Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dacia Dokker 1.5dci - Check engine nie gaśnie na przekręconym zapłonie

andreee 27 Sie 2016 01:41 3492 18
  • #1 27 Sie 2016 01:41
    andreee
    Poziom 24  

    Dzień dobry. Ta kwestia nurtuje mnie od jakiegoś czasu. A mianowicie mam auto wymienione w temacie 2014 rok. Instrukcja podaje wyraźnie, że po przekręceniu zapłonu lampki na desce mają się rozświetlić na parę sekund i check ma zniknąć. Jeśli check zostaje to jest błąd i należy kontaktować się z serwisem. I tego się do tej pory trzymałem. Dotychczas sytuacja wyglądała tak samo w oplach, które użyykowałem- check na zapłonie oznacza błąd- po usunięciu przyczyny check nie pali się już na zapłonie. Byłem na serwisie autoryzowanym gwarancyjnie z tym problemem i stwierdzili, że tak ma być z tym checkiem w dacii. Tylko w takim razie czemu co innego podaje oficjalna instrukcja, a serwis idzie w zaparte, że tak nie jest? Dodam, że auto przy dużych prędkościach na autostradzie pali nawet 12-14litrów ropy! Jeździłem odpowiednikiem caddym czy też skodą fabią w dieslach o podobnej pojemności i te maksymalnie na autostradzie spalały 8 litrów.
    Gwarancja za niedługo się kończy i nie chciałbym sytuacji, kiedy to nagle się okaże, że mam przepływomierz do wymiany, lub też inny element. No bo ktoś ewidentnie kłamie- albo instrukcja, albo serwis, który zapewne doskonale wie o co chodzi, tylko robi ze mnie wariata. Dodam, że check po przeglądach po 20k km nie pojawiał się na zapłonie przez okres tygodnia i potem wracał. Odkąd zacząłem wojować z serwisem check po przeglądach był, zapewne po to, aby wersja wydarzeń się zgadzała. Co mogę zrobić, aby skutecznie dojść do swojej racji? Byłem na 3 różnych autoryzowanych serwisach z tym problemem i za każdym razem ta sama śpiewka.

    0 18
  • #2 27 Sie 2016 08:46
    cezars65
    Poziom 24  

    Skoro check się pali , to weż w ASO zleć odpłatne ( pomimo gwarancji) podłączenie pod tester diagnostyczny , i wtedy gdy coś wyjdzie będziesz miał czarno na białym. Nie wymówią się że np. zły tester czy że ktoś się nie umie nim posługiwać.

    0
  • #3 27 Sie 2016 08:49
    andrzej20001
    Poziom 42  

    andreee napisał:
    12-14litrów ropy

    To kosmos z 1,5d mam 2.2d 140KM i katowane nie spaliło więcej jak 8l/100 na spokojnie 6l/100. A ma 1700kg

    0
  • #4 27 Sie 2016 09:32
    piotrek22101
    Poziom 39  

    Prawdopodobnie jest w trybie "awaryjnym" ,temu takie ilości paliwa.

    1
  • #5 27 Sie 2016 13:28
    andreee
    Poziom 24  

    No naprawdę- jak wpadam na autostradę cały bak 50 litrów schodzi w niecałe 400km. Usługę podłączenia pod tester mogę zamówić- tylko kwestia jest taka, że i tak na warsztat nie zostanę dopuszczony i nie zobaczę co tak naprawdę pokazał tester. Może jak zabiorę auto z serwisu wziąść go gdzie indziej na diagnostykę i jak coś wyjdzie to podjechać spowrotem na aso z diagnostą i interfejsem, aby wybić nieuczciwemu serwisowi argumenty z rąk? Problem nie dotyczy tylko mojego egzemplarza. Mamy na flocie jeszcze 8 takich aut i na każdym jest to samo. Także sprawa jest moim zdaniem poważna i chciałbym ją nagłośnić, bo przysłowiowe lecenie w kulki autoryzowanego serwisu z nowym pojazdem to jest lekkie przegięcie. Zna ktoś jakiegoś diagnostę w Krakowie i okolicach, który ma sprzęt i byłby w stanie pomóc w ten sposób?

    1
  • #6 27 Sie 2016 15:27
    tzok
    Moderator Samochody

    W większości samochodów kontrolka Check Engine gaśnie jednak dopiero po uruchomieniu silnika i jest to całkowicie normalne i prawidłowe zachowanie. Zobacz sobie co piszą w instrukcji od Clio 1.5dCI...

    0
  • #7 27 Sie 2016 17:09
    andreee
    Poziom 24  

    Tylko To nie jest Clio i w instrukcji wyraźnie piszę- gdy check na zapłonie nie gaśnie to należy się kontaktować z serwisem. Instrukcja dla Dacii Dokker/Lodgy dostępna do wglądu w internecie.
    Poza tym to jest chyba ten sam zunifikowany Multec Bosch-a co pakują wszędzie i procedura nie zmienia się od dawien dawna?

    0
  • #8 27 Sie 2016 17:14
    piotrek22101
    Poziom 39  

    Jeśli check podczas jazdy się świeci,to jest błąd. Jak po odpaleniu gaśnie to jest wszystko dobrze. Może ktoś tak przetłumaczył.

    0
  • #9 27 Sie 2016 18:18
    ociz
    Moderator Samochody

    andreee napisał:
    instrukcji wyraźnie piszę...

    Instrukcja nie jest oryginalna, tylko tłumaczona przez kogoś kto nie ma pojęcia co tłumaczy. Widziałem wiele razy błędy w polskich instrukcjach obsługi samochodów.

    0
  • #10 27 Sie 2016 22:39
    tzok
    Moderator Samochody

    andreee napisał:
    Poza tym to jest chyba ten sam zunifikowany Multec Bosch-a co pakują wszędzie i procedura nie zmienia się od dawien dawna?

