Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Audi A6 C5 2.4 - Kręci ale nie odpala

automar91 30 Aug 2016 12:28 14874 9
  • #1
    automar91
    Level 12  
    Witam!
    Mam taki problem w A6 C5 2.4 ben/gaz. Otóz do wczoraj wszystko było ok, odpalala zimna czy ciepla nie bylo problemu, auto kupione pare dni temu wiec chcialem je sobie wysprzatac a przy okazji podlaczylem pod kompa sprawdzic bledy(pali mi sie kontrolka airbag). Poza tym było sporo bledow od silnika ale pomyslalem ze to pewnie jakies z dawnych czasow-poprostu nie wykasowane(przeciez auto chodzi jak nalezy) no wiec usunalem wszystkie bledy. Niestety po tym kasowaniu bledow auto juz nie zapalilo, kreci i kreci ale nawet nie lapie, nic a nic. Nie wiem czy te kasowanie bledow moglo miec jakis zwiazek czy poprostu taki zbieg okolicznosci. Teraz przy kreceniu silnikiem pojawia sie tylko błąd od czujnika temperatury powietrza dolotowego G42. Czujnik ten o ile sie nie myle jest zespolony z przeplywomierzem. Czy to moglo spowodowac ze auto nie odpala? Licze na jakieś sugestie.
    Z góry dzięki wszystki za pomoc!
  • #2
    szymon198312
    Level 30  
    No zdarza się uwalic sterownik podlaczajac jakieś amatorskie sondy, bo nie wiadomo co podlaczales. A czy ten błąd pokazywal się na liście tych błędów co wykasowales czy nie było go wcześniej? Raczej by zapalił ale zobacz jaka temperaturę powietrza widzi sterownik. Iskra jest? Paliwo jest? Obroty wału są?
  • #3
    automar91
    Level 12  
    Tester Launch diagun, podlaczalem go w dziesiatkach aut i nie było przypadku zeby uwalic sterownik. Tego wlasnie nie wiem czy wczesniej byl, poprostu je skasowalem nie zwracajac za bardzo uwagi co tam bylo. Co do temperatury nie sprawdzalem, gdzie dokladnie sprawdzic ją w vagu? Iskry jeszcze nie sprawdzalem, bezpiecznik od pompy paliwa caly, prad do pompy dochodzi(przy kreceniu ok 11V), sama pompe wyciagnal i podlaczylem na krotko do aku i tez chodzi. Obroty wału-co dokładnie masz na myśli?
  • #4
    Don de Leon
    Level 24  
    Czy widzi prędkość obrotową silnika, na podstawie sygnałów z wału i wałka steruje wtryskiem i iskrą.
  • #5
    automar91
    Level 12  
    A jak to sprawdzić?
  • #6
    Don de Leon
    Level 24  
    Najprościej ustaw parametr obroty silnika i zakręć rozrusznikiem, powinien od razu pokazać wartość. A najlepiej sprawdzić oscyloskopem przebieg sygnału.
  • #7
    automar91
    Level 12  
    przy kreceniu rozrusznikiem Vag pokazuje 160obr/min.
    W której grupie i pozycji jest temp powietrza(bo z lekka sie gubie ;p )?
  • #8
    andrzej20001
    Level 43  
    Nie bawiłeś sie tym testerem kodowaniem??
  • #9
    automar91
    Level 12  
    Zadno kodowanie, podlaczylem tylko w celu sprawdzenia i skasowania błędów
  • #10
    automar91
    Level 12  
    Dla zainteresowanych piszę co było przyczyną, okazało się że pompa paliwa sie zacięła, po demontazu i ponownym montazu auto odpalilo odrazu, pozniej znow sie zaciela-wystarczylo lekko puknac mlotkiem i ożyła ponownie. Wymieniłem pompe na nową i po problemie. Dzięki za zainteresowanie. Pozdro