Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Tektronix
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polo 9N3/2008 - Alternator-sterowanie, ECU?

MM2X 19 Wrz 2016 13:16 12576 171
  • #121
    MM2X
    Poziom 26  
    Pawel wawa napisał:
    Mógłbym poprosić o rozwinięcie... Co konkretnie i do czego było podpięte.

    Komputer diagnostyczny z programem Boscha, podpięty nadajnik do OBD2 i bezprzewodowo laptop.
    Pawel wawa napisał:
    Prosiłbym opisać usterki występujące teraz. W miarę dokładnie. Silnik gaśnie?

    Zapalam silnik, napięcie ładowania 14,0-14,3 załączam światła mijania i ruszam. Napięcie ładowania po kilkunastu minutach spada do ok. 13,6V, po ok. 40 min ( ostatnio dłużej ) zapala się kontrolka wspomagania (miga), wyłącza się wspomaganie, zapala kontrolka ABS ( na stałe) , zapala kontrolka hamulca ręcznego i migają światła drogowe, 10-20 sek. gaśnie silnik, nap. ładowania 12,6V. Wył/zał stacyjkę i można jechać dalej, napięcie ładowania ok 13,8V, do momentu kiedy się ponownie pojawi usterka, jak silnik ciepły to wcześniej ok.20 min.

    Pawel wawa napisał:
    Jakie kontrolki się zapalają, jakie są teraz błędy, wcześniejsze wykasować, poczekać na usterkę, odczytać ponownie.

    Kontr. wspomagania, ABS i hamulca ręcznego.
    Teraz mam odpięty panel sterowania went/klima , radio ..., ostatni log jak wszystko było podpięte:
    Address 08: Auto HVAC Labels: None
    Part No: 6Q0 820 045
    Component: Klimaanlage X0850
    VCID: EADF469BBEBF

    1 Fault Found:
    01317 - Control Module in Instrument Cluster (J285)
    79-00 - Please Check Fault Codes
    wszedłem dalej w podgrupy:

    13:15:30 Group 001
    12.30 V Voltage
    0.00 V Voltage
    OFF
    OFF

    13:15:30 Group 002
    0.0 % Load
    5.6 bar Absolute Pres.
    7.0 (no units)
    25.0°C Temperature

    13:15:30 Group 003
    24.0°C Temperature
    25.0°C Temperature
    24.0°C Temperature

    Pawel wawa napisał:
    Póki co wystarczy pomiar napięcia na linii H i L względem masy, w czasie wystąpienia usterki.

    Zrobię dzisiaj, miejsce podpięcia woltomierza jest obojętne?
  • Tektronix
  • #122
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  
    autoelektryk napisał:
    napiecie do 4v niemozliwe zeby przysiadało na skutek obcizenia bo musiało by to byc pełne zwarcie i na skutek tego cos by sie zrobiłó czerwone spalone itp


    Ja za takie odważne stwierdzenie, że to nie może być zwarcie , zostałem obdarowany ostrzeżeniem.
    Podejrzewam teraz że któryś z przekaźników albo jest przypalony albo wylutowany z płyty bordneza.

    Dodano po 4 [minuty]:

    MM2X napisał:
    Zapalam silnik, napięcie ładowania 14,0-14,3 załączam światła mijania i ruszam. Napięcie ładowania po kilkunastu minutach spada do ok. 13,6V, po ok. 40 min ( ostatnio dłużej ) zapala się kontrolka wspomagania (miga), wyłącza się wspomaganie, zapala kontrolka ABS ( na stałe)


    Wiesz 12,6 to jest w pełni naładowany akumulator, od 10,5V zapala się kontrolka ABS.

