Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Testo
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Piaggio MP3 500 - słabo przyśpiesza, jak diagnozować silnik ?

29 Sie 2016 20:51 3420 17

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    Piaggio MP3 500 prod. 2009r po wymianie silnika z wersji 250 na 500 "powoli" reaguje na manetkę gazu - słabo przyśpiesza.
    Piaggio MP3 500 - słabo przyśpiesza, jak diagnozować silnik ?
    Wymieniony został kompletny tylny wahacz z zespołem napędowym, wraz z kołem, amortyzatorami, zbiornikiem paliwa, wtryskiwaczem, komputerem ECU, przepustnicą, pompą paliwa, regulatorem napięcia ładowania.
    Wiązka przewodów została z 250 - jednak nie ma znaczących różnic.
    Jedyna różnica w tej chwili , to brak ABS - który nie występuje w wersji 250.
    Wymienione zostały profilaktycznie rolki wariatora. Pas jest OK.
    Sonda Lambda w wersji 250 była 4 pinowa (z grzałką) w wersji 500 jest 2-przewodowa.
    Ciśnienie sprężania bardzo dobre (ponad 1,4 MPa)

    Pojazdem nie można gwałtownie przyśpieszyć.
    Na postoju z uniesionym tylnym kołem - pomimo otwarcia przepustnicy i trzymaniu manetki gazu w jednym położeniu - obroty osiągną ok. 4000obr./min i powoli przez ok. 2s - 3s rosną do maksymalnych.

    Rozpędza się z silnikiem 500ccm do ok. 150 km/h (w wersji 250 było to ok. 130km/h) jednak przyśpieszenie ze startu stojącego nie jest satysfakcjonujące - jest gorzej niż w wersji 250ccm

    Oba silniki były "na wtrysku".
    Piaggio MP3 500 - słabo przyśpiesza, jak diagnozować silnik ? Piaggio MP3 500 - słabo przyśpiesza, jak diagnozować silnik ? Piaggio MP3 500 - słabo przyśpiesza, jak diagnozować silnik ? Piaggio MP3 500 - słabo przyśpiesza, jak diagnozować silnik ? Piaggio MP3 500 - słabo przyśpiesza, jak diagnozować silnik ? Piaggio MP3 500 - słabo przyśpiesza, jak diagnozować silnik ? Piaggio MP3 500 - słabo przyśpiesza, jak diagnozować silnik ?

    Macie jakieś sugestie - co jeszcze sprawdzić, zweryfikować ?

    Piagio posiada 3-pinowe złącze diagnostyczne.
    Jakim darmowym programem diagnostycznym i jakim interfejsem zdiagnozować ten pojazd ?
    Ewentualnie jaki tester diagnostyczny lub program kupić - jak to mówią "będzie na przyszłość" chociaż jednoślady to nie moja specjalność.
  • Testo
  • Poziom 39  
    Co do testera muszę poszukać, co do silnika: dwie opcje, wydech o zbyt małej przepustowości ( 250?), lub pompa paliwa nie ma wydajności. Silnik bez obciążenia, musi bez problemu osiągać obroty max.
  • Specjalista urządzeń chłodniczych
    Wydech pochodzi w komplecie z silnika 500ccm ,
    pompa w komplecie ze zbiornikiem również pochodzą z 500ccm .
    Objaw ten sam na pompie z 250 i 500 - były wymieniane
    Jak skuter stoi na stopce - "0" obciążenia - występuje opóźnienie w dawce paliwa,
    albo nie potrafi zmienić kąta wyprzedzenia zapłonu - tak mi to wygląda.
    Jak to zdiagnozować ?

    Dodano po 17 [minuty]:

    Temat i problem jest mój , wystawione przez kolegę [CameR], gdyż go sensownie opisał.
    Pozdrawiam
  • Testo

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    manta napisał:
    pompa paliwa nie ma wydajności

    W silniku 250 jest układ paliwowy z przelewem-powrotem paliwa przez wtryskiwacz do zbiornika. Z pompy paliwa biegnie przewód paliwowy - kończący się na jednym króćcu wtryskiwacza a z drugiego króćca wtryskiwacza paliwo wraca do zbiornika.

    W silniku 500 jest układ "ciśnieniowy". Wtryskiwacz nie jest przelotowy. Nie ma króćca powrotu paliwa. Pompa tłoczy do wtryskiwacza, którego "przelot" jest fabrycznie zaślepiony. Z pompy paliwa biegnie tylko jeden przewód paliwowy - kończący się na wtryskiwaczu.

