Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metal Work Pneumatic
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polo 9N3/2008 - Alternator-sterowanie, ECU?

MM2X 11 Wrz 2016 13:13 11031 171
  • Pomocny post
    #61 11 Wrz 2016 13:13
    jkm73
    Poziom 21  

    Zadne cany ,liny w tym aucie nie mają nic do ładowania,jeden przewod to jest wzbudzenie z bordnetza a drugi to dfm -sygnał obciązenia alternatora,idzie do ECU a ten wie kiedy podniesc obroty. Czesto w tych autach uszkadzaja sie przewody na wtyczce przy skrzyni biegow-ale nawet wtedy nie dzieją sie takie rzeczy jak tu opisano-poprostu nie ma wzbudzenia i brak ładowania na nizszych obrotach,po przegazowaniu ładowanie sie pojawia.
    Nawet gdyby ładowanie spadło do 12,6 v to nic nie powinno sie dziac,tzn nie powinny wariowac zegary,auto nie powinno gasnąc, 12 v to napiecie znamionowe w samochodzie -dlatego zasugerowałem ze byc moze problem nie lezy w ładowaniu(zmieniano alternator i akumulator oraz odpinano np wspomaganie,ktore moze stanowic powazne obciążenie instalacji)

  • Metal Work Pneumatic
  • #62 11 Wrz 2016 14:12
    MM2X
    Poziom 26  

    jkm73 napisał:
    Powiem Ci ze mialem kiedys kilka przypadków ,ze wariowaly zegary -przyczyną była uszkodzona cewka zapłonowa.

    To już dla czarna magia, tego bym nie wziął pod uwagę nigdy ;) , czy VCDS nie pokazał by wtedy na grupę silnika? . W ub. roku zaraz po zakupie byłem nim na przeglądzie i facet zwrócił uwagę na to, że są nowe cewki zapłonowe (chyba Bosch), pogratulował, - ..."bo one często się psują"... .

    jkm73 napisał:
    Piszesz ,ze zegar zeruje sie tylko gdy wyłaczysz zapłon, idz tym tropem i poszukaj na schemacie skąd zegary biorą stały plus, złącze pod podszybiem tez mozesz sprawdzić.

    I tym topem idę od dzisiaj:
    Dostałem się do konektora na podszybiu od strony silnika. Polo 9N3/2008 - Alternator-sterowanie, ECU?
    Gruby czarny przewód (z bezp. blaszkowego) w otulinie czerwonego silikonu to ten, który potem w kabinie rozdziela się na 2 nieco cieńsze ale czerwone. Stan gniazda, przewodów, itd. idealny!

    Podobnie wtyku od strony kokpitu stan idealny, nie spotkałem się jeszcze z takimi połączeniami. Wtyk to tulejka, węższa od czoła tj. od strony gniazda, z wzdłużnymi nacięciami na całym obwodzie (chodzi o zachowanie sprężystości) . Żadnych korozji, śladów iskrzeń, śniedzi. Mało prawdopodobne ale może w gnieździe nie ma 100% styku?.
    Polo 9N3/2008 - Alternator-sterowanie, ECU?

    Polo 9N3/2008 - Alternator-sterowanie, ECU?

    Tak wygląda przewód zasilający skrzynkę bezpiecznikową tj. 4 bezp. w tym nr 27 (zegary) + 3 inne , których funkcji nie mam np. aut. przekładnia i coś jeszcze. Na nim się gubi ( spada?) napięcie, skoro zegary zerują się.
    Polo 9N3/2008 - Alternator-sterowanie, ECU?