    Po trzecie łatwo sprawdzić alternator, po prostu jak ładuje pełną mocą to usmażysz sobie palce na nim bo ma grubo ponad 100'C.
  • Pomocny post
    #123
    autoelektryk
    Poziom 16  
    mijasz sie z prawda nie masz panelu klimy odpietego bo go diagnozujesz i jest bład odpytac licznik na błedy

    sory dopiero doczytałem ze przed odpieciem

    Dodano po 3 [minuty]:

    zrób odczyt błedów wszystkich sterowników wchodzisz w auto scan wybierasz nadwozie 9n skanuja sie wszystkie sterowniki

    Dodano po 5 [minuty]:

    polo 9n to nie prom kosmiczny ani q7 gdzie jest lewa praw tylna przednia skrzynka połaczen 30 modułów i alternator ze złaczem com czyli
    komunikacja
  • #124
    MM2X
    Poziom 26  
    autoelektryk napisał:
    pewnie czeski bład to znaczy gdzies na poczatku popełniono bład w mysleniu

    Nie wykluczam ;), czas robi też swoje, za długo to trwa :( i zapewne ułomność ludzka (umysł) daje też znać.
    autoelektryk napisał:
    lternator przez zestyk w regulatorze podaje informacje dfm tj obciazenie majac vcds mozemy zaznaczyc to obciazenie i obserwowac je na wykresie podobnie jak napiecie zasilajace sterownik terminal 15 i 30 tj stałe i po zapłonie i to i w sterowniku silnika oraz wspomagania klimatica i innych

    Czy mógłbyś podać konkretnie które podgrupy danych bloków.
    autoelektryk napisał:
    podobnie jak mozemy wyjsc w getweya tj. modół komunikacyjny i zobaczyc statusy komunikacji can itp

    Podobnie tutaj.

    autoelektryk napisał:
    napiecie do 4v niemozliwe zeby przysiadało na skutek obcizenia bo musiało by to byc pełne zwarcie i na skutek tego cos by sie zrobiłó czerwone spalone itp

    Za podpowiedzią Pawła robię dzisiaj równoległe zasilanie tego obwodu, pomimo tego, że test z bezp. 5A nie potwierdził "niestyku".

    autoelektryk napisał:
    autor tematu ma wiele pokory łapie sie wszystkiego co pomorze dlatego spróbujmy mu pomoc rzeczowo

    Dzięki bardzo, faktycznie pokorę mam, zapał trochę słabnie, obawiam się jedynie tego, że gonię swój ogon powoli i zatraciłem się w tym wszystkim.

    Masz rację, fajnie podsumowałeś. te moją walkę :) .

    Jeżeli po dzisiejszym dniu ( zasilanie skryznki ) będziecie mieli jeszcze chęć/siły na pomoc będę bardzo wdzięczny, może pomysł Autoelktryka jest dobry, poskładam wszystko do kupy i wrócę do diagnostyki VCDS, tylko teraz wg waszego wskazania a nie mojej radosnej twórczości...

    Dodano po 5 [minuty]:

    autoelektryk napisał:
    mijasz sie z prawda nie masz panelu klimy odpietego bo go diagnozujesz i jest bład odpytac licznik na błedy

    Nie, wtedy było wszystko podłączone i dlatego może Tzok zaproponował odłączenie panelu klimy.
    autoelektryk napisał:
    zrób odczyt błedów wszystkich sterowników wchodzisz w auto scan wybierasz nadwozie 9n skanuja sie wszystkie sterowniki

    To standard i te logi wrzucałem, natomiast nie bardzo wiem jak sprawdzać to o czym pisałeś tj. sygnał dmf, obciążenie alternatora itd... w podgrupach bloków, mam n adodatek VCDS EN
    autoelektryk napisał:
    polo 9n to nie prom kosmiczny

    Oj dla mnie tak ;)

    Dodano po 4 [minuty]:

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Ja za takie odważne stwierdzenie, że to nie może być zwarcie , zostałem obdarowany ostrzeżeniem.

    Może nie za to , tylko epitet jakiś się wkradł... ;)

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Wiesz 12,6 to jest w pełni naładowany akumulator, od 10,5V zapala się kontrolka ABS.

