Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Laguna II 2.2 DCI - Usterka po wymianie paska klinowego

Misiek_Kudlacz 28 Aug 2016 21:20 2793 9
  • #1
    Misiek_Kudlacz
    Level 8  
    Witam,

    mam problem z samochodem. Dwa tygodnie temu pękł mi pasek klinowy (samochód sam zgasł). Po odholowaniu do domu został wymieniony - podobnie jak filtr oleju i sam olej, przy okazji. Od tamtej pory nie chce działać.

    Jeśli już zapali (przy obrotach na poziomie 2000), po kilkunastu sekundach gaśnie. Najczęściej jednak w ogóle nie może zapalić - rozrusznik kręci, pompa paliwa (najprawdopodobniej) też działa. Przy odpalonym silniku słychać również niepokojące piski i stuki.

    Pasek klinowy jest poprawnie założony, reszta także została dobrze poskładana.

    Ktoś ma jakiś pomysł?
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    cezars65
    Level 24  
    No tak , mój pomysł jest taki że pasek wielorowkowy napędzający osprzęt silnika podczas zerwania ( na skutek zużycia ) , a konkretnie jego fragmenty dostały się pod osłonę gdzie pracuje pasek rozrządu i po prostu ów pasek przeskoczył na zębach - stąd nagłe zgaśnięcie silnika . Problem co nie miara . Nie wiem czy mocno go męczyłeś próbując go uruchomić. Radzę dostać się do paska rozrządu i sprawdzić jego ustawienie na kołach , może da się uratować głowicę , ale wątpię.
  • #3
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Misiek_Kudlacz wrote:
    Dwa tygodnie temu pękł mi pasek klinowy (samochód sam zgasł).


    Urwanie paska mikrorowkowego czasami niszczy wiązkę czujnika wałka rozrządu na pompie.
    Po pierwsze odczyt błędów.
  • #5
    jakcent
    Level 9  
    Uszkodzone przewody paliwowe.
  • #6
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Przy próbie odpalania pasek czasem nie robi się gorący? Wszystkie koła osprzętu i rolki się obracają? Może np alternator stoi?
  • #7
    szymon198312
    Level 30  
    Co do wkrecenia się kawałków paska w rozrzad w tym silniku mało prawdopodobne. Rozrzad jest na kołach zębatych tylko walki rozrządu są na pasku. Weryfikacja tego jest bardzo szybka, wystarczy zdjąć górna osłonę i wszystko widać.
  • #8
    SKM 1964
    Level 33  
    Obstawiał bym , że to są łożyska , albo rolek napinających lub samego alternatora . Z tąd charakterystyczny pisk . Zdejmij pasek i pokręć wszystkimi kołami . :|

    Dodano po 2 [minuty]:

    Ale niepokoją mnie te stuki jak napisałeś . :|
  • #9
    Melepeta36
    Level 14  
    Potwierdzam, że w tym silniku dostanie się resztek paska osprzętu do paska rozrządu jest niemożliwe.