    Niczego szczególnego nie znalazłem :( , zrobię mostek tego czarnego grubego kabla od bezp. blaszkowego przy akumulatorze do wtyku od strony kokpitu (ciężko będzie się tutaj wpiąć, bo ani lutownicą się nie wejdzie ani cęgami zaciskowymi ?) i dodatkowo do czerwonego przewodu w skrzynce, gdyby problem był na drodze od wtyku przy pulpicie do skrzynki właśnie (dmucham na zimne).

    jkm73 napisał:
    Wszystkie moduły ,ktore u Ciebie wariują pracuja na canie napedu,byc moze idą na niego zakłócenia z ukl zaplonowego

    Nie bardzo kumam :( , na can- oki ale jak zakłócenia z can-u mogą wpłynąć na duże obciązenie alternatora ?
    Aleksander_01 napisał:
    Dwa - zwarcie które tak obciąża akumulator plus sprawny alternator że napięcie schodzi do około 12,5 V , Toż to pożar, nie ma w tym samochodzie takiego odbiornika o tak dużym zapotrzebowaniu na prąd. Jeżeli już to raczej słaby styk na którymś połączeniu.

    Ja już myśleć nie umiem, sorry - zwarcie, czy słaby styk, bo jedno wyklucza drugie.

    Aleksander_01 napisał:
    Wnioskuję - can, ban i han, lin ,pin i vin odpadają, być może jest tam jakieś halo w tej szynie ale nie ma ono znaczenia dla ładowania

    Tu myślę podobnie.

    jkm73 napisał:
    Zadne cany ,liny w tym aucie nie mają nic do ładowania,jeden przewod to jest wzbudzenie z bordnetza a drugi to dfm -sygnał obciązenia alternatora,idzie do ECU a ten wie kiedy podniesc obroty

    No i to jest dla mnie jasne :) .
    jkm73 napisał:
    Czesto w tych autach uszkadzaja sie przewody na wtyczce przy skrzyni biegow-ale nawet wtedy nie dzieją sie takie rzeczy jak tu opisano-poprostu nie ma wzbudzenia i brak ładowania na nizszych obrotach,po przegazowaniu ładowanie sie pojawia.

    Nie w roczniku 2008r., we wcześniejszych.
    jkm73 napisał:
    Nawet gdyby ładowanie spadło do 12,6 v to nic nie powinno sie dziac,tzn nie powinny wariowac zegary,auto nie powinno gasnąc, 12 v to napiecie znamionowe w samochodzie

    I to mi nie daje spać. Tzok pisał, ze musi spadać poniżej 6V skoro wyłącza zegary.

    Jakby nie patrzeć zasilanie pompy wsp. ( duży odb. prądowy) i zegarów idzie z jednego źródła-te same połączenie bezp. blaszkowych przy akumulatorze. Skoro spada przy licznikach to jakim cudem utrzymuje się na pompie, alternatorze?. Tylko jedna odpowiedź-przerwa pomiędzy zasilaniem wskaźników a głównym kablem prowadzącym prąd do kabiny. Tylko , że tutaj ( kabina ) wszystko wygląda jakby z fabryki wczoraj wyszedł.

    Przygotowuję się do wykonania mostka o którym wyżej piszę. Jak radzicie się wpiąć w ten gruby czarny przewód w konektorze od strony kokpitu?

  • Pomocny post
    #63 11 Wrz 2016 15:44
    jkm73
    Poziom 21  

    Skoro plusy ok to może coś z masą sie dzieje, podaj nową na zegary i zobacz czy będą wariowac

  • #64 11 Wrz 2016 16:40
    ociz
    Moderator Samochody

    MM2X napisał:
    zrobię mostek tego czarnego grubego kabla od bezp. blaszkowego przy akumulatorze do wtyku od strony kokpitu

    Ja bym zrobił bypass od akumulatora aż do skrzynki w kokpicie cienkim przewodem z małym bezpiecznikiem (max 5A). Spali bezpiecznik to będzie wiadomo że na grubym był spadek. Albo nawet żaróweczkę zamiast bezpiecznika i obserwować czy nie zaświeci.

