Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW POLO 1.9 tdi AFN 81kw - 2 błędy 65535, 00575

01 Wrz 2016 20:33 1116 11
  • Poziom 8  
    Witam
    Nie mam doświadczenia w zakresie mechaniki, a "fachowcy" w mojej okolicy okazuje się, że mają go tylko nieco więcej ode mnie. Zrobiłem Autoscan programem VCDS-Lite i oto co się pojawiło:
    Adress 01: Engine Labels: 028-906-021-AHU.LBL
    Controller: 028 906 021 EK
    Component: 1,9I R4 EDC G00SG 1438
    Coding: 00002
    Shop #: WSC 06406
    VCID: 5CCB1773DF33
    2 Faults Found:
    65535 – Internal Control Module Memory Error
    37-10 – Faulty – Intermittent
    00575 – Shareware Version. To Decode all DTCs
    17-10 – Please Register/Activate – Intermittent
    Readines: N/A
    Znalazłem podobny problem (niestety nie ma w nim odpowiedzi) na ELEKTRODZIE: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3064369.html
    Objawy: przy wysokich obrotach 3,5-4000 na 3 biegu "łapie muła" i pomaga ponowne uruchomienie silnika. Ta sytuacja nie zdarza się za każdym razem, raczej sporadycznie. Wymieniłem zawory N18 i N75 i niewiele to pomogło. Jeśli komuś znane są te problemy, bardzo proszę o jakieś porady.
    Pozdrawiam wszystkich serdecznie i z góry dziękuję za podpowiedzi.
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Witam

    Sprawdziłeś wszystko?

    Link

    Link

    Błąd 65535 po skasowaniu powraca?

    Zrób log dynamiczny 003 i 011.
  • Poziom 8  
    Witam, przepraszam za długą nieobecność. Zrobiłem logi statyczne grup: 001, 003, 004, 013, oraz logi Bassic Settings: 000, 003, 004, 011. Dynamiczne zrobię jak tylko znajdę pomocnika. Oto linki do zrobionych logów:
    http://vaglog.pl/log_277418.html
    http://vaglog.pl/log_277417.html
    http://vaglog.pl/log_277420.html
    http://vaglog.pl/log_277421.html
    http://vaglog.pl/log_277419.html
    http://vaglog.pl/log_277422.html
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Ze statycznych nic nie wywnioskujemy.

    Wrzuć logi normalnie na "vaglog".

    Po co ci pomocnik, włączasz logowanie i gaz w podłogę na 3-cim biegu.
  • Poziom 8  
    Udało mi się zrobić logi dynamiczne grup: 001, 003, 004, 008, 010. Silnik przy pomiarach nie złapał ani razu notlauf-a. Dodam, że 2 błędy z poprzedniego autoscan-a: 65535 oraz 00575, po wykasowaniu wracają, gdy tylko auto złapie notlauf-a, nie ma notlauf-a, nie ma błędów. Oto linki do logów dynamicznych:
    http://vaglog.pl/log_277461.html
    http://vaglog.pl/log_277460.html
    http://vaglog.pl/log_277459.html
    http://vaglog.pl/log_277458.html
    http://vaglog.pl/log_277457.html
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Turbo przeładowuje, zapieczona geometria albo coś nie tak ze sterowaniem, notlauf'a złapał bo widać po logach.
  • Poziom 8  
    Dzięki za analizę logów, od czego mam zacząć, rozumiem, że nie da się sprecyzować bardziej usterki. Czy zapieczona geometria kwalifikuje turbinę do wymiany, a jeśli chodzi o sterowanie, to co konkretnie może powodować tą awarię?
  • Poziom 34  
    Sprawdz w basic settings jak pracuje gruszka, obserwuj jej ruch powinna chodzić szybko i płynnie. Podmień na próbę n75 i n18. Sprawdź połączenia wężyków podciśnienia. W ostateczności turbo do czyszczenia.
  • Poziom 8  
    Czytałem, że turbo po czyszczeniu zasyfia się w ciągu miesiąca, dwóch. Najczęściej przez wadliwe wtryski i niesprawny katalizator. Zawory N75 i N18 może kupić nowe, bo te które mi mechanik wymienił były z "demobilu", ale podobno na 100% sprawne.
  • Pomocny post
    Poziom 9  
    Witam, na początek proponuje sprawdzić czy gruszkę da się poruszyć ręcznie. Jeżeli będzie chodziła, to po kolei sprawdzaj przewody podciśnieniowe. Tak jak kolega wyżej napisał możesz podmienić zaworki. Miałem kiedyś przypadek, że śrubka, która ogranicza ruch sztangi poluzowała się i było spore przeładowanie. Co do czyszczenia turbiny, to wyczyściłem ich sporo i ani razu po miesiącu się nie zapiekła. Fakt jeżeli auto spala olej, wtedy o zapieczenie geometrii nie jest trudno.
    Katalizator i wtryski powinien ci sprawdzić każdy mechanik bez problemu.
  • Poziom 43  
    ziemosz napisał:
    Czytałem, że turbo po czyszczeniu zasyfia się w ciągu miesiąca, dwóch. Najczęściej przez wadliwe wtryski i niesprawny katalizator


    Bo ludzie próbują jeździć jeszcze takimi padakami zamiast to złomować lub naprawić.
  • Poziom 8  
    "Bo ludzie próbują jeździć jeszcze takimi padakami zamiast to złomować lub naprawić."
    Właśnie próbuję to naprawić, nie zezłomuję auta, które kupiłem 2 miesiące temu. Nawet gdyby było mnie stać na nowe auta, to nie będę inwestował w coś, co jest sprawne tylko na gwarancji i to nie zawsze. Teraz to dopiero są padaki.

    Dodano po 21 [minuty]:

    ciuqu napisał:
    Sprawdz w basic settings jak pracuje gruszka, obserwuj jej ruch powinna chodzić szybko i płynnie. Podmień na próbę n75 i n18. Sprawdź połączenia wężyków podciśnienia. W ostateczności turbo do czyszczenia.


    To będzie grupa 011 w basic settings? W dynamicznych w 011 nic mi nie wyszło w każdej kolumnie zero.