Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
PCBway
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jeep Grand Cherokee WJ - Potrzebna specyfikacja komunikatów dostępnych w CAN/PCI

30 Sie 2016 11:50 1296 9
  • Poziom 6  
    Mam taki pomysł, żeby zrobić wskaźnik biegu zapiętego w skrzyni biegów oraz statusu lock-up'a.
    Z możliwych rozwiązań które rozważam, a których realizacja nie wykracza poza moje możliwości i wiedzę ogólną, to:
    1. Prucie wiązki sterowania, podpięcie się pod nią arduino i wyrzucenie wskazań na wyświetlacz siedmiosegmentowy (kropka jako status lock-up).
    2. Podpięcie się pod CAN przy pomocy Arduino z Shieldem dedykowanym do pracy z CAN i czytanie odpowiedniego message, na podstawie którego wyświetlanie wyników jak w pkt. 1.
    3. Odpuszczenie sobie zabaw z Arduino i poprzestanie na zdefiniowaniu odpowiednich PID w Torque Pro.

    Pierwsza opcja jest dla mnie na chwilę obecną najmniej interesująca, bo nie chcę stosować druciarstwa tam, gdzie nie muszę i o ile nie muszę.
    Dlatego pozostają dwie kolejne, które obie wymagają wiedzy na temat tego, co wyciągnąć z komunikacji PCI/CAN.
    Po około tygodniu przeszukiwania zasobów przy użyciu Google, praktycznie nie zbliżyłem się do odpowiedzi na pytanie, jaki komunikat odpowiada za informacje których szukam (natomiast oczywiście poszerzyłem swoją wiedzę w temacie wszystkiego co pod to podchodzi :D).
    A nuż jest tutaj ktoś, "kto wie" i mógłby się podzielić taką wiedzą?
    Z góry dziękuję za wszelkie informacje które mogą mnie przybliżyć do znalezienia rozwiązania.
  • PCBway
  • Poziom 43  
    Gdzie Ty tam znalazłeś CAN,a???
    Takie informacje możesz wyciągnąć bezpośrednio z bloku zaworowego w skrzyni jako sygnały czysto analogowe, zaopatrzyć się w serwisówkę skrzyni i podejrzeć które zawory w jakim są stanie na poszczególnych biegach.
  • PCBway
  • Poziom 6  
    Tak, jak napisałem, chcę uniknąć "druciarstwa", czyli rozgrzebywania instalacji i podpinania się do niej. Nie dlatego żebym się bał tej roboty, tylko kłóci się to z moim pojęciem estetyki. Informacje o tym jakie sygnały odpowiadają za jaką konfigurację zaworów już posiadam, więc jest to opcja ostateczna i w sumie najłatwiejsza.

    Pojęcia "CAN" użyłem roboczo jako nazwy zastępczej, a chodzi po prostu o podpięcie się pod magistralę komunikującą moduły sterujące (w tym wypadku opartą na PCI), z której można "wysłuchać" informacje mnie interesujące. To wiem, bo widziałem urządzenie u mechanika, którym się podpiął pod złącze OBD2 i dzięki któremu mógł oglądać różne parametry pracy skrzyni takie jak bieg w przygotowaniu, czy interesujący mnie aktualny bieg i status lock-up'u.
  • Poziom 43  
    Czyli potrzebujesz gościa, który zaprojektuje i wykona interfejs, który to przy pomocy Twojego softu dogada się ze sterownikiem skrzyni i poprzez display wyświetli potrzebne informacje. Średnio to widzę, jeśli to miałoby być dość proste to już od dawna krążyłyby po sieci kable do diagnostyki Chrysler/Dodge/Jeep w stylu i cenie kabla VAG KKL.
  • Poziom 6  
    Milejów, nie potrzebuję żadnego gościa, tylko informacji jak zidentyfikować komunikat (message) niosący informacje o numerze biegu i statusie lock-up. Tylko tyle. Interfejs zaprojektuję, wykonam i oprogramuję sam.
    Jest to wykonalne, bo - tak, jak napisałem, istnieją rozwiązania które te dane potrafią wyciągnąć i pokazać na ekranie diagnoskopów pozostających w powszechnym użyciu w serwisach, które mają do wydania 6-9 kPLN.
    I - uprzedzając ewentualne dalsze brnięcie w czcze dywagacje o tym, po co sobie tak komplikuję życie - tak jak również napisałem powyżej, zdaję sobie sprawę, że można to zrobić po przez podpięcie po prostu wyświetlacza nawet bez pomocy jakichkolwiek układów dodatkowych, bo wystarczyłoby trochę oporników, diód i trochę przewodów, żeby skonstruować odpowiedniego pająka, który w zależności od tego na którym elektrozaworze jest w danym momencie napięcie, to puszczałby je również na odpowiednie nózki wyświetlacza, jednak jest to wersja ostateczna, której na razie nie rozważam.
  • Poziom 43  
    Amarok73 napisał:
    tylko informacji jak zidentyfikować komunikat (message) niosący informacje o numerze biegu i statusie lock-up.

    To niestety nie moja dziedzina wiec nie pomogę, ja biorę do rąk gotowe urządzenie diagnostyczne i nie zastanawiam się jakim protokołem dogaduje się ono z autem, ważne,że działa i odczytuję to co chcę.
    Powodzenia.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Amarok73 napisał:
    uprzedzając ewentualne dalsze brnięcie w czcze dywagacje o tym, po co sobie tak komplikuję życie

    A z tym to nie mam najmniejszego problemu bo totalnie nie interesuje mnie, co i po co chcesz sobie zmajstrować w aucie :D
  • Poziom 24  
    Amarok73 napisał:
    Tak, jak napisałem, chcę uniknąć "druciarstwa", czyli rozgrzebywania instalacji i podpinania się do niej.

    Możesz to przecież zrobić tak, żeby miało ręce i nogi. W "amerykanach" wiązki szczytem estetyki, funkcjonalności i bezawaryjności nie są.
  • Poziom 6  
    Don de Leon napisał:
    W "amerykanach" wiązki szczytem estetyki, funkcjonalności i bezawaryjności nie są.

    Owszem, tylko ja mam "amerykana" z silnikiem i skrzynią Mercedesa. :-)
    Poza tym traktuję ten pomysł jako wstęp do innych projektów bazujących na danych ciągniętych z magistrali danych. Nie tyle mi zależy żeby zrobić sobie wyświetlacz, co zależy mi żeby zrobić urządzenie, które będzie reagowało na określone komunikaty ze sterownika, w tym przypadku skrzyni biegów. Poza tym, mając dane dotyczące tego komunikatu (jego identyfikator i strukturę) nie powinno być wielkim problemem zdefiniować sobie chociaż by PID do wyświetlania tych informacji w aplikacji Torque Pro.
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Jak jeszcze pomysł nie umarł to zerknij na PCI:

    Message 0x3A Transmission status
    3A 21 27

    [0] = message type
    [1] = Trans status, known bit masks 0x10 = reverse, 0x20 = forward, 0x40 =partial lock, 0x80 = lock, bits 0..3 = gear number, 0=gear#1
    [2] = CRC
  • Poziom 6  
    TMG, wielkie dzięki za zainteresowanie się tematem i podrzucenie tej informacji.
    Temat nie umarł, tylko odłożyłem go na bardziej sprzyjający czas. Pewnie będzie to urlop :-D