Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak sprawdzić wtryskiwacze paliwa w VW Polo?

Popychacz 13 Wrz 2016 12:30 2691 55
  • #31
    sebap
    Poziom 40  
    Na pewno ma odcięcie paliwa przy pracy na gazie i po raz kolejny powtarzam, że nie ma opcji by jeździł na 2 paliwach na raz. Auto by się dusiło, krztusiło.
  • #32
    g107r
    Poziom 36  
    Mnie chodzi o wyłączanie pompy paliwa, a nie (nie)szczelnych wtryskiwaczy.
    Podciśnienie zasysającego silnika nie mogłoby "kraść" takim sposobem 1-2L na 100km przez niezamknięte wtryski ?
    Nie bez kozery kupa ludzi robi odcięcia pomp tłumacząc to znikającym paliwem. Ja opony zdejmowałem podciśnieniem, to co tam trochę płynu w dłuższym czasie.
    Nie wiem czy dobrze myślę, ale chyba mogłoby to mieć sens ? Mógł sprawdzić czy z nie zasilanych wtrysków też kapie przy zasilanej pompie.
    Rzeczywistego spalania nie znamy, wtryski powinny rozpylać , a nie "lać jak z kranu".
    Czy to przez wtryski, czy też nie, z lejącymi trzeba coś postanowić. Wybrał kupno innych.
  • #33
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  
    g107r napisał:
    Nie bez kozery kupa ludzi robi odcięcia pomp tłumacząc to znikającym paliwem.


    A skąd, wyłączenie pompy paliwa to głupota w najczystszym wydaniu, obraz cepelii i wsiowych napraw buraczkowych jarzyn.

    Dodano po 49 [sekundy]:

    W topiku tez znalazł się jeden co się upierał że auto mu żre palio. '

    A tu zonk, faktycznie ''znikało''.
  • #34
    g107r
    Poziom 36  
    Zgodzę się, ale ile trzeba było namawiać autora do sprawdzenia czy wtryski leją ?
    Łatwiej reagują na "wymień" niż "popatrz". W sumie się nie dziwię, walka z przewodami paliwa i za krótkimi przewodami z wtyczkami.
    Inny by odciął pompę, i może by wyszło mniejsze spalanie, ta propozycja też była.
    Gorzej że nawet jak moja teoria byłaby prawdziwa, to odłączenie też może nie pomóc. Dalej by zasysał, tylko pompa już by w tym nie pomagała, chyba że nówka i robiła by za zawór.
  • #35
    Popychacz
    Poziom 5  
    sebap napisał:
    Pisałem już kilka razy, że nie ma opcji by auto na dwóch paliwach jeździło normalnie ale skoro wiesz lepiej to wymieniaj.


    Ale chodzi o sam start, a rano auto zanim się przełączyć przy załóżmy 10 stopniach na dworze po ok 3 minutach. Z wyników na kompie wychodzi, że auto spala 3 razy tyle benzyny co powinno więc wymiana wtryskiwaczy chyba ma jakiś sens?
  • #36
    sebap
    Poziom 40  
    Jakiś sens ma. Nie wiem jak w Twoim Polo a u mnie w Scenicu komputer pokazuje spalanie benzyny a jedzie na gazie.
    Jakie spalanie wskazuje komputer w Twoim Polo?
  • #37
    Popychacz
    Poziom 5  
    sebap napisał:
    Jakiś sens ma. Nie wiem jak w Twoim Polo a u mnie w Scenicu komputer pokazuje spalanie benzyny a jedzie na gazie.
    Jakie spalanie wskazuje komputer w Twoim Polo?


    U mnie jest identycznie.
  • #38
    andrzej20001
    Poziom 43  
    A czego oczekujesz że ci pokaże zużycie lpg?
  • #39
    sebap
    Poziom 40  
    sebap napisał:
    Jakie spalanie wskazuje komputer w Twoim Polo?
  • #40
    Popychacz
    Poziom 5  
    Po wymianie wtryskiwaczy problem nadal jest ten sam :-/ wydaje mi się, że leją jak na tych poprzednich, aczkolwiek pewien Pan pracujący w VOLKSWAGENIE podpowiedział mi, iż w autach + - 2000 r z instalacją gazową lubią w jakiś sposób zawieszać się sterowniki i po odłączeniu akumulatora na 24 H niby sterownik się resetuje z czym komputer ustala sobie na nowo spalanie. Myślicie Panowie, że to ma jakiś sens? Rozchodzi się oczywiście o spalanie benzyny.

