Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Touran 2005r - nowy tylny zacisk nie odbija

bolek 30 Aug 2016 23:02 6777 14
Bosch
  • #1
    bolek
    Level 35  
    Auto rok temu miało "robione" hamulce, wymienione były tarcze, klocki, elementy zacisku. Ostatnio znów pojawiły się problemy z ręcznym (nie odbijał) więc zabrałem się za temat osobiście. Jeden zacisk udało się zregenerować, a drugi poszedł do kosza- poprzednik wpadł na genialny pomysł i zaklepał śrubę (ślimaka) wewnątrz tłoczka (przestał się samoregulować). Z racji że śruby nie kupi to pozostał zakup nowego zacisku.
    No i z nowym jest problem, nożny słabo puszcza, po 10km felga jest gorąca. Kręcąc ręką czuć wyraźny opór koła. Przewód elastyczny jest nowy, ale popuszczenie odpowietrznika bezpośrednio po naciśnięciu hamulca nie nie poprawia. Zacisk ciężko schodzi z klocków. Sam tłoczek także ciężko obrócić, wyraźnie ciężej niż na dobrym zacisku. Na wkręconym tłoczku zacisk w jarzmie chodzi bez oporu.

    Jakaś idea?
  • Bosch
  • #3
    bolek
    Level 35  
    Sam bym się nie spodziewał że nowy, choć ładnie błyszczy. TRW, 250PLN
    Tłoczek ma dać obracać w palcach czy gram siły plus narzędzie?
  • Bosch
  • #4
    szymon198312
    Level 30  
    Jak rozbieram zaciski, czyszcze, wymieniam co trzeba i skladam to obraca i się palcami ale z lekkim użyciem sily- bez podłączonego przewodu.
  • #5
    eumox
    Level 13  
    Zacisk na 99% po regeneracji , źle dobrana uszczelka albo coś podeszło podczas montażu .
    Jeżeli masz rachunek odeślij. Masz pewnie gwarancje .
    Jeżeli nie rozbierz, wyczyść , wazelina techniczna i kup nowy komplet naprawczy i sprawdź czy pomoże.
  • #7
    ociz
    Moderator of Cars
    Oczywiste że to nie nowy tylko regenerat. Za 250zł to nowego chińczyka kupisz a nie TRW.
  • #8
    bolek
    Level 35  
    Bez przesady, na alledrogo chodzą po 200zł, a tego kupiłem w lokalnym sklepie więc myślę że cena ok. Widać że był frezowany w kilku miejscach więc się do roboty przyłożyli tylko coś nie wyszło..
    Z jednej strony nie mam zamiaru naprawiać nowej rzeczy, z drugiej auto nie może stać kiedy szanowny producent będzie kminił nad wymianą.

    Spróbuje podejść jeszcze raz,
  • #9
    eumox
    Level 13  
    Jak kupiłeś w lokalnym sklepie to idź i wymień ewentualnie za kaucją.
    Po rozpatrzeniu zwrotu zwrócą Ci pieniądze.
    Każdemu zależy na zadowolonym kliencie.

    Stara zasada handlu jeden zadowolony klient przyciągnie 2 nowych.
    Niezadowolony odepchnie 10.
    Oczywiście jak jesteś pewien ,że zacisk jest na 100% wadliwy.
  • #10
    bolek
    Level 35  
    No właśnie muszę być pewien bo potem zostane z dwoma lewymi zaciskami.
    Myślę czy by nie pogadać z TRW, ścisnąć jakiegoś metalowego kloca (albo kompletny hamulec bez klocków) i sprawdzić szczelinomierzem ile się cofie tłoczek.
  • #11
    Bunny82
    Level 16  
    Witam ,nie raz kupowałem te zaciski TRW za 250 zł i nie miałem żadnego problemu z ich pracą .Może masz szczęście i akurat natrafiłeś na wadliwego który zszedł z taśmy. Wymień ten zacisk na nowy i sprawdź jak będzie tak samo to zdejmij wąż podciśnieniowy z serva i sprawdź czy koło łatwo się obraca. Miałem parę lat temu taki sam przypadek w skodzie octavi ,podmieniałem zaciski i nic wkońcu zdjąłem wąż podciśnienia z serwa i koło z tyłu zaczęło się luźno obracać .Po wymianie serwa klient do dzisiaj jeździ i nic się nie dzieje. :D
  • #12
    piotrekwoj1
    Level 39  
    Bunny82 wrote:
    jak będzie tak samo to zdejmij wąż podciśnieniowy z serva i sprawdź czy koło łatwo się obraca. Miałem parę lat temu taki sam przypadek w skodzie octavi ,podmieniałem zaciski i nic wkońcu zdjąłem wąż podciśnienia z serwa i koło z tyłu zaczęło się luźno obracać .Po wymianie serwa klient do dzisiaj jeździ i nic się nie dzieje. :D


    Przeciesz napisał że luzował odpowietrznik, to by zwolniło zacisk.
  • #13
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Wysuń tłoczek 5-6 mm, odegnij wargę osłony i zobacz czy masz otwór odpowietrzający w tłoczku. W tych regenerowanych zaciskach, dwa razy trafiłem na jego brak.
  • #14
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    piotrekwoj1 wrote:
    Bunny82 wrote:
    jak będzie tak samo to zdejmij wąż podciśnieniowy z serva i sprawdź czy koło łatwo się obraca. Miałem parę lat temu taki sam przypadek w skodzie octavi ,podmieniałem zaciski i nic wkońcu zdjąłem wąż podciśnienia z serwa i koło z tyłu zaczęło się luźno obracać .Po wymianie serwa klient do dzisiaj jeździ i nic się nie dzieje. :D


    Przeciesz napisał że luzował odpowietrznik, to by zwolniło zacisk.


    Jak tłoczek stoi skorodowany w zacisku to jakim sposobem zabranie wspomagania czy poluzowanie odpowietrznika ma go cofnąć??