    Multec w dCi?!? Instrukcja być może odnosi się do wersji benzynowej. Najbliżej spokrewnione z Dokkerem Renault to chyba Grand Scenic (-> Dacia Lodgy -> Dacia Dokker).

    W/g angielskiej instrukcji (zarówno Dokkera jak i Clio) pomarańczowa ikona z symbolem silnika sygnalizuje usterkę układu monitorowania i redukcji zanieczyszczeń i rzeczywiście powinna gasnąć po chwili od włączenia zapłonu. Natomiast kontrolka usterki to ikona oscyloskopu/kardiomonitora i ona gaśnie po uruchomieniu silnika.

    Dacia Dokker 1.5dci - Check engine nie gaśnie na przekręconym zapłonie

    0
  • #11 27 Sie 2016 23:10
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Panowie, kontrolka nie gasnąca na zapłonie sugeruje zapisany błąd w sterowniku lub przekroczony jakiś termin(tutaj nie pamiętam dokładnie). Kontrolka zapalająca się w czasie pracy silnika, znaczy, że jest błąd aktywny, występujący w danej chwili. Pojechać do kogoś, kto dysponuje Clipem i wszystko będzie jasne. Wiele osób nie zwraca uwagi na niegasnącą po zapłonie kontrolkę silnika. Przyzwyczaili się, że tak ma być. A wcale niekoniecznie.

    0
  • #12 28 Sie 2016 19:25
    genek1000
    Poziom 28  

    Zapewne podpierasz się tym zapisem :
    Dacia Dokker 1.5dci - Check engine nie gaśnie na przekręconym zapłonie

    ale kilka stron dalej jest tak :

    Dacia Dokker 1.5dci - Check engine nie gaśnie na przekręconym zapłonie

    W pierwszym przypadku nie jest doprecyzowane w jakich okolicznościach lampka gaśnie.
    Przejrzałem 3 wersje instrukcji wydane dla tego rocznika i w wszystkich jest tak samo.
    Z własnego doświadczenia wiem że jest to działanie prawidłowe , ale moje zdanie jest tu mało ważne ( tym bardziej ze jestem z tej " drugiej, złej strony :D ).
    Spalanie 12-14 litrów faktycznie jest wysokie ale pytanie przy jakich prędkościach / dokker ma wysoki współczynnik Cx=0.36 .
    Jeśli faktycznie masz obiekcje co do zużycia paliwa poproś ASO o jazdę próbną z litrażowaniem. Tankowanie pod korek do pierwszego wybicia. Trasa 100 km z czego 70% po mieście i 30 % poza miastem. Powrót na ten sam dystrybutor i ponowne tankowanie do pierwszego wybicia. Może nie jest to badanie laboratoryjne ale w warunkach warsztatowych się sprawdza .
    W załączniku instrukcja dla Dokkera w wersji zrozumiałej :D

    0
    Załączniki:
  • #13 28 Sie 2016 20:00
    milejow
    Poziom 42  

    Pawel wawa napisał:
    Panowie, kontrolka nie gasnąca na zapłonie sugeruje zapisany błąd w sterowniku lub przekroczony jakiś termin(tutaj nie pamiętam dokładnie)

    Weź każdego Peugeota/Citroena HDI, we wszystkich check gaśnie dopiero po uruchomieniu i jest wsio wpariadkie.

    0
  • #14 29 Sie 2016 02:57
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    milejow napisał:
    Weź każdego Peugeota/Citroena HDI
    Pełna zgoda, ale to jest Renault i troszkę inna bajka.

    0
  • #15 29 Sie 2016 07:09
    genek1000
    Poziom 28  

    Pawel wawa napisał:
    lub przekroczony jakiś termin(tutaj nie pamiętam dokładnie)

    Czy mógłbyś coś doprecyzować:?:

    0
  • #16 30 Sie 2016 17:54
    andreee
    Poziom 24  

    Bardzo dziękuje za zainteresowanie tematem i naświetlenie mi sytuacji. Auto odebrane z serwisu, podobno został zrobiony update firmware ECU. Jeżeli check ma się palić to okej, tylko dziwi mnie, że czasem go nie było.

    0
  • #17 30 Sie 2016 21:20
    jakcent
    Poziom 7  

    To odjedź do mnie, zobaczymy co zrobili

    milejow napisał:
    Weź każdego Peugeota/Citroena HDI
    wszędzie musisz pisać nie na temat?

    0
  • #18 04 Wrz 2016 13:29
    milejow
    Poziom 42  

    jakcent napisał:
    wszędzie musisz pisać nie na temat?

    Nie, tylko tam gdzie ty się pojawiasz.
    Jeszcze jakieś pytania?

    Dodano po 5 [minuty]:

    andreee napisał:
    Jeżeli check ma się palić to okej, tylko dziwi mnie, że czasem go nie było.

    Co prawda ostatnio nie miałem na warsztacie żadnej dacii ale Renault to praktycznie to samo, we wszystkich DCI z ciekawości sprawdzałem zachowanie kontrolki check i powinna gasnąć po włączeniu zapłonu a przed uruchomieniem silnika. Stanowczo żądaj usunięcia problemu, jak się będą nadal wykręcać to żądaj sprawdzenia w innym aucie, od tego raczej nie będą mogli się wywinąć.

    0
  • #19 06 Wrz 2016 01:06
    kwok
    Poziom 39  

    Z ciekawości popatrzyłem parę filmików na jutubie i wniosek jeden - w jednych kontrolka gaśnie a w innych po uruchoimieniu. Wniosek kolejny - kol andreee, jeśli nie ma błędów i parametry są w normie to nie ma się czego czepiać, pali ile wlejesz i tyle.

    0