Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A8 D3 - Stuki z układu napędowego

07 Wrz 2016 12:33 1773 7
  • Poziom 8  
    Witam, problem dotyczy A8 D3 przedlift rok 2002, 4.2 LPG. Żyć nie dają głuche (niemetaliczne) stuki dobiegające spod tylnej kanapy z okolic mostu napędowego. Auto było w kilku stacjach diagnostycznych i u różnych mechaników. Wszyscy rozkładają ręce. Odgłosy te występują kiedy auto toczy się 5 km/h na D czy tez na R. Częstotliwość ok 1 stuk na sekundę, rośnie wraz z prędkością do ok 80km/h. słychać je wyraźnie, czuć pod tyłkiem, nawet kładąc dłonie na nadwoziu kiedy auto toczy się powolutku, czuć, że coś tam "tryka". Została wymieniona jedna tylna półoś, bo kiedyś na niej połamana była felga. Wymienione tuleje gumowe zawieszenia mostu. Sprawdzone luzy na wahaczach, tylnej ławie, podporze wału- nigdzie nic nie ma. Również porównane były luzy występujące w układzie napędowym do innego quattro automatu i nie ma żadnych odchyleń. Pneumatyka sprawna. Objaw wyraźnie się nasila kiedy auto gwałtownie rusza z miejsca, przypomina wtedy przeskakujący łańcuch w rowerze natomiast przyspiesza stabilnie, nie "skacze". Wisiało całe na podnośniku, była symulowana jazda i nic. Problem występuje tylko kiedy auto jest na ziemi. Proszę o sugestie, czy w moście mogło się coś uszkodzić, czy gdzie indziej. Dodam jeszcze że w czasie jazdy most nie wyje, i jest suchy, bez wycieków oleju.
  • Poziom 11  
    Witam proponuje odpiąć wał i dać go na wyważenie lub na sprawdzenie wyważenia
  • Poziom 43  
    A na rolkach w stacji obsługi nic ???
  • Poziom 8  
    Na rolkach pewnie nie było to sprawdzane (auto nalezy do mojego kolegi), co do wyważenia wału to raczej odrzucam taką możliwość, przy dużych prędkościach nie ma żadnych bić ani stuków. Z tego co wiem, dolegliwość ta stała się nagle, po tym jak kolega połamał felgę na dziurze w drodze. Zgięty został dolny wahacz, wymienili go i zaczęły się te stuki. Opon nie zdziera po bokach itd. Przy zawracaniu na utwardzonym placu, słuchać wyraźnie że tylny napęd jak to mówią "ząbkuje"
  • Poziom 43  
    Mechanizm róznicowy dostał w d......

    Stanis91 napisał:
    Przy zawracaniu na utwardzonym placu, słuchać wyraźnie że tylny napęd jak to mówią "ząbkuje"
  • Poziom 8  
    andrzej20001 napisał:
    Mechanizm róznicowy dostał w d......
    Uważasz, że most tylny do wymiany? Od czego mogło się to stać? Jazda na dojazdówce czy za ostre użytkowanie/ starość?
  • Poziom 43  
    Ja nic nie uważam od tego jest właściciel i mechanik naprawiający. Jak koło na zawracaniu przeskakuje to tak jakby miał szperę min 80%. To jest jakiś trop może.
  • Poziom 8  
    Przyczyną tych stukow okazał się brak oleju w skrzyni a dokładniej oleju przekladniowego w mechanizmie różnicowym. Po uzupełnieniu problem ustaje aż do skończenia się oleju... Dziękuję za zainteresowanie tematem. Pzdr