    No to u mnie przy 12,6V ale mierzone na klemie aku oraz wejściu plusa do skrzynki bezp.
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Po trzecie łatwo sprawdzić alternator, po prostu jak ładuje pełną mocą to usmażysz sobie palce na nim bo ma grubo ponad 100'C.


    Jest bardzo gorący ale też chyba od silnika, ale nie wiem..., jeżeli od ładowania to ładuje dobrze :) .
  • Pomocny post
    #125
    autoelektryk
    Poziom 16  
    ok ale ja nie widze odczytu błedów z auto scanu powinny byc odczyt ze sterowników abs wspomagania licznika centralnej elektryki komforu widze tylko odczyt z adresu08 czyli klmatyzacji automatycznej na dodatek w błedach jest bład odczytac błedy z adresu 17 czyli licznika


    trzeba wejsc w pozostałe sterowniki całosc fajnie realizuje vcds w łuncji autoscan po wybraniu nadwozia scanuje dostepne sterowniki z gatwea i robi raport z ramkami zamrorzonymi jerzeli sa dostepne


    chcac podgladac parametry wchodzimy w np sterownik silnika adres 01 i otwieramy bloki pomiaroe albo pomiary rozszerzone jezeli sa dostepne w okienkach mamy podpowiedzi np sygnał alternatora obcizenia dfm procentowa wartosc

    Dodano po 6 [minuty]:

    zrób odczyt błedów z adresu 17 licznik i 19 komunikagja powino sie wszystko wyjasnic kontrolka recznego zapala sie pry usterce abs wspomagania nigdy sie nie spotkałem zeby mrugała swieci na zółto wtrybie awaryjnym na czerwono gdy nie działa wcale



    rozwin wontek migajacych swiateł
  • #126
    Aleksander_01
    Poziom 39  
    Teraz mi się przypomniało, na lewej podłużnicy są przykręcone masy (od wspomagania i jeszcze jakaś) . W jakim one są stanie ?
  • #128
    MM2X
    Poziom 26  
    Zaraz idę dalej walczyć.

    autoelektryk napisał:
    ok ale ja nie widze odczytu błedów z auto scanu powinny byc odczyt ze sterowników abs wspomagania licznika centralnej elektryki komforu

    Wrzucam jeden z bardziej "zwariowanych" logów, zgodne z wcześniejszą sugestią Pawła - wspólny błąd ---> zasilanie więc nie ma chyba co sie nad tym pochylać. Po skasowaniu wszystko zniknęło.
    autoelektryk napisał:
    chcac podgladac parametry wchodzimy w np sterownik silnika adres 01 i otwieramy bloki pomiaroe albo pomiary rozszerzone jezeli sa dostepne w okienkach mamy podpowiedzi np sygnał alternatora obcizenia dfm procentowa wartosc

    Masz może opis tego w PL, najlepiej z fotkami ;)
    autoelektryk napisał:
    zrób odczyt błedów z adresu 17 licznik i 19 komunikagja powino sie wszystko wyjasnic kontrolka recznego zapala sie pry usterce abs wspomagania nigdy sie nie spotkałem zeby mrugała swieci na zółto wtrybie awaryjnym na czerwono gdy nie działa wcale

    Poskładam dzisiaj i zrobię odczyty, ręczny miga -czerwony kolor.

    autoelektryk napisał:
    rozwin wontek migajacych swiateł

    Tak jakby ktoś podłączył je do przekaźnika z kierunkowskazów.

    Aleksander_01 napisał:
    Teraz mi się przypomniało, na lewej podłużnicy są przykręcone masy (od wspomagania i jeszcze jakaś) . W jakim one są stanie ?

    Bardzo dobrym.

    Waldemar z Kaszub napisał:
    Tu na tym zdjęciu na lewo od zbiornika widać tę masę. Ale założyciel tematu z pewnością o niej wie......

