Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seicento 1.1 MPI 2003r - Jakie złącze i program diagnostyczny.

28 Sie 2016 13:29 10263 23
  • Poziom 13  
    Witam
    W rodzinie przybyło kolejne auto. Z racji , że lubię pogrzebać przy autach chciałem się dowiedzieć jakie złącze i jaki program będę potrzebował do diagnozowania fiata seicento. W domu posiadam złącze V-scan VAG KKL USB (takie jak na zdjęciu) diagnozuję nim przy pomocy programu VAG com 4,9 moją Fabię 1,2 HTP 2004 r,.
  • Poziom 29  
    magnus27 napisał:
    W domu posiadam złącze V-scan VAG KKL USB )

    Chyba chodzi o interfejs. Złącze posiadasz takie samo jak w Fabii tzn obd2 - poniżej skrzynką bezpieczników w kabinie
    Program do tego interfejsu to multiecuscan. Wersją free połączysz się z silnikiem, podejrzysz parametry, odczytasz i pokasujesz błędy jeśli będą. Jednak na raz podejrzysz tylko 4 parametry i sesja diagnostyczna trwa 20 minut po czym rozłącza. Lepsza wersja zarejestrowana programu
  • Poziom 13  
    czyli ten interfejs (kabel ze zdjęcia) mogę bezpiecznie podpiąć do złącza.
    Skąd najlepiej pobrać za darmo program multiecuscan ? (prosiłbym o link)
  • Poziom 29  
    Możesz podpinać . To standard OBD. Na pinie 7 złącza masz diagnostykę silnika. Nie zrobisz nim np poduszek we fiacie gdzie jest to na pinie 3 złącza. Oryginalny program na tej stronie
    http://www.multiecuscan.net/
  • Poziom 29  
    Tak to złącze diagnostyczne. Odpinasz zaślepkę i masz dojście do gniazda
  • Poziom 39  
    Dokładnie jak kolega wyżej pisze.
    VAG KKL i MuliECUScan będzie wyborem OK.
    Do tego można zrobić sobie przejściówkę co będzie zamieniać odpowiednie piny na linii K dzięki czemu będzie działać diagnostyka wszystkiego.
  • Poziom 29  
    T5 napisał:

    Z całym szacunkiem ale ten program jest do sterowników IAW6/16 IAW8/18 więc do monowtrysków i wielopunktów ale nie dla IAW59F i IAW4AF jakie mogą występować w seicento 1.1 MPI. Tu tylko multiecuscan dla tego interfejsu który użytkownik posiada. Jeśli by miał jeszcze ELM-a to wiele więcej programów połączy się z tym sterownikiem
  • Poziom 13  
    No i połączyłem się ze sterownikiem. Nie powiedziałem na początku ,że miałem problemy z moim seicento: na początku zaczynała palić żółta kontrolka silnika a teraz ostatnio ciężko zapalał.Przy kręceniu stacyjką czasami nie było słychać że pompa paliwa działa.
    Po scanowaniu wyskoczyły następujące błedy:

    P 201 injector
    P 203 injector
    P 204 injector
    P -202 injector
    P- 0351 Coli 1
    p-0352 coli 2
    P-0135 LAMBDA HEATHER (PER-CAL)
    P-0141 LAMBDA AFTER CAL
    Co może być przyczyną ?

  • Poziom 25  
    sterownik śmietnik
  • Poziom 29  
    KarizmoGSM napisał:
    sterownik śmietnik

    Niezupełnie. Przy uszkodzeniu sterownika sieje innymi błędami. Do sprawdzenia zasilanie plusem tych urządzeń. Wszystkie mają stały plus a sterowane są masą podawaną przez sterownik
    magnus27 jaki masz sterownik silnika?mały IAW59F czy duży IAW4AF? Te pierwszy podatny wiele bardziej na uszkodzenia pamięci
  • Poziom 13  
    Ja ma sterownik IAW4AF. Dodam, że po wykasowaniu błędów silnik normalnie zapalał. Ale jak z 30 min postoju i przekręcam stacyjką to nie słychać pompy albo pompa słychać że minimalnie się przycina i staje. Na chwileczkę zakręcam rozrusznikiem. Po czym znowu kilkakrotnie kręcę stacyjką aż słyszę ze pompa pompuje. Wtedy po przekręceniu rozrusznikiem silnik normalnie zapala i nie wyskakuje błąd.
  • Poziom 29  
    Zasilanie sterownika po stacyjce jest? Musiałbyś się schematem posiłkować. Kostka stacyjki to częsta usterka w SC. Czy w tym czasie jak nie słychać pompy paliwa działają inne urządzenia po kluczyku? Np nawiew wewnątrz itp?
  • Poziom 21  
    Tak troszku wracając to polecam FES (Fiat ECU Scan) działa pod KKL-em..
  • Poziom 13  
    Nie wiem chyba wymienię czujnik położenia wału, może to on jest przyczyną ?
  • Poziom 13  
    Byłem u gościa który naprawia fiaty i stwierdził że to pompa paliwa gdyż za głośno pracuje. Twierdzi że paliwo cofa się do baku. Mam pytanie do was czy muszę wymienić całą pompę nr oryginału 51809818 czy wystarczy sam wkład silniczek. Spróbuję wymienić sam, proszę o pomocne porady.
  • Moderator Samochody
  • Poziom 13  
    A jak wygląda demontaż. Nie chciałbym czegoś popsuć.
  • Poziom 29  
    To nie zawór a regulator ciśnienia paliwa. Dawniej był na listwie paliwowej (nawet sterowany podciśnieniem z kolektorta ssacego) teraz fiat montuje na wyjściu z pompy paliwa
  • Poziom 13  
    Czyli rozumiem ,że ten regulator reguluje ciśnienie paliwa które wytwarza pompka wyrzucając nadmiar paliwa ty czarnym wężykiem który z niego wychodzi. Mam pytanie czy ten wężyk po zmontowaniu czarnego kosz ma być włożony w otwór zaznaczony na żółto foto 52 ? i jeszcze jedno podczas demontażu pompy niepotrzebnie rozłączyłem harmonijkowy czarny wężyk który łączony jest z białym korpusem w którym zamontowana jest pompa foto 54i 57. mam pytanie czy wystarczy go z powrotem wcisnąć czy zabezpieczyć jakąś opaską. panuje tam dość duże ciśnienie i boję się że może spaść ?
  • Poziom 13  
    No i problem rozwiązany, winowajcą okazała się pompa paliwa.
    Mam jeszcze pytanko, na listwie wtryskowej jest przyłącze do pomiaru ciśnienia jakie daje pompa. chciałbym w przyszłości dorobić sobie manometr do pomiaru czy ktoś wie jaki jest tam gwint ?