Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf III 1.9D - Kontrolka oleju + kontrolka ładowania + regeneracja alternato

29 Sie 2016 12:26 1782 11
  • Poziom 7  
    Witam, zacznę od tego, że zregenerowałem (a przynajmniej tak myślę) alternator Valeo 70A. W tym: nowe łożyska 6202 i 6303, regulator napięcia, komutator (możliwe, że podłączyłem odwrotnie, ale podobno to nie ma znaczenia). Po podłączeniu alternatora brak ładowania, kontrolka ładowania się nie świeci, obrotościomierz nie działa, kontrolka od ciśnienia oleju się świeci(po zapaleniu mruga). Czujnik ciśnienia dotknąłem do masy, ale nic to nie zmieniło. Moje przypuszczenia: szczotki się jeszcze nie dotarły o komutator, bezpiecznik od kontrolki alt. wysiadł, pompę trzeba zalać olejem. Może mi ktoś pomóc??
  • Poziom 43  
    "Regeneracja" nieudana. Pin D+ do masy próbówką dotknij i zobacz czy wtedy kontrolka akumulatora sie zaswieci na wyłączonym silniku.
  • Poziom 7  
    Ale jak odłączyłem kable od alternatora to mimo to kontrolka się nie świeciła, a powinna. @andrzej20001 ^^ co mi to da??

    Edit: czy może się obejść bez wymiany alternatora?? Co niby zrobiłem źle w regeneracji??
  • Poziom 43  
    danio3334 napisał:
    Ale jak odłączyłem kable od alternatora to mimo to kontrolka się nie świeciła
    niby jak miała wtedy??
    danio3334 napisał:
    Co niby zrobiłem źle w regeneracji

    A tego nie wiadomo bez sekcji zwłok.
    Często robię takie przynoszone w wiaderku przez internetowych naprawiaczy "bo będzie taniej".
    danio3334 napisał:
    co mi to da

    Pomyśl co to da .
  • Poziom 7  
    Po podłączniu masy do d+ konttolka świeci, czyli wina alternatora. Alternator najprawdopodobniej pojedzie jeszcze do elektryka i/lub regeneracji. Tam mam nadzieję zrobią sekcję zwłok i jak mi zaśpiewają mniej niż 250(koszt nowego) to zregeneruje. A poradzi ktoś z pompą oleju? Dodam, że wymieniałem pasek rozrządu.

    @andrzej20001 ile śpiewasz ok. za naprawę ala "bo będzie taniej"
  • Poziom 43  
    Pierścienie szczotki łożyska 150 jak jest wyjęty.
  • Poziom 7  
    Pierścienie, regulator ze szczotkami, pierścienie wymienione. To po co mam zawalać do regeneracji, skoro zrobią to samo i nic...
    Ale mam wątpliwości, czy pierścieni odwrotnie nie podłączyłem, czy niezależnie od podłączenia ppwinny działać?
  • Poziom 43  
    Nie ma znaczenia jaki wąs gdzie podłaczysz
  • Poziom 7  
    Ostatnia szansa że regulator wadliwy. Wsadzę stary, zobaczymy czy coś będzie
  • Poziom 21  
    A co było sprawdzone w tym alternatorze? Co było uszkodzone, że został "regenerowany"? Wcześniej ładował?
  • Moderator Samochody
    danio3334 napisał:
    A poradzi ktoś z pompą oleju?

    Kontrolkę oleju zostaw w spokoju, dynamiczna kontrola ciśnienia oleju potrzebuje sygnału obrotów silnika, w tym przypadku z alternatora. Także dopóki nie zrobisz porządku z alternatorem "konewka" będzie migać.
  • Poziom 17  
    A może nieudana wymiana pierścieni,brak obwodu wirnika i brak kontrolki.