Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Re: Ford i MIT współpracują nad przyszłością urbanistyki

ghost666 30 Sie 2016 22:06 1428 9
  • Re: Ford i MIT współpracują nad przyszłością urbanistyki
    Dzięki wykorzystaniu anonimowych danych na temat pozycji smartfonów, które noszone są przez ludzi badacze z Ford Motor Company i Massachusetts Institute of Technology (MIT) chcą lepiej poznać urbanistykę miast, a dzięki analizie tych danych w czasie rzeczywistym móc tworzyć lepsze plany urbanistyczne na przyszłość. Naukowcy w publikacji w Proceedings of the National Academy of Sciences zaprezentowali jak dane pochodzące z zalewie 6 tygodni mogą pozwolić na zanalizowanie i optymalizację rozwoju infrastruktury i zasobów miejskich, co może pozwolić na tworzenie planów urbanistyki na lata w przód.

    "Ogromną zaletą naszego podejścia, jest to, że wnioski wyciągane są jedynie na podstawie anonimowych danych o dużej liczbie użytkowników sieci komórkowej, bez potrzeby angażowania ich osobiście i zadawania im pytań dotyczących np. sposobów przemieszczania się po mieście. Na podstawie trajektorii ich ruchu w mieście tworzyć możemy indywidualne modele, które pozwalają na estymację szerokiej populacji użytkowników smartfonów" mówi profesor Marta Gonzalez z MIT. "Nasze podejście pozwala na prostsze i mądrzejsze planowanie szlaków komunikacyjnych w miastach" podsumowuje.

    Naukowcy z Forda i MIT wykorzystali wiele zaawansowanych technologii związanych z Chmurą czy sektorem Big Data podczas swojej analizy, ale nie to jest najważniejsze. Osoby odpowiedzialne za planowanie komunikacji miast otrzymują ogromne pieniądze, za robienie mniej-więcej tego, co zrealizował opisywany algorytm. Dzięki zastosowaniu tych algorytmów i wyznaczaniu sposobu komunikacji w mieście na podstawie analizy sygnałów smartfonów odbieranych w czasie rzeczywistym takie planowanie stanie się zbędne, co przełoży się na oszczędności finansowe w budżetach miast.

    Dodatkowo, z uwagi na fakt, że większość nowoczesnych smartfonów, posiada oprócz systemów GPS także akcelerometry, żyroskopy i magnetometry, algorytm opracowany przez badaczy jest w stanie dosyć łatwo rozpoznawać jak porusza się użytkownik telefonu - na piechotę, na rowerze, w samochodzie czy komunikacją zbiorową (i jakim jej rodzajem - autobus, tramwaj czy trolejbus). W ten sposób, zbierając wszystkie anonimowe dane z telefonów wielu osób, system może np. oszacować ile osób jedzie konkretnym autobusem/tramwajem/trolejbusem w danym momencie. W przeszłości tego rodzaju dane zbierano ręcznie, wykorzystując ankiety przeprowadzane na wielu osobach. Tego rodzaju ankiety są mocno niedokładne, głównie ze względu na fakt, że ludzie często (nawet podświadomie) przesadzają mówiąc np. o ich wykorzystaniu komunikacji zbiorowej, często aby np. zaimponować ankieterowi.

    Źródło: http://www.eetimes.com/document.asp?doc_id=1330368&

  • #2 31 Sie 2016 09:32
    Hammerstein
    Poziom 12  

    co to za słowo "estymacja" i czym się rożni od słowa "oszacowanie? jeśli się czepiamy innych forumowiczów poprawnej pisowni i składni, to chyba obowiązuje to wszystkich?

  • #3 31 Sie 2016 09:56
    ghost666
    Tłumacz Redaktor

    Hammerstein napisał:
    co to za słowo "estymacja" i czym się rożni od słowa "oszacowanie? jeśli się czepiamy innych forumowiczów poprawnej pisowni i składni, to chyba obowiązuje to wszystkich?


    https://pl.wikipedia.org/wiki/Estymacja :)

  • #4 31 Sie 2016 12:09
    a_noob
    Poziom 22  

    @Hammerstein używanie "trudnych" słów powinno być wpisane w zasady tego forum, zniechęciło by to ignorantów do korzystania z niego. Akurat ten termin ciężko jest zastąpić innym bez dodatkowego opisu.

  • #5 31 Sie 2016 12:31
    Hammerstein
    Poziom 12  

    a_noob napisał:
    @Hammerstein używanie "trudnych" słów powinno być wpisane w zasady tego forum, zniechęciło by to ignorantów do kożystania z niego. Akurat to wyrażenie ciężko jest zastąpić innym bez dodatkowego opisu.

