Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane II 2.0 16v 2003 - Problem z odpaleniem oraz wtryskami, chyba

witchen 02 Wrz 2016 14:33 2184 13
  • #1 02 Wrz 2016 14:33
    witchen
    Poziom 4  

    Drodzy forumowicze,

    Na początku chciałem przeprosić za na pewno ponowienie tematu, lecz mam tutaj wręcz lawinę uszkodzeń i każda może być zależna od drugiej.
    Przygotowywałem się do sprzedaży samochodu Renault Megane II 2.0 16 v 2003 r. Zaczęło się od wymiany chłodnicy(wielka dziura), bo jak można sprzedać samochód bez sprawnej klimatyzacji. Po jej wymianie i włączeniu klimy, zauważyłem że strasznie słabo chodzi, ale działa. Po przejechaniu kilku km pojawił się czarny dym spod maski, zgasiłem samochód otwieram maskę, patrzę a tam wszędzie roztopiona czarna guma w całej komorze silnika. Okazało się, iż stopiła się guma w środku koła pasowego na wale korbowym, wymieniłem go na używany. Po jego wymianie było już lepiej, ale po przejechaniu znów 30 km zgasiłem samochód, poszedłem do sklepu wracam, odpalam a tu dziwny dzwięk, wyskoczył komunikat CHECK INJECTION oraz zapaliła się kontrolka akumulatora, samochód szarpało i jeździł na każdym biegu do 2,5 k obrotów nie więcej. Dojechałem po 2 km do domu, kazało się, że zerwał się pasek od alternatora, wymieniłem go na nowy. Znów wszystko było ok, ale po kilku dniach jeżdżenia cały czas na klimie, samochód na trasie nagle zaczął drgać i znów wyskoczył błąd CHECK INJECTION, objawy te same czyli szarpanie itp, ale bez kontrolki od akumulatora. Od razu wyłączyłem klimę, radio, światła, błąd zniknął. Jak jeździłem bez klimatyzacji błędu nie było, lecz po jej włączeniu po przejechaniu 1 km, błąd CHECK INJECTION od razu się pojawiał, po wyłączeniu klimy wszystko wracało do normy. Miałem jechać do mojego mechanika po 2 dniach od tego zdarzenia, ale wsiadając pod pracą do samochodu, odpalam auto a ono chodzi 10 sek i gaśnie, wszedłem na forum czytałem że może to być czujnik: halla, położenia wału korbowego, przepustnica, a jeden Pan napisał że trzeba zalać olej do pełna. Olej wymieniałem jakieś 5 tys. temu i mój stan oleju tego dnia wynosił ok. 3/5 na bagnecie, a że palił się komuniakt przy odpalaniu CHANGE OIL SOON, pojechałem tam wierczorem dolałem oleju i pach samochód odpalił. Pojechałem do domu bez żadnych atrakcji, rano samochód odpalił też normalnie. Nastepnego dnia rano był straszny korek jak dziś wyjechałem (1 września...), autko chodziło dobrze to mówię sobie zajadę do rodziców na kawę bo nie będę stał w tym korku. Po kawce wychodzę a samochód teraz kręci i nawet nie zapala, a dodatkowo pokazuje się kontrolka akumulatora, nie wiem, czy to przez to że jest to normalne przy odpalaniu, czy znów coś z ładowaniem, czy może jest już słaby ze względu na kilkukrotne odpalania go bez skutku. Forumowicze proszę pomóżcie, bo już mam brak sił na ten samochód. Centralnie przed sprzedażą lawina zepsuć... Jak ktoś ma jakiegoś speca od tych Renault w Warszawie, chętnie skorzystam, bo nie widzi mi się wymiany pół samochód przez ludzi którzy nie umieją postawić dobrej diagnozy. Z góry dziękuje i czekam na odpowiedzi.

    0 13
  • #2 02 Wrz 2016 15:55
    jakcent
    Poziom 7  

    Clip
    Obstawiam przestawiony rozrząd

    0
  • #3 03 Wrz 2016 09:39
    szymon198312
    Poziom 30  

    Zablokowakes wal i wałki przed wymianą kola pasowego?

    1
  • #4 04 Wrz 2016 09:52
    t3syncro
    Poziom 13  

    Potwierdzam wczesniejsze posty kolegow .Sruba Kola pasowego walu powinno byc dokrecone momentemzalecanym dla tego polaczenia.Za slabe powoduje zluzowanie sie kola ,mialem przypadek ze auto zrobilo 1000km i po zgaszeniu juz nie odpalilo kolizja zaworow z tlokami powod za maly moment dokrecenia.Sprawdz kompresje cylindrow to ci podpowie co sie stalo.Analogiczne uklady rozrzadu rowniez ma ford ,bez klina na wale tylko sruba i odpowiedni moment.Nie stosowac kleju do polaczen gwintowych!!!!