  • Metal Work Pneumatic
  • #65 11 Wrz 2016 18:34
    MM2X
    Poziom 26  

    jkm73 napisał:
    Skoro plusy ok to może coś z masą sie dzieje, podaj nową na zegary

    Spróbuję jutro, jakoś nie wiem dlaczego ale po dzisiejszym dniu ( stan przewodów plusowych, gniazd, połączeń ) mam przekonanie, ze to nie przerwa a zwarcie, które ma miejsce od głównego przewodu w kabinie na podszybiu do skrzynki bezpiecznikowej, bo gdyby było za skrzynką to wywaliło by bezp. nr 27 - ten od zegarów.

    ociz napisał:
    Ja bym zrobił bypass od akumulatora aż do skrzynki w kokpicie cienkim przewodem z małym bezpiecznikiem (max 5A). Spali bezpiecznik to będzie wiadomo że na grubym był spadek. Albo nawet żaróweczkę zamiast bezpiecznika i obserwować czy nie zaświeci

    Hmm- powiem Ci, że to jest super pomysł :) , niekonwencjonalny ale za^^^^sty, nie będę zatem teraz nic mostkował, tylko poczekam na reakcję jak wywali bezpiecznik to już nie będzie żadnych wątpliwości, ze przerwa na grubym.

    Ponieważ ten gruby czarny z podszybia dzieli się na 2 inne też w miarę grube ( czerwone) - jeden skrzynka bezp. a drugi ciekawe, gdzie się kończy w kabinie, co może być zasilanie pod kokpitem bezpośrednio z pominięciem bezpieczników?.
    Jak są zasilane cewki?

  • #66 11 Wrz 2016 19:00
    Waldemar z Kaszub
    Poziom 28  

    MM2X napisał:
    co może być zasilanie pod kokpitem bezpośrednio z pominięciem bezpieczników?.

    Z prądożernych odbiorników to silnik nagrzewnicy. Ale raczej chroniony bezpiecznikiem ?

  • #67 11 Wrz 2016 19:18
    ociz
    Moderator Samochody

    MM2X napisał:
    co może być zasilanie pod kokpitem bezpośrednio z pominięciem bezpieczników?

    Stacyjka i skrzynka przekaźników.

  • #68 11 Wrz 2016 19:29
    MM2X
    Poziom 26  

    Waldemar z Kaszub napisał:
    Z prądożernych odbiorników to silnik nagrzewnicy.

    Jaka nagrzewnica?
    ociz napisał:
    Stacyjka i skrzynka przekaźników.

    Czyli jeszcze do sprawdzenia wszystkie obwody przekaźników ale są tylko 3, jeden od wyłączania świateł podczas rozruchu, to sprawdziłem, drugi od zasilania cewek - też sprawdzony , 3-ci ...trzeba będzie szukać schematu ;) lub na schemacie.

    Po stacyjce jest elektromagnes rozrusznika ale ktoś wcześniej wykluczył taką możliwość, ze uzwojenie zwiera...

  • #69 11 Wrz 2016 21:05
    jkm73
    Poziom 21  

    Pod kokpitem nie ma ani jednego urządzenia zasilane go z pominięciem bezpieczników (wszystko idzie z bezpieczników paskowych na akumulatorze)

    Dodano po 1 [minuty]:

    Skoro plusy ok to może coś z masą sie dzieje, podaj nową na zegary i zobacz czy będą wariowac

  • #70 11 Wrz 2016 23:01
    MM2X
    Poziom 26  

    jkm73 napisał:
    Pod kokpitem nie ma ani jednego urządzenia zasilane go z pominięciem bezpieczników

    Źle się wyraziłem, chodziło mi o bezpieczniki w skrzynce, te paskowe traktuję jakby szło bezpośrednio ;) .
    W mojej ocenie tylko z jednego paskowego tj. 2-go z lewej jak się patrzy od strony zderzaka, własnie na ten gruby czarny kabel na podszybiu.

    jkm73 napisał:
    Skoro plusy ok to może coś z masą sie dzieje, podaj nową na zegary i zobacz czy będą wariowac

    Tak chcę zrobić jutro jak poskładam. Punkt masowy nr 8 jest na boku kokpitu jakby z prawej strony pod radiem. Mierząc napięcia nawet w grodzi silnika brałem ten punkt za minus, aby mieć pewność, że pomiędzy masami komory silnika a kabiny nie ma różnicy.
    Ze wszystkich 9 punktów masowych 8 jest w stanie idealnym wizualnie i pomiarowo , jedyny mniej (wizualnie) to ten na silniku ale wiadomo temperatura robi swoje.

