Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seat Ibiza 6l 2005r - uszkodzony sterownik po wypadku 6Q0909601F

adix16 30 Aug 2016 23:08 1395 7
  • #1
    adix16
    Level 9  
    Witam mam problem taki jak w temacie.
    A dokładnie sytuacja pojawiła się po podłączeniu vagim i próba skasowania błędów po naprawie auta(auto kopiłem lekko rozbite).
    Comader(oryginał) nie odczytuje wsadu, to znaczy nie widzi sterownika.
    kość eeprom to s24c0 wiem ze tylko jej zaprogramowanie może wskrzesić sterownik ale potrzebuje jakiś wsad(do tego sterownika) może ktoś udostępnić
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    krung86
    Level 11  
    Tam siedzi pamięć 24C08. Przed programowaniem pamięci proponuje spisać jakie kodowanie bo w Sterowniku Airbag kodowania później nie da się zmienić (bynajmniej tak było w moim przypadku Polo 9N). Przy szukaniu wsadu ważne jest jeszcze wiedzieć jaki Index szukać. Na chomiku użytkownik Legrek ma wsady do takiego modułu. Ja od niego wziąłem wsad i działał. Przy poszukiwaniach proponuję wpisać numer z przerwami czyli 6Q0 909 601F.
  • #3
    adix16
    Level 9  
    A jak wgram go do całkiem nowej kości .
    I kolego możesz rozwinąć o jaki kodowanie chodzi bo nie rozumie to moje 1 starcie z takim problemem.
    i u mnie jest 0 na kocu chyba ze jest nie wyraźne i to 8 ale jak mówisz to taka kość kupie.
  • #5
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Kolega na pewno wie co chce zrobić i czym oprogramować? Bo to, że sterownik jest niewidoczny, to niekoniecznie kwestia wsadu. Polecam udać się do fachowca, samodzielne grzebanie w systemach bezpieczeństwa, to bardzo zły pomysł. Na forum tego nie popieramy. Proszę zapoznać się z: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1210551.html dokładnie punkt 1.h. "h ) mówiący o zakazie pisania na temat przeprowadzania amatorskich napraw układów SRS, przeliczania i modyfikacji wsadów sterowników SRS, innych modyfikacji niezgodnych z fabryczną specyfikacją auta."
  • #6
    adix16
    Level 9  
    Spokojnie koledzy jestem człowiekiem z tej branży(studiowałem mechatronikę pojazdowa ) zajmuje się elektronika zawodowo ok 15 lat jestem programista mikro uc programowanie mi nie jest obca ale to nie wnosi do tematu .
    Odpowiadając na pytanie co z nim nie tak typowy kod 655... zrobiłem już wszytko kolo autka tylko te poduszki pozostały mam 2 ibize co wcześniej miałem ale miałem wypadek ale jest 3 drzwiowa i z 4 poduszkami problem jest taki sam ale udało mi się Commanderem usunąć crasch date i jest ok(ta 2 kopiłem już rozbita).

    Żadnym kablem się nie połączę nawet vcds nie daje rady tak jakby szyna can była padnięta ale komunikacja jest bo kody odczytam.
  • #7
    adix16
    Level 9  
    Witam ponownie wy lutowałem eprom ale mam problem .
    O tuz programator nie wykrywa kości .
    I tu mam pytanie czy te kości da się programować tym ch341a

    Dzięki za pomoc pożyczyłem od kmupla ch341a i się udało co prawda nie wgrałem wsadu z chomika tylko na podstawie clear/ crach wyczyściłem własny wgrałem i jest ok .
    Dzięki jeszcze raz za pomoc.

    Mam jeszcze pytanko boje się o nowe poduszki i chcial bym je chwilowo zastąpić rezystorem jaka powinien mieć wartość coś słyszałem ze 2.2 k Ohma ale pewien nie jestem.
  • #8
    adix16
    Level 9  
    Poruszając ponowie temat mam pytanie kolejne otóż, czytałem na rożnych forach na temat zabiegu jaki wykonałem na airbag i cześć pisze ze ten sterownik możne nie za działać ponownie i tu pytanie czy lepiej kupić z anglika czy zostawić ten. Jaka jest wasza opinia .