    Próby były wykonywane zarówno na kompletnej linii paliwowej z 250 jak i na całym komplecie z silnika 500.
    Bez różnicy.
  • Poziom 39  
    A jakie ciśnienie na wtryskiwaczu?

    Dodano po 54 [sekundy]:

    A jakie ciśnienie na wtryskiwaczu?

    Ta 500 nie ma czasami katalizatora?
  • Specjalista urządzeń chłodniczych
    Nie ma katalizatora

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    manta napisał:
    A jakie ciśnienie na wtryskiwaczu?

    Nie mam jak zmierzyć.
    Linia paliwowa (ok.50cm) biegnie od pompy (szybkozłączka) do wtryskiwacza (szybkozłączka).
    Nie ma gdzie wpiąć manometru.
    manta napisał:
    Ta 500 nie ma czasami katalizatora?

    ... a gdyby był, to sugerujesz że jest zapchany ?
  • Specjalista urządzeń chłodniczych
    Jutro rozłączę wydech i sprawdzę, ale nie wydaje mi się, żeby był zapchany.
    Byłem w serwisie Piaggio Gliwice - sprawdzał i stwierdził ze wydech ok.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Też nie potrafił stwierdzić co to za przyczyna.
    Kompa podpiął - "0" błędów
  • Poziom 43  
    CameR napisał:
    Linia paliwowa (ok.50cm) biegnie od pompy (szybkozłączka) do wtryskiwacza (szybkozłączka).


    Jak to jakieś typowe szybkozłaczki to kupo na złomie i zrób przedłużkę trójnik.
    Po drugie ciekawi mnie czy ten brak abs nie ma wpływu na moc.
    Bo czasami jedynie brak impulsów prędkośći ogranicza moc żeby koło nie zerwało przyczepności i nie palić lacza.
    A działanie abs właśnie ogranicza moc silnika w ten sposób.

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    czy ten brak abs nie ma wpływu na moc

    Też skłaniam się ku takiemu stwierdzeniu.
    Jedyna sensowna przyczyna - ECU czeka na impulsy z ABS i wchodzi w tryb awaryjny nie dając pełnej mocy.
    Kontrolka 'check' nie zapala się.
    Nie wiem jednak czym diagnozować Piaggio ?
    Nie mam problemu z połączeniem z ECU i dorobieniem transpondera immo, ale to oprogramowanie jest dedykowane do tego celu.
    Nic więcej nie potrafi.
    Mam zgraną zawartość EEPROM'u z ECU - ale co z tego jak nie wiem czym go "obrobić"żeby coś przekonfigurować.

    250 - nie miała ABS
    500 - posiada, ale nie mamy wiązki, czujników i całego pozostałego osprzętu aby zamontować
  • Poziom 43  
    Zobacz czy dane lecą linią osobną czy jakąś cyfrową magistralą, jak liną analogową to 555 i generatorek stwórz.
  • Poziom 39  
    Możliwe że brak Abs blokuje sterownik, tyle że teraz ja czegoś nie rozumiem, przecież niby był podłączany pod kompa. Wtedy powinien być błąd o braku komunikacji lub braku sygnału abs. Zmierz czasy wtrysku, przy otwartej przepustnicy i rozgrzanym silniku, do tego ciśnienie paliwa i będzie coś można wydumać :D
  • Moderator Samochody
    Masz schemat obydwu wersji? Jest w ogóle połączenie między ABS i ECU? Sam ABS za wiele wspólnego z ECU nie ma, ASR i owszem.
  • Specjalista urządzeń chłodniczych
    ABS jest w modelu od 2015 rok w tym akurat nie ma ECU nic nie ma wspólnego z abs nawet żaden sygnał nie wchodzi z abs w nowych modelach jedynie jest czujnik ciężaru jak zawieszenie zamknięte są tylko wolne obroty nie dodasz gazu zastanawiam się czy czasem producent nie ograniczył te zabawki przy starcie po przekroczeniu 4000 obrotów wtedy dostaje mocy
  • Poziom 1  
    Witam nie chcesz sprzedać tego silnika mam na myśli 250???? Albo może ktoś z innych komentujących posiada???
  • Specjalista urządzeń chłodniczych
    Witam silnik sprzedany w Listopadzie pozdrawiam