  • #71 12 Wrz 2016 22:57
    MM2X
    Poziom 26  

    Zrobiłem test Ociza, bezpiecznik nie przepalił się pomimo spadku napiecia na skrzynce bezpiecznikowej do ok. 4V i zerowaniu zegarka.
    Polo 9N3/2008 - Alternator-sterowanie, ECU?
    Tak więc przerwa odpada, - zatem coś zwiera i to z zegarową precyzją po ok. 40 min. jak się zaczyna od zimnego silnika.

    W momencie kiedy to ma miejsce napięcie na akumulatorze spada do 12,6V ( nagrałem film ale nie chce się wgrać).

    Rozebrałem kokpit ponownie , punkty masowe w kabinie lśnią bardziej , aniżeli ruskie złoto...
    Polo 9N3/2008 - Alternator-sterowanie, ECU? Polo 9N3/2008 - Alternator-sterowanie, ECU?

    Dalej nie rozumiem tego jak moze dojść do sytuacji, kiedy napiecie zasilające w skrzynce bezp. spada do ok. 4V, podczas , gdy źródło tego napięcia ( zacisk +) na akumulatorze ma ok. 12,6V.

    W okolicy Bordnetza mam 3 przewody koloru szaro-białego, które są zaizolowane i wiszą sobie swobodnie, jedno gniazdo jest wolne w module komfortu, zastanawiam się czy poprzedni właściciel nie zrobił jakiś przeróbek.

    Czy ECU grzeje się?, jest co prawda w grodzi silnika ale nie mam doświadczenia, mój ma temp. na pewno powyżej 40 st., może i więcej.

    W trakcie do czasu wystąpienia usterki napięcia na wejściu skrzynki bezpiecznikowej ( cyfrowy ) i na zaciskach akumulatora ( analogowy):
    Polo 9N3/2008 - Alternator-sterowanie, ECU?

  • Pomocny post
    #72 12 Wrz 2016 23:27
    tzok
    Moderator Samochody

    Jak (między czym) mierzyłeś to napięcie "na skrzynce bezpiecznikowej"? Odłącz całkowicie zasilanie panelu wentylacji/klimatyzacji oraz wypnij wtyki ISO z radia.

    MM2X napisał:
    zrobię mostek tego czarnego grubego kabla od bezp. blaszkowego przy akumulatorze do wtyku od strony kokpitu (ciężko będzie się tutaj wpiąć, bo ani lutownicą się nie wejdzie ani cęgami zaciskowymi ?) i dodatkowo do czerwonego przewodu w skrzynce
    Lepiej po prostu zmierz napięcie pomiędzy akumulatorem (+ miernika) a zasilaniem tej skrzynki (- miernika) - przed i w trakcie usterki.

  • #73 13 Wrz 2016 07:56
    Waldemar z Kaszub
    Poziom 28  

    Czujnik poduszki powietrznej nie jest "oszukany" opornikiem? W zasadzie nie powinno mieć to wpływu ale........?

  • #74 13 Wrz 2016 08:01
    MM2X
    Poziom 26  

    tzok napisał:
    Jak (między czym) mierzyłeś to napięcie "na skrzynce bezpiecznikowej"?

    "+" skrzynki i "-" akumulatora oraz "+" skrzynki i masa kabiny w kilku miejscach min. tam gdzie są punkty masowe ( fotka jw.)