    Niestety nie mogę się z kolega zgodzić. Nie chodzi o to ze słowo jest trudne, nie mam problemów ze zrozumieniem zagranicznych określeń. Jednak ZAŚMIECANIE polszczyzny które jest obecnie powszechne, jeśli się nie mylę, jest w Polsce karalne (jakiś paragraf na to chyba jest). Nie burzył bym się tak bardzo, gdyby właśnie na tym forum nie zwrócono mi uwagi na nie stosowanie się do regulaminu forum dotyczącego zasad pisowni itp...
    p.s.
    W Twoim wpisie również znalazłem pięknego orta, chociaż z tym słowem sam mam czasem problem :)

  • #6 31 Sie 2016 17:08
    a_noob
    Poziom 22  

    Nasza konwersacja jest najlepszym przykładem rozwoju osobistego ;) przed chwilą dowiedziałem się, że "szacunek" czyli jednocześnie "oszacowanie" zapożyczyliśmy z niemieckiego! A to dopiero, do kosza z nim! "Estyma" zaś ma korzenie w łacinie, co dla mnie jest zupełnie naturalne, gdyż jest to termin specjalistyczny. :)

    Orta poprawiłem, a Ty zaczynaj zdania z wielkiej litery. ;)

    A co do tematu.

    Cytat:
    Dodatkowo, z uwagi na fakt, że większość nowoczesnych smartfonów, posiada oprócz systemów GPS także akcelerometry, żyroskopy i magnetometry, algorytm opracowany przez badaczy jest w stanie dosyć łatwo rozpoznawać jak porusza się użytkownik telefonu

    Tego pojąć nie mogę, czemu ludzie mają uruchomione wszystkie systemy w smartfonach (piękne słowo :D) To się aż prosi o śledzenie, a dodatkowo później narzekają, że bateria pół dnia trzyma.

  • #7 31 Sie 2016 18:23
    sumek80
    Poziom 10  

    Nie jesteście tu jakimiś "Miodkami" tylko dysputy winne dotyczyć tematu a nie jakiegoś słowa co nikt nigdy w życiu nawet nie słyszał, tematy zastępcze piszemy gdzie indziej.

  • #8 31 Sie 2016 19:21
    a_noob
    Poziom 22  
  • #9 31 Sie 2016 19:55
    timo66
    Poziom 22  

    Trochę bez sensu takie badania, ponieważ ruch ludzi jest uzależniony od upodobań jak i lokalizacji specyficznych miejsc dla danego upodobania. Jeśli tak będą tworzone przyszłe miasta, albo modernizowane obecne to miasta podzielą się na "młodych" i "starych".

  • #10 01 Wrz 2016 20:08
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    timo66 napisał:
    Trochę bez sensu takie badania, ponieważ ruch ludzi jest uzależniony od upodobań jak i lokalizacji specyficznych miejsc dla danego upodobania


    Koledzy na przykładzie zachodnich miast powiem wam że ruch kołowy pieszy kierowany jest nie naturalnymi dolinami jak w średniowieczu tylko z pomysłem .
    Ulice o małym natężeniu ruchu kierowane są do szerszych i wydajniejszych dróg a te do autostrad i nie ma mowy żebyś kilka przecznic przejechał przez kilka osiedli i sztucznie robił tam ruch jak nie masz tam właśnie celu.

    W Polsce ludzie organizujący ruch to IDIOCI tak do was piszę bo nie ma miasta w któym ruch byłby kierowany rozumnie.
    Mogę przez cały Kraków czy Katowice przejechać w szerz i w zdłuż osiedlami i strefami ruchu , paranoja.

    I tak ludzie robią i korki są nieodzowne, druga sprawa to sygnalizacja świetlna i jej idiotycze nastawy , bo jest kilka miejsc gdzie dosłownie 8 sekund jest zielone i samochód może 1 lub 3 przejechać.
    A dało by się tak zrobić że dopóki jada auta doputy jest zielone z pewnym ograniczeniem czasowym i synchro sygnalizacji na pewnym obszarze, żyjemy w 21 wieki nawet długopisy mają procesory a tu lata 20 ubiegłego wieku .


    http://blokblog.pl/page/7

    Żywo się tym interesuję i powiem wam że polska urbanistyka to zlepek wydumek pseudorojektantów i dojenie kasy z każdego ara ziemi.