Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 407 - Problem z turbo 1.6 hdi

rafig192 29 Aug 2016 08:34 4200 5
  • #1
    rafig192
    Level 8  
    Witam.
    Posiadam Peugeota 407 1.6 hdi 110 2006r.

    Mam problem taki że po wymianie turbo na nowe dalej wyrzuca mi błąd o numerze p0238 gdy go przydusze. Zauważyłem też że ma takie przymulenie od 2 tys obrotów a od ok. 3 tys jest już elegancko. Przed wymianą turbo wymieniany był czujnik od turbo co ma dwa wężyki i jest z tyłu silnika i na starym wywalało błąd ale nie czułem tego zamulenia przy 2 tys.

    Może ktoś ma pojęcie co to może być.

    Z góry dziękuję za pomoc. :)
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    drdrug
    Level 18  
    Wykręć, obejrzyj i umyj czujnik cisnienia doladowania w kolektorze ssacym ;-) Dostałeś wykres do turbospręzarki ? Ciekawe czy cięgno jest dobrze wyregulowane i ustawiona na przepływ
  • #4
    rafig192
    Level 8  
    Czujnik czyściłem. Zauważyłem problem taki jak kiedyś na starym turbo. mianowicie samochód stał w miejscu odpalony przez dłuższy czas i jak ruszyłem po chwili jazdy samochód nie miał mocy jak by nie miał turbo. gdy się zatrzymałem wyłączyłem na jakies pół godziny to samochód zaczął znowu śmigać.

    Jeśli chodzi o turbo to został zakupiony sam środek tzw turbo cartridge nowy na allegro za 500zł i jest wykres z wyważania.
  • #5
    wazzie
    Level 17  
    Witam,
    Otóż powodów może być kilka.
    Po pierwsze wymieniałeś sam rdzeń turbosprężarki. O ile się nie mylę ta turbosprężarka jest o zmiennej geometrii. Jak zdjąłeś obudowę turbiny (ta żeliwna) powinna znajdować się kierownica - obejrzałeś jak to wygląda, czy porusza się gładko, nie przycina?

    To z tyłu silnika to nie czujnik ale zawór proporcjonalny odpowiedzialny za podciśnienie w gruszce, a tym samym za kąt wychylenia łopatek VTG. Często jego awaria polega na całkowitym otwarciu i pełnym wciągnięciu gruszki - innymi słowy "pełna kita" w całym zakresie obrotów i obciążeń - jest to zabójcze dla turbiny, ale silnik ciągnie od dołu jak szalony.
    Być może przyzwyczaiłeś się do takiego stanu rzeczy i po wymianie odczuwasz niedosyt. Silnik PSA 1,6 HDI do demonów prędkości nie należy i w dolnym zakresie obrotów jedzie tak sobie.
    Tyle wróżenia. Reszta pomiary. Sugeruje poszukanie serwisówki 1,6 HDI - jest na elektrodzie w j.polskim.

    pozdrawiam
    Wazzie
  • #6
    rafig192
    Level 8  
    Problem rozwiązany okazało się że przysłali mi uszkodzone turbo. Pozdrawiam