Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Briggs&stratton 8hp - Metaliczne stukanie w glowicy

megaman11 31 Sie 2016 23:09 2877 20
  • #1 31 Sie 2016 23:09
    megaman11
    Poziom 13  

    Witam niedawno kupiłem zepsuty traktorek mtd z silnikiem briggs&stratton 8hp Traktorek nie odpalał po wymianie akumulatora oraz solenoidu traktorek odpalił ale niestety z silnika dobiega metaliczne stukanie czy można odstawić nie wyregulowane zawory jeżeli tak czy któryś z forumowiczów pomoże ustawić poniżej filmik
    []https://filmy.elektroda.pl/42_1472677562.mp4[/film]
    https://filmy.elektroda.pl/42_1472677562.mp4

    0 20
  • Pomocny post
    #2 01 Wrz 2016 20:38
    Staszek49
    Poziom 34  

    Każdy silnik wydziela jakiś hałas, lecz nie wszystkie są groźne dla silnika. W Twoim przypadku hałas ten może pochodzić z nadmiernych luzów zaworowych, ale może też pochodzić z luzu na sworzniu tłoka. Osłuchaj też silnik podczas (ręcznego) obracania wałem w prawo, następnie (o pewien kąt) w lewo i w prawo. W pierwszym przypadku można będzie posłuchać pracę rozrządu, czyli m.in., czy nie ma nadmiernych luzów zaworowych, w drugim natomiast luzów korbowodowych tj. na wale silnika i sworzniu tłoka.
    Sprawdź, czy na zewnątrz silnika dokręcone są śruby i nakrętki, w tym mocowanie silnika do ramy pojazdu.

    1
  • #3 02 Wrz 2016 12:35
    megaman11
    Poziom 13  

    Śruby podkręcane silnik niedawno wyjmowałem z ramy żeby trochę odświeżyć i usunąć rdzę dziś wykonam resztę testów i się odezwę

    Dodano po 2 [godziny] 2 [minuty]:

    Obracając lewo prawo puka coś jak na filmiku
    https://filmy.elektroda.pl/31_1472812443.mp4

    0
  • Pomocny post
    #4 02 Wrz 2016 20:59
    Staszek49
    Poziom 34  

    Musiałbym ten stukot słyszeć na "własne uszy". Wydaje mi się, że może to być luz korbowodu na wale, który byłby bardziej niebezpieczny niż luz na sworzniu tłoka. Spotkałem się z przypadkiem, że popuściły śruby w korbowodzie na wale i był taki stukot oraz z przypadkiem, że z takiej przyczyny korbowód uległ uszkodzeniu i "wyszedł" bokiem silnika. Zbliżone efekty daje też nadmierny luz zaworowy tj. podczas ręcznego obracania wałem silnika. Czy do dźwigni regulatora obrotów podpięta jest sprężyna i drugim końcem do gaźnika, podglądnij na forach sposób działania tego regulatora. Sprawdź też mocowanie koła pasowego na wale i czy nie ma luzu na klinie.
    Wsłuchaj się dokładnie, jaki podzespół silnika hałasuje (pokręcając ręcznie silnikiem), albo poproś do pomocy jakiegoś "silnikowca", bo lekceważąc ten hałas możesz zniszczyć silnik.

    0
  • #5 02 Wrz 2016 21:11
    megaman11
    Poziom 13  

    Witam te stuki pokazują się w jednym miejscu, tzn obracając przez 95 procent obrotu kołem i ruszając lewo - prawo wszystko wydaje się być ok. W jednym miejscu, tzn to pozostałe 5 procent z pełnego obrotu, wtedy pojawia się ten dźwięk. Z chęcią bym oddał do mechanika, ale niestety, jestem w UK, a tu to lepiej jest kupić nowy niż oddać do naprawy. Bardzo ciężko jest mi zlokalizować skąd dokładnie pochodzi dźwięk
    W przyszłym tygodniu wyjme silnik z ramy i będę dalej informował

    1
  • #6 04 Wrz 2016 15:18
    megaman11
    Poziom 13  

    Witam silnik rozebrany w środku nic nie wskazuje na nie dokrecanie co sprawdzić i jak
    Briggs&stratton 8hp - Metaliczne stukanie w glowicy

    0
  • Pomocny post
    #7 04 Wrz 2016 16:36
    Rycho T
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Stuki mogą pochodzić od luzów na przeciwwadze wału, łącznika przeciwwagi, luzów na korbowodzie, niewłaściwej uszczelki pod głowicą cylindra, lub pierścienie uderzają o próg powstały na wskutek wytarcia cylindra.

    0
  • #8 04 Wrz 2016 18:47
    megaman11
    Poziom 13  

    Witam, dziś posprawdzałem i stuki są spowodowane luzem na korbowodzie do tego po zdjęciu głowicy moim oczom ukazała się rysa na cylindrze wyczuwalna pod palcem plus każda uszczelka do wymiany, chyba taniej wyjdzie poszukać inny silnik co kolego myślisz?

    Briggs&stratton 8hp - Metaliczne stukanie w glowicy

    0
  • #9 04 Wrz 2016 19:17
    Rycho T
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Rysa to nie jest tragedia, korbowód też można wymienić, zależy jednak w jakim stanie jest korbowód.

    0
  • #10 04 Wrz 2016 19:26
    megaman11
    Poziom 13  

    Ok korbowód zamówiony z ebay a z tą rysa to jak kolego gdzieś na szlif?

    0
  • Pomocny post
    #11 04 Wrz 2016 19:46
    Rycho T
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Wał sprawdzałeś?
    Jak będzie wytarty to nowy korbowód nic nie da.

    0
  • #12 04 Wrz 2016 20:16
    megaman11
    Poziom 13  

    Wal jest cały kolego jaka przerwa powinna być na zaworach silnik dokładnie to briggs stratton 8hp 195707 i jaki moment dokręcania glowicy

    1
  • Pomocny post
    #13 04 Wrz 2016 20:22
    Rycho T
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Co to znaczy, cały? Robiłeś jakieś pomiary czopu, przy takim luzie korbowodu na wale na pewno nie jest taki "cały"

    W tel tabeli masz wszystko, musisz tylko po przeliczać z "ichniego na nasze"
    Patrz na silnik z serii 190000.

    Briggs&stratton 8hp - Metaliczne stukanie w glowicy

    0
  • #14 07 Wrz 2016 00:07
    megaman11
    Poziom 13  

    Witam dziś przyszedł korbowód zero luzu po założeniu
    dodatkowo są słyszalne stuki zaworów jutro sprawdzę luz zaworowy i dam znać co i jak

    0
  • #15 07 Wrz 2016 06:24
    Rycho T
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Przeciwwaga wału nie ma luzów na panewkach?
    W tych silnikach luz zaworów raczej się zmniejsza i one raczej nie stukają.

    0
  • #17 07 Wrz 2016 19:38
    megaman11
    Poziom 13  

    Co teraz kolego proponujesz z tym luzem zrobić?

    0
  • #18 07 Wrz 2016 20:28
    Rycho T
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Masz trzy wyjścia, kupić nowe przeciwwagi, dorobić nowe panewki lub zostawić tak jak jest.

    0
  • #19 07 Wrz 2016 21:13
    megaman11
    Poziom 13  

    Nie chciał bym tego tak zostawiać jaki koszt panewek lub przeciwagi i gdzie mogę takie dostać

    0
  • #21 07 Wrz 2016 22:42
    megaman11
    Poziom 13  

    Witam, chciałem podziękować Rycho T oraz Staszek49 za zainteresowanie, cierpliwość i rozwiązanie problemu, jeszcze raz dziękuję.

    0