Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane i coupe wymiana alternatora na większy

28 Sie 2016 00:27 1410 27
  • Poziom 9  
    Silnik to 1.6 v8 chce założyć do samochodu dość mocne audio i wypadało założyć mocniejszy alternator aby nie rozładowywal się akumulator. Ale nie wiem jaki pasuje bez żadnych przeróbek. Sorki jeśli zły dział

    Moderowany przez CameR:

    Reg. 3.1.15. Pamiętaj, że porady są udzielane w sposób zdalny przy braku fizycznego dostępu do urządzenia, problem musi być bardzo dobrze opisany i zrozumiany przez użytkowników, a tytuł powinien zawierać markę, model oraz skrótowy opis usterki.

  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 9  
    Tak audio będzie włączone czasami przy wyłączonym silniku. Radio nie pobiera 500 w ale jest w bagażniku skrzynia basowa 500w rms
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 43  
    Nic nie kombinuj poza porządnym akumulatorem
  • Poziom 9  
    No nie chciałbym sytuacji że padnie mi akumulator bo będzie większe zapotrzebowanie na prąd niz dostarczenie tego prądu
  • Poziom 43  
    Jaki masz bezpiecznik na tym piecu?
  • Poziom 9  
    Jeszcze wzmacniacza nie mam dopiero mam skrzynie 500w rms, dopiero będę się rozglądał za wzmacniaczem. I mam również pytanie nie wiecie jakie duże są głośniki z przodu i z tyłu?

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    Xsadasko napisał:
    Silnik to 1.6 v8

    Podaj dokładny symbol alternatora, który posiadasz w tej chwili w samochodzie.
    Zamieść zdjęcia posiadanego alternatora.
    Dopiero wtedy będzie można dobrać inny model o większej mocy.
  • Poziom 43  
    Czyli klasyka , zakup skrzyni to 25% kosztów. Jak zobaczysz ile kosztuje do niej piec kondzio to już rura mięknie
  • Poziom 9  
    Czyli nie zmieniać alternatora ? Andrzej nie zmięknie bo na caraudio przeznaczam do 4 tysięcy zł
  • Poziom 43  
    Pomiary prądu pobieranego wiele powiedzą
  • Poziom 43  
    Można żelowy Optima RedTop
  • Poziom 9  
    No to dobrze kupię akumulator 72A i przy alternatorze nie będę nic grzebał dziękuję za pomoc
  • Poziom 35  
    Nic nie kupuj tylko zrób pomiary na docelowym sprzęcie audio. Do 500W RMS nie potrzeba innego alternatora. Akumulator nie pomoże na spadki na włączonym silniku, a przy wyłączonym to i tak ci moc spadnie sporo.
    Miałem taki problem w Fabii o jaki ci chodzi - gdzie alternator 75A nie wyrabiał (na 2 wzmacniaczach było jakieś 1400W -1600W RMS). Jeżeli masz poprawione przewody masy (silnik -karoseria - wzmacniacz) i ładowania (alternator - akumulator - wzmacniacz) to łatwo to będzie sprawdzić nawet bez miernika - przy włączonym silniku i większym basie światła ci będą wyraźnie przygasać.
  • Poziom 43  
    Jarosx9 napisał:
    przy włączonym silniku i większym basie światła ci będą wyraźnie przygasać.


    TO nawet przy 150A będą przygasać bo prąd w impulsie jest ogromny.

    Przy 300W alpine tak się dzieje jak i przy Mmatsie i poborze 110A.

    Przygasanie świateł nie jest wyznacznikiem.
  • Poziom 9  
    No to dobrze to co w takim razie mam zrobić i jak to zrobić
  • Poziom 9  
    No to rozumiem, ale czy przy włączonym silniku i przy dość głośnej muzyce nie będą przygasać świata? Czy stosować jakiś kondensator?
  • Poziom 43  
    No kondenstator przy mocnym sprzęcie to podstawa.
  • Poziom 43  
    Najlepsze takie spawalnicze nie wyglądają ale z racji wsadu doskonale działają.
  • Poziom 35  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Jarosx9 napisał:
    przy włączonym silniku i większym basie światła ci będą wyraźnie przygasać.


    TO nawet przy 150A będą przygasać bo prąd w impulsie jest ogromny.

    Przy 300W alpine tak się dzieje jak i przy Mmatsie i poborze 110A.

    Przygasanie świateł nie jest wyznacznikiem.

    Wcale takiego impulsu nie ma - bo już częściowo przez kondensatory we wzmacniaczu jest wygładzony. Przy dobrych przewodach od alternatora i odpowiedniej jego wielkości to zjawisko praktycznie nie występuje (przygasanie świateł).
    Jeśli przewód alternator=>aku jest słaby (dość cienki), a w 80% samochodów (zwłaszcza starszych) taki jest, to przy włączaniu dodatkowych odbiorników w samochodzie (wspomniane światła) występuje na nim coraz większy spadek napięcia - co w duecie z car audio większej mocy powoduje np. widoczne przygasanie, mimo że alternator nie jest jeszcze przeciążany.

    Proponuję zacząć od zrobienia porządnej instalacji - od samego źródła.
  • Poziom 9  
    To jakie kable polecacie? Prosiłbym o linki na Allegro
  • Poziom 35  
    Wpisz przewód spawalniczy - średnica od 25mm² i więcej, choć nie przesadzaj także (bo będzie problem z przeciąganiem) - do 500W RMS wystarczy spokojnie te 25mm².