    Nie ma juz takiej masy o której ja nie wiem, vide załącznik.
  • Tektronix
  • #129
    autoelektryk
    Poziom 16  
    idac tropem migajacych swiateł to skoro nie sa sterowane przez driwery a elementy stykowe wyłacznika to moze przez nie jest przeciagana masa /zasilanie układu


    jeszcze jezeli jedyne co robisz po zgasnieciu to przekrecasz stacyjka zobacz wyjscie zacisku 15 w kostce moze jako element ruchomy stykowy zanika wyjscie
  • Pomocny post
    #130
    Janoosh
    Poziom 1  
    Jak słusznie zauważył autoelektryk, spadek napięcia nie możwe być efektem obciążenia, lecz słabego styku, np w którymś przekaźniku, jak ktoś wcześniej wspomniał, albo kostka stacyjki. Spadek napięcia do wartości napięcia aku jest wynikiem pełnego obciążenia alternatora, a nie braku ładowania. Nie wiem czy dotykałeś którykolwiek przekaźnik, bo onich nie wspomniałeś ani razu, chyba że coś przeoczyłem. Jeżeli nie, to pod lupę przekaźnik z gniazda nr 10 i 11 o ile masz obydwa.
  • #131
    MM2X
    Poziom 26  
    Autoelektryk i Janoosh przepraszam odpowiem Wam jutro, przed chwilą wróciłem z garażu i muszę zaraz wyjeżdżać.
    Zmostkowałem dzisiaj połączenie "+" akumulatora i "+" wejścia skrzynki bezpiecznikowej tam, gdzie siadało napięcie do 4 V, wcześniej obciążając H4 zasilanie OBD2 (sugestia Pawła) . H4 po 30 min nie przygasła. Uruchomiłem silnik przez ok. 30 min napięcie ładowania 14,4V :) , wcześniej tego nie było, po 40 min 14,24V - ruszam w trasę.
    Po 65 min. napięcie ok. 13,65V, kolejne 20 min. i załącza się kontrolka wspomagania ( wyłącza się wspomaganie ) , nie załącza się kontr. ABS, ani hamulca ręcznego. Wszystko przy napięciu ponad 13V ( więc inaczej jak do tej pory ). Wył/zał. stacyjkę i jadę dalej, ładowanie 13,8V-14,02V.

    Odłączam zasilanie sterownika wentylatora ( Tzok ) i jadę 40 min. , napięcie nie spada poniżej 14V, przy lewo/prawo max skrętu 2 na postoju 2 razy spadło do 12,4V ale nie ma objawu kontrolek ani wyłączenia wspomagania :) .
    Zrobiłem 10 kółek w lewo i 10 kółek w prawo przy max skręcie i napięcie nie spadło poniżej 13,6 V - hmmm, czyżby bingo ? :) . Jeden raz włączyła się kontrolka wspomagania ale szybko zgasła.
    Niestety musiałem skończyć wcześniej dzisiaj i nie zmierzyłem napięcia na magistrali CAN ( Paweł) i nie wykonalem logów VCDS (Autoelektryk), które chyba teraz nie pokażą za wiele, bo za dużo modułów odłączonych jest.
    Sterownik wentylatora 1 J0 919 506M, może ktoś podpowie jak to cacko działa ( schemat połączeń ) , bo trochę przewodów sterujących wchodzi do niego, czy on steruje tylko w oparciu o temp. chłodnicy, bo podczas jazdy mam 90 st. i wentylator nie załącza się.