    PS : A to normalne jeśli komputer oblicza spalanie benzyny podczas jazdy na GAZIE? Nie chodzi mi o to, że ma liczyć spalanie gazu tylko czy nie powinien po prostu stać w miejscu?

    Rozwiązania, których już próbowałem:

    1.Jeśli chodzi o kolektor to również go sprawdzałem i jest w 100% szczelny. Więc już nie wiem naprawdę o co może chodzić.

    2.Sona LAMBDA niby jest ok. Sprawdzana na komputerze u specjalisty.

    3.Wtryskiwacze BENZYNY bez poprawy. Według mnie leją tak jak nie powinny.

    4.Sprawdzony czujnik temperatury, również wszystko w normie.

    5.Wspomaganie LPG PB podczas jazdy wyłączone. Temp przełączenia na GAZ 45 STOPNI.


    EW. spalanie benzyny może mieć coś wspólnego z płynem chłodniczym? Bo ostatnio musiałem dolać ponad 1L?
  • #41
    sebap
    Poziom 40  
    Popychacz napisał:
    pewien Pan pracujący w VOLKSWAGENIE podpowiedział mi, iż w autach + - 2000 r z instalacją gazową lubią w jakiś sposób zawieszać się sterowniki i po odłączeniu akumulatora na 24 H niby sterownik się resetuje z czym komputer ustala sobie na nowo spalanie. Myślicie Panowie, że to ma jakiś sens?

    Wg. mnie nie ma sensu.
    Popychacz napisał:
    A to normalne jeśli komputer oblicza spalanie benzyny podczas jazdy na GAZIE? Nie chodzi mi o to, że ma liczyć spalanie gazu tylko czy nie powinien po prostu stać w miejscu?

    To normalne.
    Popychacz napisał:
    spalanie benzyny może mieć coś wspólnego z płynem chłodniczym? Bo ostatnio musiałem dolać ponad 1L?

    Nie.
    Napiszesz w końcu ile tej benzyny spala a ile ukradziono?
  • #42
    Popychacz
    Poziom 5  
    sebap napisał:
    Popychacz napisał:
    pewien Pan pracujący w VOLKSWAGENIE podpowiedział mi, iż w autach + - 2000 r z instalacją gazową lubią w jakiś sposób zawieszać się sterowniki i po odłączeniu akumulatora na 24 H niby sterownik się resetuje z czym komputer ustala sobie na nowo spalanie. Myślicie Panowie, że to ma jakiś sens?

    Wg. mnie nie ma sensu.
    Popychacz napisał:
    A to normalne jeśli komputer oblicza spalanie benzyny podczas jazdy na GAZIE? Nie chodzi mi o to, że ma liczyć spalanie gazu tylko czy nie powinien po prostu stać w miejscu?

    To normalne.
    Popychacz napisał:
    spalanie benzyny może mieć coś wspólnego z płynem chłodniczym? Bo ostatnio musiałem dolać ponad 1L?

    Nie.
    Napiszesz w końcu ile tej benzyny spala a ile ukradziono?


    Zalałem zbiornik praktycznie po korek jakoś ok 9-11 dni temu z czego ok 1/4 zbiornika ukradli. Resztę spaliło Polo.
  • #43
    sebap
    Poziom 40  
    Żeby sprawdzić spalanie musisz zalać pod korek, zrobić 100-200 kilometrów i ponownie zalać pod korek.
  • #45
    Popychacz
    Poziom 5  
    sebap napisał:
    Żeby sprawdzić spalanie musisz zalać pod korek, zrobić 100-200 kilometrów i ponownie zalać pod korek.