    Na razie zrezygnowałem z mostkowania czarnego grubego kabla do skrzynki bezpiecznikowej, bo test z bezp. 5A wykazał, że z przerwą (słabym kontaktem) nie mamy do czynienia.
    tzok napisał:
    Lepiej po prostu zmierz napięcie pomiędzy akumulatorem (+ miernika) a zasilaniem tej skrzynki (- miernika) - przed i w trakcie usterki.

    Ok., zrobię to dzisiaj jak też wypnę zasilanie wentylacji-klimatyzacji i ISO z radia.

    Waldemar z Kaszub napisał:
    Czujnik poduszki powietrznej nie jest "oszukany" opornikiem?

    Nie wiem nawet, gdzie on jest, czy tutaj:
    Polo 9N3/2008 - Alternator-sterowanie, ECU?

    Acha, masz na myśli czujnik udarowy? - powinien być gdzieś z przodu auta.
    Właściwie to mogę wypiąć to złącze od poduszek całkowicie na czas sprawdzania.

    Wczoraj testowałem jedynie w garażu i wtedy,. gdy wyskakuje usterka- silnik gaśnie ale nie zaświecają się kontrolki wspomagania, ABS i ręcznego. Wydaje się, że mój dotychczasowy tok myślenia był błędny tj. wina alternatora czy obciążenie pompy wspomagania. Podczas jazdy jak usterka (zwarcie, ekstremalne obciążenie) występowała to zapewne efektem wtórnym było właśnie "wypadanie" wspomagania , ABS itd., bo brakuje im prądu.

  • Pomocny post
    #75 13 Wrz 2016 09:54
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Kolego musi być jakiś nie styk bo 4v to pożar gwarantowany w 6 sekund.

    Po drugie weź przewód co najmniej 2x2,5mm2 a nie takie cienkie gó....... . I podepnij tak jak podpinasz .
    Po drugie wyprowadź masę bezpośrednio z klemy akumulatora i poprowadź do tych punktów masowych .

  • #76 13 Wrz 2016 12:37
    tzok
    Moderator Samochody

    Strumien swiadomosc... napisał:
    Po drugie wyprowadź masę bezpośrednio z klemy akumulatora i poprowadź do tych punktów masowych .
    Wystarczy w chwili występowania usterki zmierzyć napięcie między - akumulatora i punktem masowym w kabinie oraz + akumulatora oraz zasilaniem skrzynki.

  • #77 13 Wrz 2016 16:05
    MM2X
    Poziom 26  

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    4v to pożar

    Nie wiem, co to jest 4v ;) .
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Po drugie weź przewód co najmniej 2x2,5mm2 a nie takie cienkie gó....... . I podepnij tak jak podpinasz .

    Ale ten cienki z bezpiecznikiem to był testowy, jakby tam była jakakolwiek różnica ("nie styk" ), to by wywaliło go.
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    wyprowadź masę bezpośrednio z klemy akumulatora i poprowadź do tych punktów masowych .

    Mogę tak zrobić- i zrobię :) , tam jest 9 pkt masowych, mierzyłem napięcie pomiędzy każdym z nich a "+" akumulatora , do każdego podpinałem H4 na 10-15 min., zresztą zobacz na fotkach jw.jak te punkty wyglądają...

    tzok napisał:
    Wystarczy w chwili występowania usterki zmierzyć napięcie między - akumulatora i punktem masowym w kabinie oraz + akumulatora oraz zasilaniem skrzynki.


    Wieczorem dalej walczę, tylko muszę najpierw wyjąć pompę TRW, którą dostałem na próbę i teraz zwracam.

  • #78 13 Wrz 2016 17:51
    Waldemar z Kaszub
    Poziom 28  

    Wątek już przemienił się w swoistą "burzę mózgów". I dobrze, bo kiedyś (mam nadzieję) padnie ten właściwy pomysł. To włączając się. Rozrusznik nie nagrzewa się ponad miarę ?

  • Pomocny post
    #79 13 Wrz 2016 19:41
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    MM2X napisał:
    Zrobiłem test Ociza, bezpiecznik nie przepalił się pomimo spadku napiecia na skrzynce bezpiecznikowej do ok. 4V i zerowaniu zegarka.