    Może ten optymizm za szybki, bo musiałem wcześniej kończyć ale jakieś światełko w tunelu się pojawiło...
  • #132
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  
    MM2X napisał:
    Zmostkowałem dzisiaj połączenie "+" akumulatora i "+" wejścia skrzynki bezpiecznikowej tam, gdzie siadało napięcie do 4 V


    Myśle że tu jest bingo.
  • #133
    autoelektryk
    Poziom 16  
    Jak ten problem uda się usunąć to będzie to bardziej przypadek na metodyczny napawa. Ale podoba mi się to ze zainteresowany nie pyta co może byc i jedzie na warsztat się mądrzyc ale dziala

    Dodano po 11 [minuty]:

    Moduł wentylatorów załącza wentylatory. 1 lub 2 bieg w funkcji temperatury ale też ciśnienia układu ac jest sterowany ze sterownik a. Ecu silnika

    Dodano po 10 [minuty]:

    Ok. Tez mi się wydaje ze Bay pass załatwił. Sprawe. Tylko skoro wylacza się wspomaganie. To jakiś błąd się zapisuje w nim. A vcds oprócz odczytów błędów. Które zapisuje jako logi oferuje odczyt. Parametrów które też możemy logować możemy widzieć na wykresie w czasie tak jak np. Status komunikacji can nap zasilania itp. I
  • #134
    tzok
    Moderator Samochody
    Ja się nie zgodzę, że to sam słaby styk... jak był był sam słaby styk to napięcie na akumulatorze nie spadałaby to 12,6V (nie znikałoby ładowanie). Jest słaby styk i do tego coś się załącza co pobiera dużo prądu i powoduje spadek napięcia za tym słabym stykiem. Stąd pełne obciążenie alternatora i jednocześnie brak ładowania akumulatora, a na skrzynce bezpieczników 4V. Zmostkowanie zasilania skrzynki wyeliminowało część usterki - tj. słaby styk, ale nadal coś pobierało za dużo prądu. Stąd sugestia z wentylatorem. Raz, że miałem to w swoim aucie (tylko paliło mi rezystor wentylatora), dwa - że im jest chłodniej, tym usterka występuje po dłuższym czasie. U mnie wentylator chłodnicy załączony "na krótko" brał 40A, gdzie obwód był zabezpieczony 40A bezpiecznikiem (a bezpiecznik nigdy nie jest dobierany na prąd równy z nominalnym), nowy wentylator pobiera niecałe 30A.
  • #135
    Aleksander_01
    Poziom 39  
    Zgadzam się z tzok'iem, wg mnie dochodzi jeszcze słaba masa. Nie znam sposobu pomiaru przez autora ale mam wrażenie jakby mierzył napięcie zawsze do masy na akumulatorze, a w samochodach zasilanie "idzie" od + i od -.
    Zresztą duża rezystancja i duży pobór prądu wzajemnie się wykluczają, chyba że jest tak jak tzok opisał.
  • #136
    MM2X
    Poziom 26  
    autoelektryk napisał:
    Ale podoba mi się to ze zainteresowany nie pyta co może byc i jedzie na warsztat się mądrzyc ale dziala

    Ja z takiego pokolenia ;) , wprawiłem się w długotrwałych naprawach ( ZURiT), gdzie czasami kondensatora kilka piko z upływnością szukało się tydzień.
    Strumien swiadomosci swia napisał:

    MM2X napisał:
    Zmostkowałem dzisiaj połączenie "+" akumulatora i "+" wejścia skrzynki bezpiecznikowej tam, gdzie siadało napięcie do 4 V


    Myśle że tu jest bingo.

    Dzisiaj to odłączę i się przekonamy.

    autoelektryk napisał:
    Moduł wentylatorów załącza wentylatory. 1 lub 2 bieg w funkcji temperatury ale też ciśnienia układu ac jest sterowany ze sterownik a. Ecu silnika

    Skoro też klimy to może ten ostatni log z klimą był wreszcie naprowadzający.

    tzok napisał:
    a się nie zgodzę, że to sam słaby styk... jak był był sam słaby styk to napięcie na akumulatorze nie spadałaby to 12,6V (nie znikałoby ładowanie)

    Ja uważałem, że zwarcie od początku - coś się nagrzewa i przywiera, więc skoro nie do końca zwiera to mocno obciąża.
    tzok napisał:
    Stąd sugestia z wentylatorem.