    Dajcie spokój sobie z tym zadaniem pod korek, bo dobrze wiem ile auto spala benzyny i spała jej na pewno za dużo.
  • #46
    andrzej20001
    Poziom 43  
    Żydzisz na paliwo i solidne sprawdzenie zużycia a na wtryski poszło z pincet :) No Polska. Nie będzie chodziło żadne auto nawet 2.0 na takich dawkach jednocześnie o czym piszesz a co dopiero Polo.
  • #47
    sebap
    Poziom 40  
    Powtórzę po raz kolejny, chociaż to już na pewno nudne. Auto nie będzie działać poprawnie na dwóch paliwach. To chyba logiczne, prawda?
  • #48
    Popychacz
    Poziom 5  
    sebap napisał:
    Powtórzę po raz kolejny, chociaż to już na pewno nudne. Auto nie będzie działać poprawnie na dwóch paliwach. To chyba logiczne, prawda?


    Ale po co ty mi o tym piszesz? Skoro to oczywiste. Mi na samym opalaniu zużywa tyle paliwa.
  • #49
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  
    Popychacz napisał:
    bo dobrze wiem ile auto spala benzyny i spała jej na pewno za dużo.


    Idź stąd już.
  • #50
    tzok
    Moderator Samochody
    Popychacz napisał:
    Mi na samym opalaniu zużywa tyle paliwa.
    Zalewałoby Ci silnik, nie chciałby chodzić na benzynie/ciężko byłoby go uruchomić. Nie patrz na wskaźnik poziomu paliwa, patrz ile benzyny faktycznie masz w zbiorniku (a to możesz sprawdzić wyłącznie lejąc pod korek, jeżdżąc i ponownie lejąc pod korek). Skąd wiesz, że spuścili Ci tylko 1/4 zbiornika, może spuścili więcej. Jeśli "przeciekałyby" wtryskiwacze benzyny to podczas jazdy na LPG sterownik zubażałby mieszankę i byłoby to widać po wartościach adaptacji (gdzieś do proporcji 1:10 benzyny do LPG miałoby to szanse normalnie jeździć), na samej benzynie silnik pracowałby wtedy na nico zubożonej mieszance (ale znów - lejące wtryski kompensowałyby skrócony czas wtrysku).
  • #51
    Popychacz
    Poziom 5  
    tzok napisał:
    Popychacz napisał:
    Mi na samym opalaniu zużywa tyle paliwa.
    Zalewałoby Ci silnik, nie chciałby chodzić na benzynie/ciężko byłoby go uruchomić. Nie patrz na wskaźnik poziomu paliwa, patrz ile benzyny faktycznie masz w zbiorniku (a to możesz sprawdzić wyłącznie lejąc pod korek, jeżdżąc i ponownie lejąc pod korek). Skąd wiesz, że spuścili Ci tylko 1/4 zbiornika, może spuścili więcej. Jeśli "przeciekałyby" wtryskiwacze benzyny to podczas jazdy na LPG sterownik zubażałby mieszankę i byłoby to widać po wartościach adaptacji (gdzieś do proporcji 1:10 benzyny do LPG miałoby to szanse normalnie jeździć), na samej benzynie silnik pracowałby wtedy na nico zubożonej mieszance (ale znów - lejące wtryski kompensowałyby skrócony czas wtrysku).


    No to więc w czym może być problem? Skoro sprawdziłem już praktycznie wszytko.
  • #52
    sebap
    Poziom 40  
    Ktoś kradnie więcej paliwa niż myślisz.
  • #53
    Popychacz
    Poziom 5  
    sebap napisał:
    Ktoś kradnie więcej paliwa niż myślisz.


    Może jest problem po stronie jakiegoś zaworu bądź termostatu?
  • #54
    sebap
    Poziom 40  
    Popychacz napisał:
    Może jest problem po stronie jakiegoś zaworu

    No ale jakim zaworem miało by paliwo uciekać tak żebyś nie zauważył ani nie poczuł?
    Popychacz napisał:
    bądź termostatu?

    Wiesz do czego służy termostat?
  • #55
    Popychacz
    Poziom 5  
    sebap napisał:
    Popychacz napisał:
    Może jest problem po stronie jakiegoś zaworu

    No ale jakim zaworem miało by paliwo uciekać tak żebyś nie zauważył ani nie poczuł?
    Popychacz napisał:
    bądź termostatu?

    Wiesz do czego służy termostat?


    No to powiedz mi specu w czym dokładnie leży problem :)
  • #56
    sebap
    Poziom 40  
    Kto powiedział, że jestem specem? Po prostu
    sebap napisał:
    Ktoś kradnie więcej paliwa niż myślisz.
    i tyle.