Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Laguna II 2.2 DCI - Usterka po wymianie paska klinowego

Misiek_Kudlacz 28 Aug 2016 21:20 3036 9
  • #1
    Misiek_Kudlacz
    Level 9  
    Witam,

    mam problem z samochodem. Dwa tygodnie temu pękł mi pasek klinowy (samochód sam zgasł). Po odholowaniu do domu został wymieniony - podobnie jak filtr oleju i sam olej, przy okazji. Od tamtej pory nie chce działać.

    Jeśli już zapali (przy obrotach na poziomie 2000), po kilkunastu sekundach gaśnie. Najczęściej jednak w ogóle nie może zapalić - rozrusznik kręci, pompa paliwa (najprawdopodobniej) też działa. Przy odpalonym silniku słychać również niepokojące piski i stuki.

    Pasek klinowy jest poprawnie założony, reszta także została dobrze poskładana.

    Ktoś ma jakiś pomysł?
  • #2
    cezars65
    Level 24  
    No tak , mój pomysł jest taki że pasek wielorowkowy napędzający osprzęt silnika podczas zerwania ( na skutek zużycia ) , a konkretnie jego fragmenty dostały się pod osłonę gdzie pracuje pasek rozrządu i po prostu ów pasek przeskoczył na zębach - stąd nagłe zgaśnięcie silnika . Problem co nie miara . Nie wiem czy mocno go męczyłeś próbując go uruchomić. Radzę dostać się do paska rozrządu i sprawdzić jego ustawienie na kołach , może da się uratować głowicę , ale wątpię.
  • #3
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Misiek_Kudlacz wrote:
    Dwa tygodnie temu pękł mi pasek klinowy (samochód sam zgasł).


    Urwanie paska mikrorowkowego czasami niszczy wiązkę czujnika wałka rozrządu na pompie.
    Po pierwsze odczyt błędów.
  • #5
    jakcent
    Level 9  
    Uszkodzone przewody paliwowe.
  • #6
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Przy próbie odpalania pasek czasem nie robi się gorący? Wszystkie koła osprzętu i rolki się obracają? Może np alternator stoi?
  • #7
    szymon198312
    Level 30  
    Co do wkrecenia się kawałków paska w rozrzad w tym silniku mało prawdopodobne. Rozrzad jest na kołach zębatych tylko walki rozrządu są na pasku. Weryfikacja tego jest bardzo szybka, wystarczy zdjąć górna osłonę i wszystko widać.
  • #8
    SKM 1964
    Level 33  
    Obstawiał bym , że to są łożyska , albo rolek napinających lub samego alternatora . Z tąd charakterystyczny pisk . Zdejmij pasek i pokręć wszystkimi kołami . :|

    Dodano po 2 [minuty]:

    Ale niepokoją mnie te stuki jak napisałeś . :|
  • #9
    Melepeta36
    Level 14  
    Potwierdzam, że w tym silniku dostanie się resztek paska osprzętu do paska rozrządu jest niemożliwe.