    Przy wymianach pompy TRW kilka razy zwracałem uwagę na ten sterownik, bo ma bardzo skorodowaną podstawę tj. wspornik- dostęp do śrub paskudny .... i wtedy już widziałem grube przewody zasilające, że też nie pomyślałem, aby je odpiąć .... Ale Tzok pomyślał :)

    Jedno mnie irytuje, ten sterownik w czasie kiedy nie działa klima i wentylator chłodnicy chyba nie pracuje (jest uśpiony) a wtedy podczas jazdy usterka występowała ... co innego jak się grzał w garażu, wentylator często sie załączał i obniżał napięcie "tylko" o ok. 0,6-0,8V.
    Z drugiej strony jeszcze jest elektronika w tej puszce....

    Aleksander_01 napisał:
    Nie znam sposobu pomiaru przez autora ale mam wrażenie jakby mierzył napięcie zawsze do masy na akumulatorze, a w samochodach zasilanie "idzie" od + i od -.

    Mógłbyś to rozwinąć :) , ładowanie na zaciskach akumulatora i dodatkowo bezpośr. na + alternatora, tam była różnoica 0,2V.
    Napięcia w skrzynce bezp. względem masy kabiny, zakładając , że masy są dobrze połączone, każdy pomiar "plusowy" jest w stosunku do minusa akumulatora.

    Dzisiaj kończę składanie, i biorę Polo do siebie , będę używał przez kilka dni, zamawiam ten sterownik, bez niego mogę chyba jeździć jeśli temp. chłodzenia nie podnosi się?

    Już raz miałem taki hurrra_optymizm jak usterka nie występowała po odcięciu pompy TRW, mam nadzieje, że teraz tak się nie stanie.
  • #137
    Aleksander_01
    Poziom 39  
    MM2X napisał:

    Napięcia w skrzynce bezp. względem masy kabiny, zakładając , że masy są dobrze połączone, każdy pomiar "plusowy" jest w stosunku do minusa akumulatora.

    .


    I tu właśnie występuje błąd w pomiarach, zawsze mierzyłeś do idealnej masy i zawsze otrzymywałeś "dobre" napięcia. Pomyśl - na rozruszniku masz słabą masę np. bardzo skorodowany stojan ... i co, na szczotkach będziesz miał 12 V ale w stosunku do masy na akumulatorze a rozrusznik kręcił nie będzie.
    Gdy jest źle mierz napięcie na masach w stosunku do masy na akumulatorze.
    Reszta w Twoich rękach.
  • #138
    autoelektryk
    Poziom 16  
    https://obrazki.elektroda.pl/8206428500_1474363208.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/1957811800_1474363211.jpg

    Dodano po 3 [minuty]:

    moduł sterowania z wymiany sklejony przekaznik 1 biegu wentylatora dokładnie o tych numerach dwa przekazniki odpowiednio dla niskiej i wysokiej predkosci wentylatora nie ma co w nim broic załaczenie przekaznika powoduje załaczenie wentylatora



    https://obrazki.elektroda.pl/1026606500_1474365105.jpg
  • #139
    Waldemar z Kaszub
    Poziom 28  
    Coraz bardziej skłaniam się do tego, że przyczyną awarii jest nie jeden problem a ich skumulowanie. Minimum 2. Wcześniej autor zaliczył pewien postęp, cyt:

    "Na wolnych obrotach auto chodziło ok 1,4 h - podpięty voltomierz ( z funkcją pamięci ) pokazał największą różnicę pomiędzy plusem akumulatora a "+" skrzynki bezpiecznikowej 0,8V . Po tym czasie silnik zgasł ale nie wyzerował się zegarek. Nie było tez świecenia "