    Kolego to zawęża krąg poszukiwań skoro na skrzynce bezpiecznikowej masz 4V.

    Dokłądnie w którym miejscu mierzyłeś?

  • #80 13 Wrz 2016 21:49
    MM2X
    Poziom 26  

    Wyciągnąłem pompę TRW, tę na próbę , założyłem swoją i k^^^^wa wyłączyli mi prąd w garażu, jutro zatem kontynuacja tj. przerzucenie mas z akumulatora osobnym przewodem do kabiny, odłączenie sterowania went/klimy, pomiary napięć jak sugeruje Tzok, - chyba nie pominąłem czegoś ;)

    Waldemar z Kaszub napisał:
    Wątek już przemienił się w swoistą "burzę mózgów".

    Ja się obawiam tylko tego, że wykonując powtarzalne czynności niejako rutynowo popełniam jakiś prozaiczny błąd :( .

    Waldemar z Kaszub napisał:
    Rozrusznik nie nagrzewa się ponad miarę ?

    Była taka sugestia, że starter rozrusznika zwiera ale koledzy odradzili ten kierunek.

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Kolego to zawęża krąg poszukiwań skoro na skrzynce bezpiecznikowej masz 4V.

    Dokłądnie w którym miejscu mierzyłeś?

    Miałem podpięty woltomierz pod kabel główny w skrzynce- ten który idzie z wtyku na podszybiu tj. z bezpiecznika blaszkowego na akumulatorze do bezp. 27,28,29,30 ( jeśli dobrze pamiętam ) , natomiast wcześniej byłem u kolesia , który podpiął Boscha i w momencie, kiedy wyskoczyła usterka był też spadek na gnieździe diagnostycznym OBD2. Na krótko przed usterką Bosch pokazał 100% obciążenie alternatora.

  • #82 14 Wrz 2016 08:36
    MM2X
    Poziom 26  

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Skoro tak to powinno ci auto zgasnąć

    No i gaśnie z dokladnością ok. 40 min od włącznenia silnika, jak jest zimny.
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Jeśli gaśnie to szukaj na głównych prądowych , rozrusznik alternator, pompa..

    A jakbyś interpretował, że rozrusznik, jeżeli prądowy?,- po odpaleniu auta prądowy wisi na starterze.

  • #83 14 Wrz 2016 11:05
    jkm73
    Poziom 21  

    Czy miernik analogowy jest sprawny? Czy obydwa pomiary wykonujesz wzgledem tego samego pkt masowego? W pierwszych rocznikach tego polo byl nad bordnetzem,pod klapką (przykrecony do belki) taki rozdzielacz plusow,byc moze u Ciebie tez występuje. Mi to wygląda jakby cos z biegiem czasu (pod wplywem plynacego prądu) ugrzewało sie i traciło kontakt. Sprawdzałes masy na silniku,pod akumulatorem i z boku na podłużnicy ? Czy w silniku piszą sie jakies błedy,to samo w bordnetzie? W 09 powinien sie zapisac błąd: napiecie akumulatora wartosc za mala.

  • #84 14 Wrz 2016 12:15
    MM2X
    Poziom 26  

    jkm73 napisał:
    Czy miernik analogowy jest sprawny?

    tak
    jkm73 napisał:
    Czy obydwa pomiary wykonujesz wzgledem tego samego pkt masowego?

    Nie, cyfrowy gniazdko bezp. i masa główna kokpitu, analogowy akumulator.
    jkm73 napisał:
    W pierwszych rocznikach tego polo byl nad bordnetzem,pod klapką (przykrecony do belki) taki rozdzielacz plusow,byc moze u Ciebie tez występuje.

