    Normalne spalanie benzyny to ok 10l na miesiąc. Jeżdżąc codziennie do pracy . Jak dużo odpalasz to ci łyknie trochche więcej.
  • #9
    marek49ae
    Level 24  
    U mnie na 2000 km spala ok. 12 litrów benzyny czyli za 50 zł. Temperaturę przełączania mam 30 stopni+ 100 sekund po osiągnięciu 30 stopni. A tankujesz gaz??? Bo na moje oko to na samej benzynie byś te 5 dni objeździł.
  • #10
    psooya
    Level 38  
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    psooya wrote:
    Przełączać od rpm może


    Tak ale w okolicy 6000obr, jeśli cienki wydajnościowo reduktor. I to jest normalne jak się chce zaoszczędzić na reduktorze.

    Normalne spalanie benzyny to ok 10l na miesiąc. Jeżdżąc codziennie do pracy . Jak dużo odpalasz to ci łyknie trochche więcej.


    6000 rpm to juz blisko odcinki a cienki reduktor jak juz kleka to dużo wcześniej. Nikt nie broni przestawić zakresu na 4500rpm np. Ostatnio w jakimś rumplu ustawiłem 5000 bo zavolak zdechł przy 140km.
    10l na miesiąc jeżdżąc po mieście to chyba nawet w zimie mi nie spali. Ustawione mam 30 stopni i 2s , czujnik temperatury mam na głowicy a nie redaktorze, w ładną pogodę pali na gazie po kilku sekundach. Nie wiem czy idzie 5 litrow na miesiąc w lecie, duzo jeżdżę po mieście, duzo odpalam ale ile km to nie lliczę.
  • #11
    bart1500
    Level 15  
    Jedź do gazownika i niech sprawdzi ustawienia. Na moje to musi pobierać jeszcze benzynę. Bo niemożliwe,żeby tyle na rozruch palił. Tym bardziej przy takiej temperaturze jak jest teraz na zewnątrz.
  • #12
    Popychacz
    Level 8  
    marek49ae wrote:
    U mnie na 2000 km spala ok. 12 litrów benzyny czyli za 50 zł. Temperaturę przełączania mam 30 stopni+ 100 sekund po osiągnięciu 30 stopni. A tankujesz gaz??? Bo na moje oko to na samej benzynie byś te 5 dni objeździł.


    No właśnie to są jakieś jaja, bo tak jak mówisz, że objeździł bym te 5 dni na samej benzynie, a czekam zawsze, aż mi się przełączy na gaz więc na benzynie nie zrobiłem nawet 1 KM w trasie...
  • #13
    marek49ae
    Level 24  
    A tankujesz gaz??? Bo może tylko się dioda zapala, a nie przełącza, lub po chwili wraca na PB.
  • #14
    Popychacz
    Level 8  
    marek49ae wrote:
    A tankujesz gaz??? Bo może tylko się dioda zapala, a nie przełącza, lub po chwili wraca na PB.


    Tak. Tankuje zazwyczaj zawsze przy 250km, a butla starcza mi na ponad 300 :-/ jak diody przestaną migać to dopiero ruszam.
  • #16
    Popychacz
    Level 8  
    Byłem Panowie dzisiaj u gazownika i wszystko jest w porządku tylko powiedział, że mapa jest średnio dobrana do instalacji, ale nie ma to zbytnio dużego wpływu. Natomiast dowiedziałem się, że problem może być we wtryskiwaczach, bo sprawdzał krótko terminowe oraz długo terminowe spalanie LPG oraz PB i na LPG wyszło idealnie "6", a na PB "-42". Stwierdził, że najprawdopodobniej leje, któryś wtryskiwacz (z odczytu tych danych), tylko teraz Panowie jak sprawdzić, który może być uszkodzony, skoro jest ich aż 4? :-/
  • #17
    psooya
    Level 38  
    Wyjmij listwę i zobacz czy leje palac na gazie. Otwory po wtryskach zaslep np wężem z wkrecona na ciasno śruba. Tak robiłem w fabii bez problemu sprawdziłem listawe czy nie leje pb, na lpg wyłączając jeden wtrysk lpg i włączając pb da sie po korektach wywnioskować gdzie jest zle. Minus 42% jest trochę poza zasięgiem korekty która ma plus minus 25%.
  • #18
    Popychacz
    Level 8  
    psooya wrote:
    Wyjmij listwę i zobacz czy leje palac na gazie. Otwory po wtryskach zaslep np wężem z wkrecona na ciasno śruba. Tak robiłem w fabii bez problemu sprawdziłem listawe czy nie leje pb, na lpg wyłączając jeden wtrysk lpg i włączając pb da sie po korektach wywnioskować gdzie jest zle. Minus 42% jest trochę poza zasięgiem korekty która ma plus minus 25%.


    Myśli Pan ogólnie, że to może być główną przyczyną takowego spalania?
  • #19
    sebap
    Level 41  
    To aż niemożliwe, przy takim poborze benzyny musiał by bardzo ciężko palić.
  • #20
    andrzej20001
    Level 43  
    A tam panowie czasem nie opada wskaźnik zależnie od czasu pracy wtryskiwaczy a nie " z pływaka" ? Zalane było pb pod korek i faktycznie tyle jej pali?
  • #21
    Popychacz
    Level 8  
    sebap wrote:
    To aż niemożliwe, przy takim poborze benzyny musiał by bardzo ciężko palić.


    Właśnie odpala bez zarzutu, ale natomiast spalanie ma jak smok :'(
  • #22
    sebap
    Level 41  
    Zrobiłeś jak radził kolega andrzej20001?
  • #23
    Popychacz
    Level 8  
    sebap wrote:
    Zrobiłeś jak radził kolega andrzej20001?


    Będę musiał, aczkolwiek słyszałem, że można sprawdzić je również poprzez program VW COM więc chyba na początek tak spróbuję.

    Myślałem również żeby kupić od razu całą nową listwę i po prostu założyć.
  • #25
    andrzej20001
    Level 43  
    W Jazz rezerwa mi świeciła a weszło 10l :)
  • #26
    Popychacz
    Level 8  
    Wie któryś z was Panowie jak sprawdzić te wtryskiwacze w programie VCDS lite?
  • #27
    sebap
    Level 41  
    Zalałeś paliwa? VCDSem sprawdzisz ewentualnie same korekty a czy wtrysk leje to na stole.
  • #28
    Popychacz
    Level 8  
    sebap wrote:
    Zalałeś paliwa? VCDSem sprawdzisz ewentualnie same korekty a czy wtrysk leje to na stole.


    A więc jak sprawdzić korekty?