    Wydaje mi się, że był to moment w którym jeden z problemów usunął a pozostał drugi. Trzeba by wrócić do tego momentu.
    Prawdopodobnie autor niejednokrotnie był już "o włos" od rozwiązania problemu, jednak ten włos przeważa.
  • #140
    autoelektryk
    Poziom 16  
    koledzy pomózmy człowiekowi u konkurencji polecaja mu kodowac baterie tylko modułu zarzadzania energia brak sterowanie wentylatorem widza na pwm

    alternator ze złaczem dfm i L przejmuje funkcje sterowanego za złaczem com

    hellllllllllllp
  • #141
    MM2X
    Poziom 26  
    Aleksander_01 napisał:
    I tu właśnie występuje błąd w pomiarach, zawsze mierzyłeś do idealnej masy i zawsze otrzymywałeś "dobre" napięcia.

    Rozrusznik ma swoją osobną masę :) no i jest specyficznym odbiornikiem energii ale jak zatem Ty mierzyłbyś napięcie skrzynki bezpiecznikowej, skąd minus jak w skrzynce nie ma ;)

    Autoelektryk widzę, że problem rdzy na wsporniku to ogólny feler tego zespołu, dzięki za fotki i schemat. Jak go wyciągasz?, od góry odkręcasz jedną śrubę po zdjęciu podstawy akumulatora a od dołu drugą?, bo tej zardzewiałej nakrętki to lepiej nie ruszać.

    Może być jeszcze tak, że nie sterownik a wentylator tyle ciągnie, może go dzisiaj podłączę bezpośrednio przez wyłącznik i sprawdzę .
    Waldemar z Kaszub napisał:
    Coraz bardziej skłaniam się do tego, że przyczyną awarii jest nie jeden problem a ich skumulowanie. Minimum 2.

    Dzisiaj kolega na trzeźwo przeczytał cały temat i też się skłania ku tej tezie ...

    Wieczorem cd. składania, jutro go przegonię w terenie i wtedy będzie pewność, że to ten sterownik, na chwilę się jeszcze wstrzymam z zamawianiem.
    Waldemar z Kaszub napisał:
    Wydaje mi się, że był to moment w którym jeden z problemów usunął a pozostał drugi.

    I to jest najgorsze, bo usuwając jeden nie wiesz i jak nie masz oczekiwanego efektu to często robisz "czynności powrotne" i przywracasz uszkodzenie. Ja wcześniej nie miałem do czynienia z V-W, to też pokutuje :( .

    Dodano po 8 [minuty]:

    autoelektryk napisał:
    koledzy pomózmy człowiekowi u konkurencji polecaja mu kodowac baterie tylko modułu zarzadzania energia brak sterowanie wentylatorem widza na pwm

    alternator ze złaczem dfm i L przejmuje funkcje sterowanego za złaczem com

    hellllllllllllp


    Ja cenię sobie każdą opinię , radę .... poddając ja własnej weryfikacji (niestety często omylnej). Koledzy z Mechanicznego też starają się pomóc, jestem im wdzięczny - podałem im link do Elektrody, kolegom z Polo także. Może w wielości tkwi siła ;)
  • #142
    autoelektryk
    Poziom 16  
    Ludzie smelcwagen to najprostsze najbardziej logiczne auta do naprawy mamy tu auto najprostszego segmentu modelowo i konstrukcyjnie z 2002 r nie doszukujmy się cech auta segmentu premium z 2012r


    auto diagnozujemy diagnoza własna vcds to naprawdę zajebiste narzędzie logowanie to nie logi z odczytu błędów ale pomiar parametrów które można wybrać i przedstawiać na grafice.

    Moduł wentylatora to raptem dwa przekaźniki które sterują obwodem wentylator przez styk 0/1 żadnych przełączeń masy itp.

    Alternator tego typu raz wzbudzony czy z obrotów i magnetyzmu szczątkowego czy pomocniczym dopóki jest napędzany nie przerwie ładowania, jeżeli go przeciążymy będzie buczał kwiczał sapał zrobi się gorący ale bedzie ładował ograniczy napięcie w funkcji temperatury ale będzie ładowa,
    nie próbujmy dorabiać teorii o kodowaniu baterii oddziaływaniu kosmosu itp.