    Nie ma, ten plus do skrzynki bezpiecznikowej idzie bezpośrednio grubym czarnym kablem z podszybia ( fotka jw.).
    jkm73 napisał:
    Mi to wygląda jakby cos z biegiem czasu (pod wplywem plynacego prądu) ugrzewało sie i traciło kontakt

    Mnie zaś na coś co z biegiem czasu (ok. 40 min) cholernie obciąża poprzez zwarcie, z tym
    że krótkotrwałe, bo wystarczy wył/zał stacyjkę i znowu silnik startuje. Zainspirował mnie do tego Tzok sugestią, aby odłączyć radio, went/klimę - wieczorem to robię., dodatkowo tez panel poduszek ten pod pulpitem. Z drugiej strony tam wszędzie idzie przez bezpieczniki....
    jkm73 napisał:
    Sprawdzałes masy na silniku,pod akumulatorem i z boku na podłużnicy ?

    Wszystkie 9 pkt masowych - enty raz ;)
    Wczesniej błędy były, teraz mam to rozkopane i dopiero wieczorem podłącze VCDS. Błędy jak występowały to za każdym razem kasowały się.

    Grupa 09
    01598 - Drive Battery Voltage
    07-00 - Signal too Low

  • #86 14 Wrz 2016 16:16
    MM2X
    Poziom 26  

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Kolego nic nie rób wtedy jak jest 4v zmierz bezpośrednio na słupkach akumulatora.

    Na akumulatorze jest wtedy ok.12.65 (spada z ok. 14V)
    Akumulator 410 albo 450A - 45Ah, już mi się miesza, bo zmieniałem- sprawdzę.
    Zaraz idę walczyć dalej.
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Droga dedeukcji razem w kilka minut dojdziemy .

    Ja bym miał życzenie, aby w ciągu kilku dni się udało ...;)

  • #88 14 Wrz 2016 22:04
    MM2X
    Poziom 26  

    No i się stało :( , poległem ale nie z polówką ( jeszcze nie) tylko własną słabością, w^^^^^^ły mi
    korzonki , taka moja przypadłość, 1-2 razy w roku to przechodzę., SKS ( starość- k^^^^wa- starość).
    Zdążyłem jedynie zrobić pomiary wg Tzoka ale nie doczekałem się usterki, tak więc pomiędzy "+" akumulatora a "+" skrzynki bezpiecznikowej mam 0,01V na początku - po 10 min. 0,04V jak włączam światła, wentylator rośnie 0,06 do 0,10 włącznie z klimą. Tak chodził 30 min. i mnie złapało. Nie zdążyłem zrobić połączenia grubym przewodem zarówno "+" jak i przenieść masowy z grodzi silnika do kabiny.

    Na kilka dni jestem uziemiony, na razie wszystkim dziękuję za pomoc, odezwę się jak tylko wstanę.
    Jeszcze jedno , czy można regulować wydajność ( prąd ) alternatora VCDS-em, tj. po DMF?.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Prosta sprawa podciąg tam gdzie spada do 4V , 12V z akumulatora + i - i zobaczysz czego brakuje.

    Nie rozumiem :( , jak pociągnę to uzupełnię zapewne jakiś brak ...

  • #89 14 Wrz 2016 22:13
    tzok
    Moderator Samochody

    Moje pomiary mają taki sam sens jak pociągnięcie przewodów, tylko z mniejszym ryzykiem pożaru/poparzenia się. Mierząc spadek napięcia między plusem akumulatora i zasilaniem skrzynki oraz między minusem akumulatora i przewodem masowym skrzynki/punktem masowym kabiny, również ustalisz gdzie jest problem.

  • #90 14 Wrz 2016 22:17
    Waldemar z Kaszub
    Poziom 28  

    MM2X napisał:
    tylko własną słabością, w^^^^^^ły mi
    korzonki , taka moja przypadłość, 1-2 razy w roku to przechodzę., SKS ( starość- k^^^^wa- starość

    No cóż? Nie tylko Ciebie to łapie. Teraz "Olfen", coś tam jeszcze i wracaj do zdrowia. Leżąc na kanapie też można dostać olśnienia.......

  Szukaj w 5mln produktów