Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra G II - Brak podświetleń zegarów i panelu, klaksonu, sygnału drzwi

02 Wrz 2016 10:07 2106 11
  • Poziom 14  
    Witam

    W Astrze G II gdzieś znika prąd..

    Najpierw przestał działać klakson i sterowanie radiem z kierownicy - z tego co widzę wszystkie te przyciski są na tym samym przewodzie zasilającym (po zdjęciu poduszki powietrznej z kierownicy). Przy zrobieniu zwarcia na złączach przekaźnika klaksonu klakson działa, czyli nie dostaje sterowania z przełączników w kierownicy.

    Teraz przestało działać podświetlenie liczników i panelu pokręteł, oraz sygnał dźwiękowy przy otwieraniu drzwi z włączonymi światłami.

    Bezpieczniki w skrzynce pod kierownicą jak i pod maską wszystkie sprawne.

    Schematy które znalazłem to: 1. polskie skany, poobcinane z boków, mało przejrzyste, 2. dobry schemat w .pdf ale po włosku który z racji języka trochę żmudnie się czyta. Ze schematu włoskiego wynika że zasilanie idzie z centralki, i że problem może być z nią (uszkodzenie).

    Natomiast zanim zacznę coś przy niej majstrować chciałbym zapytać kogoś bardziej doświadczonego w tym modelu czy może być jakaś inna przyczyna takich objawów niż uszkodzenie centralki, albo czy gdzieś jeszcze są jakieś bezpieczniki / coś innego sprawdzać?

    Pozdrawiam
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 14  
    Polecam sprawdzić multitimer. Jego złącze znajduje się obok bezpieczników, a on sam jest wsunięty pod skrzynkę i do niego wchodzą wszystkie styki przekaźników. Jest on odpowiedzialny za działanie kierunkowskazów, czasowej pracy wycieraczek, ogrzewania tylnej szyby, gaśnięcie z opóźnieniem lampki oświetlenie wnętrza oraz podświetlenie zegarów. Jest w nim też buzzer, który piszczy jak zostawimy włączone światła albo kluczyki w stacyjce. Miałem problem z działaniem kierunkowskazów. Jak gasło podświetlenie zegarów to wiedziałem, że kierunkowskazy też nie będą działać. Wymieniłem go. Teraz co jakiś czas podświetlenie gaśnie, ale kierunkowskazy cały czas działają. Wystarczy poruszać tym złączem i podświetlenie znowu jest. Chyba to się dzieje przez zaśniedziałe styki są na tym złączu. Przyznam, że miałem niezłego cykora jak mi przestały nagle działać kierunkowskazy na obwodnicy Wrocławia :D


    Na dole linku jest zdjęcie.

    http://www.zafiraklub.pl/forum/printview.php?t=5234&start=0
  • Moderator Samochody
    nes421 napisał:
    z tego co widzę wszystkie te przyciski są na tym samym przewodzie zasilającym

    Dla klaksonu to potrzebna tylko masa na brązowym przewodzie. Pewnie taśmę masz uszkodzoną.
  • Poziom 14  
    Sterowanie przekaźnikiem z kierownicy klaksonu wchodzi na multitimer. Jeżeli zwarcie styków samego przekaźnika załącza go znaczy główny obwód sygnału dźwiękowego jest w porządku,a problem jest w sterowaniu przekaźnikiem. Stawiałbym na multitimer zwłaszcza, że koledze nie działa też podświetlenie zegarów i buzzer włączonych świateł.
  • Relpol przekaźniki
  • Moderator Samochody
    Ja nie widzę powodu żeby pozwiązywać ze sobą te usterki.
  • Poziom 14  
    Styki cewki przekaźnika klaksonu wchodzą do multitimera.
  • Moderator Samochody
    Właśnie że nie! Tam idą tylko przekaźniki wycieraczek, świateł przeciwmgłowych, podgrzewania lusterek i kierunkowskazów. Tak więc Twoja zmyślona teoria kupy się nie trzyma.
  • Poziom 14  
    Zobaczymy kto ma rację :D Rozumiem, że opinii maluczkich z 20 postami nikt nie szanuje :D.Zwłaszcza ci mają ich 10000. Teoria nie jest zmyślona bo sprawdzona w praktyce. Moduł sam wymieniałem. Miewam od czasu do czasu podobne problemy z podświetleniem zegarów. Objawy są te same nie działa w tym momencie buzzer. To wskazuje na multitimer. Zgodzę się z kolegą odnośnie ostatniego postu bo naliczyłem właśnie na mulitimerze 6 par styków, czyli dwa zewnętrzne przekaźniki klakson i światła drogowe do niego nie wchodzą.

    Już więcej nie dyskutuję pozdrawiam :D
  • Poziom 14  
    Dziękuję za wszystkie podpowiedzi, wszystkie dokładnie czytam i analizuję. Jako że możliwość dłubania przy tym aucie mam tylko w weekend i to nie każdy, to jeszcze nic nie zrobiłem - na razie analizuję wszystko co napisaliście + schematy.

    Mam jeszcze takie pytanie: czy styki przekaźnika klaksonu na 100% nie wchodzą do multimetra? Na zdjęciach w internecie wygląda na to że multimetr jest nierozbieralny od strony elementów, przez to że wlutowane są w niego styki m.in. przekaźników ze skrzynki bezpiecznikowej, i że bez wylutowania wszystkich styków da się zdjąć z niego tylko pokrywę od strony ścieżek.

    I drugie pytanie: czy multimetr da się jakoś w tym modelu wyjąć bez demontażu całego kokpitu auta?
  • Poziom 14  
    Jak wspomniałem w ostatnim poście styki przekaźnika klaksonu i świateł (dwa zewnętrzne) nie wchodzą.Żeby wyjąć multitimer trzeba wyjąć wszystkie przekaźniki, gdyż ich styki do niego wchodzą, a on sam jest wsunięty pod skrzynkę bezpiecznikową. Ale wcześniej by to zrobić trzeba wyjąć zegary oraz wyłącznik świateł, gdyż wiązki kabli są bardzo krótkie. Instrukcja jak to zrobić jest w książce "Sam naprawiam Opel Astra II". Ja kupiłem na allegro całą skrzynkę bezpiecznikową z multimerem za około 60 zł. By sprawdzić obwód klaksonu najlepiej wyjąć jego przekaźnik i sprawdzić czy na jego styki na cewkę jest podawane napięcie w momencie naciskania przycisku.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Astra G II - Brak podświetleń zegarów i panelu, klaksonu, sygnału drzwi

    Jak widać na zdjęciu jest 6 par styków. Dwie pierwsze pary z prawej to przekaźniki kierunkowskazów.
  • Poziom 25  
    Jeżeli mogę zapytać-jaki rocznik tej Astry G -bo było trochę zmian......:D

    Dodano po 20 [minuty]:

    nes421 napisał:
    Przy zrobieniu zwarcia na złączach przekaźnika klaksonu klakson działa, czyli nie dostaje sterowania z przełączników w kierownicy

    Zespół stykowy kierownicy.