    Skoro wyłącza się wspomaganie diagnoza vcds i bloki pomiar zaznaczyć nap. 30 czyli stały plus napięcie zapłonu 15 status komunikacji i przede wszystkim prąd pobierany zaznaczyć to na wykresie i wioooo, wszystko widać.
  • #143
    Aleksander_01
    Poziom 39  
    MM2X napisał:

    Rozrusznik ma swoją osobną masę :) no i jest specyficznym odbiornikiem energii . Może w wielości tkwi siła ;)


    Taaaak ? A to tego to nie wiedziałem. Czyli ten typ vw ma przynajmniej dwie masy. Co w takim układzie nie jest specyficzne w tym samochodzie ?
  • #144
    MM2X
    Poziom 26  
    Aleksander_01 napisał:
    Czyli ten typ vw ma przynajmniej dwie masy.

    Piszesz, ze rozrusznik ciągnie przez obudowę minus i jak korozja to problem, chodzi mi o to, że akurat do rozrusznika pociągnięty jest osobny przewód minus ( masowy jak kto woli ) z akumulatora, natomiast to co masz na myśli to bardziej koreluje z alternatorem, który stricte bierze minus z masy pojazdu.

    Odłączyłem dzisiaj przewód mostkujący plus akumulatora z wejsciem do skrzynki bezp., przejechałem 60 min , napięcie nie spadło poniżej 13,7V ( nie ma usterki :) ) oczywiście sterownik went/klimy odłączony. Jutro jadę w trasę, aby potwierdzić.
  • #145
    Aleksander_01
    Poziom 39  
    Widzę że nie rozumiesz zagadnienia. Każdy odbiornik w samochodzie zasilany jest od + jak i od -. Minus podany jest na karoserię i obudowę silnika i przyjęto go nazywać masą jako punkt odniesienia. Teraz przy skorodowanej masie napięcie na danym odbiorniku będzie się różniło od nominalnego. Wykonując pomiary takiego odbiornika w stosunku do masy akumulatora też na plusie będziesz miał napięcie nominalne, ale na masie tego odbiornika będzie np. kilka wolt. Wniosek - jak masz pojęcie o czym piszę to sam wyciągniesz.
  • #146
    MM2X
    Poziom 26  
    Rozumiem ale nie o to mi chodzi: ;) z tym, że nie warto akurat tego roztrząsać ;) , przecież Tzok juz dużo wcześnie podawał , aby mierzyć różnice napięć pomiędzy minusem akumulatora a poszczególnymi masami, w sumie 9 pkt.
  • #147
    Waldemar z Kaszub
    Poziom 28  
    MM2X napisał:
    Jutro jadę w trasę, aby potwierdzić

    Ciekawe czy jutro będzie bal czy stypa? Życząc powodzenia podpowiadam aby coś do lodówki włożyć :)
  • #148
    Aleksander_01
    Poziom 39  
    Waldemar z Kaszub napisał:
    MM2X napisał:
    Jutro jadę w trasę, aby potwierdzić

    Ciekawe czy jutro będzie bal czy stypa? Życząc powodzenia podpowiadam aby coś do lodówki włożyć :)


    Rozjeba.eś mnie tym tekstem, dobre. :D :D :D
  • #149
    MM2X
    Poziom 26  
    Waldemar z Kaszub napisał:
    Ciekawe czy jutro będzie bal czy stypa? Życząc powodzenia podpowiadam aby coś do lodówki włożyć

    Parę osób / dopingujących obserwatorów, taki mini fan-club / czeka na bal.
    Jak stypa to zapewnie samotnie przyjdzie spędzić.
  • #150
    Aleksander_01
    Poziom 39  
    Sukces ma wielu ojców, porażka jest sierotą.