Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Szafy RackSzafy Rack
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dwa źródła prądu - jedno aktywne, sterowanie 5 V USB

29 Sie 2016 17:13 1017 16
  • Poziom 8  
    Witam, jestem początkujący, wiec proszę o dużą dawkę wyrozumiałości.
    Poprzednio pomogliście mi w pisaniu makra w Excelu.
    Dziś jestem już na zupełnie innym stopniu zaawansowania w tym temacie (także dzięki Wam)

Problem przed którym stoję obecnie nie jest natury programowej, tylko elektryczna-elektronicznej, a dokładnie ? muszę wykonać urządzenie które w zależności od stanu napięcia +5 V / 0 V (przekaźnik) będzie wybierało odpowiednie wejście prądowe B* lub P*
    (* B i P nie wzięło się znikąd ? wyjaśnienie w rysunku)

Opis problemu:
    Sprawa ma się tak ze posiadam mały serwer (SRV) który podłączony jest do UPS-a (UPS).
    Do tego samego UPS-a podłączone są także: Modem, Router, Telefon (M/R/T) za pomocą najzwyklejszej listwy zasilającej (L).
    Do listwy (L) urządzenia M/R/T podłączone są naturalnie za pomocą różnego rodzaju zasilacz (nieistotne).
    Problem jest taki ze serwera (SRV) nie używam w sposób ciągły, lecz ?sporadyczny?. Powiedzmy ze tylko w weekendy, wiec nie warto mięć go non stop włączonego, z powodu poboru prądu (niepotrzebnego) oraz czasowego spontanicznego rozkręcania się dysków (także w nocy) ?bez wyraźnego powodu?.

PODŁĄCZENIE_0
    Master/Slave w UPS-ie ? nie spełni moich oczekiwań, bo Master/Slave musiało by działać tylko na zasilaniu bateryjnym a na zwykłam prądowym już nie (nie przemyśleli tego UPS , albo ja jestem zbyt wymagający)

PODŁĄCZENIE_1
    W chwili obecnej serwer (SRV) oraz urządzania (M/R/T) podłączone są do gniazda UPS oznaczonego literka B (awaryjne zasilanie bateryjne).