    0
  • #5 06 Wrz 2016 10:33
    witchen
    Poziom 4  

    Dziś zaciągnąłem samochód do mojego mechanika, podpowiedziałem mu Wasze sugestie, a co najlepsze wyskoczył jeszcze błąd steering locked i steering not locked, więc pewnie jeszcze czeka mnie wymiana tego bolca albo bezpiecznika od blokady kierownicy... jak pech to pech

    0
  • #6 09 Wrz 2016 14:56
    witchen
    Poziom 4  

    Witam,

    Panowie co do odpalania okazało się, iż jest to wina przewodu elektrycznego który odpowiadał za pompę paliwa... niestety po zagrzaniu się błąd CHECK INJECTION pojawia się dalej... Dziś będę sprawdzał kompresję. Niestety muszę zaciągnąć samochód do innego mechanika bo ten nie chce się bawić w sprawdzanie rozrządu... W tym modelu faza rozrządu jest zmienna ? I proszę powiedzcie co dokładnie sprawdzić w tym kole pasowym ? Czy jest dobrze zakręcone, czy ustawione?

    Dodano po 3 [minuty]:

    Zapomniałem dodać, że po podłączeniu do komputera wyskakiwały błędy na 4 cylindrze i przy przepustnicy. Kupiłem nową cewkę oraz świece, przepustnice wyczyściłem i dalej to samo...

    0
  • #7 09 Wrz 2016 15:49
    teva
    Poziom 12  

    Sprawdź przewody od cewki do ECU.

    0
  • #8 09 Wrz 2016 19:08
    milejow
    Poziom 42  

    witchen napisał:
    W tym modelu faza rozrządu jest zmienna ?

    Nie ma.
    witchen napisał:
    I proszę powiedzcie co dokładnie sprawdzić w tym kole pasowym ? Czy jest dobrze zakręcone, czy ustawione?

    Blokady rozrządu maja pasować i tyle, jak nie pasują to masz problem wyjaśniony.


    Trzeba jednak przyznać rację koledze, ze zmienna faza jest, zmyliły mnie rysunki dotyczące ustawiania rozrządu w Autodacie, przepraszam.

    0
  • #9 09 Wrz 2016 19:57
    teva
    Poziom 12  

    witchen napisał:
    W tym modelu faza rozrządu jest zmienna ?
    Tak

    0
  • #10 12 Wrz 2016 19:20
    witchen
    Poziom 4  

    Witam,

    Panowie okazało się, że sprężarka od klimatyzacji bądź łożyska w niej nie chodzi cały czas, tylko się zawiesza i stąd wyskakiwał problem CHECK INJECTION, jak jeździłem bez włączonego nawiewu problem w ogóle się nie pojawiał ale...
    jak jechałem do mechanika żeby mi to zrobił usłyszałem metaliczny dźwięk (spotkały się dwie metalowe części) w silniku, samochód zgasł. Otworzyłem maskę i zobaczyłem że pasek od alternatora zaczął się "pruć" (pasek od 2 mm) nie od strony silnika.
    Dodam, że samochód w ogóle nie kręci, jedyne co widać, że ten pasek od alternatora tylko się kręci i słychać tylko świst.

    Powiedzcie mi czy padł mi rozrząd i rozwalił cały silnik czy raczej jest to wina napinacza i koła pasowego? Pytam ponieważ holowałem samochód do nowego mechanika i nie chce by mi powiedział, że silnik jest do wymiany.

    Kazałem mu sprawdzić :
    - sprawdzenie rozrządu, wymianę koła pasowego, paska od alternatora oraz sprawdzić tą sprężarkę

    Załamka ...

    0
  • #11 12 Wrz 2016 19:46
    teva
    Poziom 12  

    witchen napisał:
    sprężarka od klimatyzacji bądź łożyska w niej nie chodzi cały czas, tylko się zawiesza i stąd wyskakiwał problem CHECK INJECTION
    na pewno nie
    witchen napisał:
    czy padł mi rozrząd
    możliwe

    0
  • #12 12 Wrz 2016 20:12
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Z pewnością masz wilgoć w układzie klimatyzacji i będzie ci psuć auto w kółko dopóki nie pojedziesz do fachowca.

    W ogóle to naprawa od d... strony od samego początku później powolne pogrążanie się cały czas.

    0
  • #13 24 Lis 2016 11:24
    witchen
    Poziom 4  

    Witam,

    Panowie zerwał mi się ten pask i wkręcił się w rozrząd, wszystkie 16 zaworów padło, zrobiłem remont kapitalny silnika. Niestety, znów wyskoczył błąd check injection(drganie silnika, ogromny spadek mocy, straszny smród spalin) po kilku dniach eksploatowania, klimatyzacji przez ten czas w ogóle nie używałem.. i strasznie bierze olej. Już na prawdę nie wiem co to może być. Proszę o pomoc!!

    0
  • #14 24 Lis 2016 12:14
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    witchen napisał:
    znów wyskoczył błąd check injection


    Jaki błąd sygnalizuje?

    0