Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Programowanie BIOSa 1.8V w CH341A 3.3V z konwerterem poziomów logiczny

Marcin-prv 02 Sep 2016 15:57 5451 7
    Marcin-prv
    Level 6  
    Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że jestem informatykiem, ale nie posiadam wiedzy elektronicznej i dlatego zwracam do Was o pomoc.
    To mój pierwszy wątek na forum Elektroda i nie mogę wklejać zewnętrznych linków.

Mój problem sprowadza się do prawidłowego podłączenia dwukierunkowego konwertera poziomów logicznych 1.8V na 3.3V pomiędzy mini programatorem do pamięci szeregowych CH341A (3.3-5V), a układem pamięci flash DIP8 GD25LQ64CVIG (1.8V).

Jeżeli nie wiecie o co mi chodzi to już wyjaśniam...

Zakupiłem kilka Compute Sticków MeeGoPad T07 4GB z Chin, w jednym testowałem różne ustawienia w BIOS'ie i po zapisaniu już nie chciał się uruchomić - nie pomogło też wyciąganie baterii. W Internecie jest kilka tutoriali jak przeprogramować ten układ, ale wymagany jest programator (np. EZP_XPro lub EZP2010) obsługujący 1.8V, tyle co układ GD25LQ64CVIG z MeeGoPad T07. Próbując przeprogramować go w programatorze 3.3-5V można go usmażyć. Co gorsza układ jest wlutowany, więc mam zamiar skorzystać z klipsa pomiarowego SOIC 08 (którego można przypiąć do wlutowanego układu) - programując go ze zbyt wysokim napięciem, można popalić dużo więcej układów.

Oczywiście mógłbym kupić programatory EZP_XPro lub EZP2010, ale są dość drogie i musiałbym czekać z 3-4 tygodnie zanim dotrą z Chin. W tym przypadku czas jest istotny, gdyż mam miesiać na zwrot towaru w eBay (o ile wcześniej sam go nie naprawię). Dlatego wolałem kupić mini programator CH341A wraz z klipsem pomiarowy od lokalnych sprzedawców, po znacznie niższej cenie.

Quote: